apa yang nampak, apa yang rasa, apa yang dengar

19.4.17

Random Teaser 2 Di Taman Larangan



“Takkan sebab hal remeh macam ni pun awak nak bertekak dengan mama? Sebab itu mama marah dengan awak, Ayu. Bencikan awak. Awak tak pandai nak ambil hati mama langsung.”

Rasa nak menangis apabila kena herdik dengan suami sendiri di tempat awam. Zuhayr tinggikan suara kepadanya tanpa sedikit pun peduli di mana mereka sedang berada. Bagi Zuhayr, dia yang bersalah. Tidakkah lelaki itu nampak riak puas hati Puan Hanita ketika ini?

“Kan mama selalu cakap, isteri kamu ni bukannya tahu nak berbaik dengan mama. Yang dia tahu, setiap kali mesti dia nak menyakitkan hati mama ni. Dahlah, Zul. Malas mama nak bertekak lagi. Pergilah bawa isteri kamu ni balik. Tinggalkan mama dengan aunty kamu di sini. Pergi!” 

Puan Hanita cuba ambil beg-beg yang sedang dipegang Zuhayr. Merajuklah konon. 

Zuhayr sakit hati yang teramat sangat dengan Ayuni. Pertama, kerana Ayuni menjawab. Kedua, kerana Ayuni menyebabkan mama merajuk. Ketiga, kerana Ayuni bersikap kurang ajar. Lantas dia tarik tangan Ayuni agar berdiri jauh sedikit daripada mama dan Aunty Zana. Not ungu RM100 dikeluarkan dari wallet. Wang itu diletak dalam genggaman Ayuni. 

“Pergi balik." 

“Abang?” Ayuni rasa nak menangis dah ni.

Tangan Ayuni ditepis dan Zuhayr segera mendapatkan mamanya. “Jom, mama!”
-----------------
terima kasih kepada yg sudi baca. muahhh...

dapatkan novel Di Taman Larangan hasil nukilan Ana Sofiya, k! Dah ada di Popular dan MPH. jom rebut!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

terima kasih kerana anda sudi singgah dan sudi komen.