Langkau ke kandungan utama

Review Lakonan Cinta... mana tahu kut boleh tersuka nak beli LC



TERIMA KASIH atas komen yang positif.... Jom dapatkan novel LAKONAN CINTA karya Ana Sofiya ataupun Kak Sofi.

Dah ada di pasaran tetapi khas untuk belian online sahaja!




Lakonan cinta

Sebuah bacaan yang santai je , baca pun tkde stress. 

Saya asyik tersenyum senyum je bila baca telatah Qif dn Gee ni

Memang stress betul Qif bila Gee tk tau siapa dia, pelakon popular hero Malaya. Bagi Gee , Qif ni mamat perasan bagus, playboy berdasarkan reputasi dia . Lagi2lah sbb pengalaman dgn bekas tunang , memang tk lah Gee mudah dibuai oleh perhatian si jejaka.

Memang pada mulanya Qif pun tk menyedari perasaan dia pada Gee tp bila dia dh tau tu, memang dia cuba nak mendekatilah Gee. Tanpa disedari perkenalan mereka memang dirancang Tok Wan Gee.

Ia bukan sekadar kisah cinta Qif dn Gee tp ttg hubungan keluarga .

Saya suka dgn karakter2 dlm cerita ni, hubungan keluarga Gee dgn mak saudara , Tok wan dan mak tok. Lain nk dikatakn ttg hubungan Gee dgn ayah dn mak tiri dia yang amat mementingkan harta sampai mengorbankan perasaan anak sendiri

Bila dh kawin tu pun manis2 je, sebab masing2 pandai menilai pasangan masing2, adanya pengacau pun tk cepat membuat kesimpulan. Kepercayaan dn kasih sayang antara pasangan yang diutamakan.


Tahniah kak .. satu lagi karya akak yg saya sangat suka. Sebenarnya lama dh abis baca . Baru nk tulis review 

Hero heroin yg mencuit hati. Masih imagine telatah mereka bila tulis review ni.. tk boleh lupa part Qif kidnap Gee sbb cemburu 😅😅😅

........................

Dekat atas tu ucapan terima kasih daripada Penerbit. Yang ini pula ucapan terima kasih khas daripada Kak Sofi. 

saaaayangg Azida hehe.


Ulasan

  1. Macam mana nak dapatkan novel ni ye?

    BalasPadam
    Balasan
    1. salam. kalau Afiqah ada FB afiqah pm Penerbitan BesQ. Penerbitan BesQ akan layan urusan pembelian LC. thanks

      Padam

Catat Ulasan

terima kasih kerana anda sudi singgah dan sudi komen.

Catatan popular daripada blog ini

Cerpen: Dia Idaman Jiwa

1
“Hi, boleh aku duduk kat sini?”

Aliah mendongak. Demi terpandang sahaja wajah itu, air mukanya terus berubah. Riak tidak senang ditunjukkan kepada lelaki itu.

“Cepatlah jawab! Senang aje soalan aku tu. Boleh, jawablah boleh...”

“Kalau saya jawab tak boleh?”

Abid terus menarik kerusi yang bertentangan dengan gadis itu.

“Aku tetap duduk sini jugak.” Balasnya sambil tersengih-sengih.

“Macam tak ada tempat lain!”

“Banyak! Sana kosong. Tu, di belakang kau tu pun kosong. Tapi, aku saja aje nak duduk depan kau. Dah sebulan aku cari kau tapi tak jumpa-jumpa. Alhamdulillah, hari ini dapat juga. Kau apa khabar? Sihat?”

Aliah tidak menyahut. Sebaliknya, dia terus menyuap dan kali ini suapannya sengaja dilajukan, tidak lagi menikmati nasi campur yang dimakan. Ketika itu, dia hanya berkeinginan untuk cepat-cepat menyudahkan makan tengah harinya supaya dia dapat pergi dari situ dengan segera. Dia tidak mahu mengadap muka lelaki yang kini sedang berada di hadapannya walau sehebat, sekacak mana se…

Yang Terakhir: Versi Cerpen

1
“Kau dah habis fikir ke, Khairi? Perempuan macam Najiha tu kau nak bawak ke majlis Annual Dinner kita? Tak malu ke nanti bila orang gelakkan kau?” tanya Hafiz sambil mengerutkan dahi. Dia keliru dengan sikap Khairi Iqbal. Rasanya, selama mereka berkawan, belum pernah walau sekali pun, Khairi memuji gadis yang seorang itu. Gadis yang bernama Izzatul Najiha. Tup tup, hari ini, dia buat keputusan hendak menjadikan Najiha pasangannya semasa majlis kemuncak nanti. Hisy, pelik betul!
“Malu, memanglah aku malu! Tapi aku cuma nak gunakan dia saja. Nak buat Amalina cemburu.” Balas Khairi sambil menyisip air lemon perlahan. Sejuk rasa kerongkongnya bila air itu menerobos masuk ke dalam rongga.
Mata Hafiz buntang. Kepala tergeleng-geleng.
“Kenyataan kau tu lagi buat aku tak faham! Kalau kau nak buat Amalina cemburu, kau patut bawak perempuan lain. Bukan si Najiha yang macam hantu bungkus tu!”
Terlambak tawa Khairi Iqbal mendengar kata-kata sahabat baiknya itu. Hantu bungkus? Si Najiha tu?…

Inikah Cinta? : Versi Cerpen

1

"Ouch!"

Cepat-cepat Janet menghisap jari telunjuk yang terhiris tadi. Setelah kesakitan itu hilang, dia segera membasuh jari itu. Dia kemudian mengelap lalu membalut luka dengan plaster.

"Sakit? Itulah pasal. Mak Nah dah cakap, biar mak Nah aje yang buat tapi Janet degil sangat. Hendak jugak main-main pisau," sindir orang gajinya menyebabkan Janet ketawa besar.

"Inilah yang orang cakap, luka di tangan nampak berdarah. Luka di hati tak siapa tahu. Kan, mak Nah?"

Mak Nah melepaskan keluhan sebelum mencuri pandang ke arah wajah ayu di sisinya yang kini sedang tunduk dan berpaling ke arah lain. Hati mak Nah kini turut melagukan irama sedih yang pasti sedang berdendang dalam hati Janet. Biarpun sudah lama ia berlalu, pasti kenangan itu hadir kembali sebaik rangkap pepatah itu diungkap. Tempat jatuh lagikan dikenang, inikan pula kisah cinta penuh keindahan. Ke mana hendak dicampakkan?

"Dah enam tahun... dia tentu dah lupakan saya. Tentu dah kahwin…