Langkau ke kandungan utama

Lagi Review Lakonan Cinta





Komen Pembaca 1 - Salawati Abas

Dah khatam.... citer yg ok.... tak bosan... kisah qif n gee... couple yg suka gaduh2 manja..benci tapi sayang.



Komen Pembaca 2 - Nor Faridah

Tahniah kak sofi. ....LC dah abis baca n as usual mmg best. Jln cerita yg disusuli ngan situasi yg menghiburkan. 
Ada sedih ttg apa yg berlaku atas fazia 
Geram watak org tuanya yg sngt pentingkan kekayaan 
Ceria ngan tok wan sekeluarga yg amat sygkan cucu 
Maksu yg ceria n sempoi serta org yg ada dikelilingi fazia 
n the best part is...
Qif hero yg amat berkarisma yg duk usik n goda main2 dah terjatuh cinta n bila cinta dihati seorg yg setia.

I like...tq kak sofi....🙋🏻💃🏻😘😘😘


Komen Pembaca 3 - June Nadzri PNm

Layan 1 hari tamat... klakar betul la en pelakon terkenal Qif Farhan ni tak leh terima hakikat ade tak kenal dia.. sampai stress tak leh berlakon nagai .. si nakal fazia aka gee terus menghuru-hara Qif nasib la mak tok n tok wan tak mengamok... dalam marah2 hati ada taman sitambah pulak Idlan pembantu aka bff mencucuk2 cemburu Qif ... best sesuai ubat stress..

tahniah kak Ana Sofiya Sofi Ghaz


Komen Pembaca 4 - Masniza Saad

Akakkkkkkk

Best sgt2 LC

Mlm td dah pulun bc

Tk boleh nk berenti

Best sgt akak

Tahniah akak

Berjaya buat sy pegang tk lps buku tu

Tak sabaq tggu buku akak yg seterusnya
------------------------
Anda bila lagi nak beli? hehe

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Cerpen: Dia Idaman Jiwa

1
“Hi, boleh aku duduk kat sini?”

Aliah mendongak. Demi terpandang sahaja wajah itu, air mukanya terus berubah. Riak tidak senang ditunjukkan kepada lelaki itu.

“Cepatlah jawab! Senang aje soalan aku tu. Boleh, jawablah boleh...”

“Kalau saya jawab tak boleh?”

Abid terus menarik kerusi yang bertentangan dengan gadis itu.

“Aku tetap duduk sini jugak.” Balasnya sambil tersengih-sengih.

“Macam tak ada tempat lain!”

“Banyak! Sana kosong. Tu, di belakang kau tu pun kosong. Tapi, aku saja aje nak duduk depan kau. Dah sebulan aku cari kau tapi tak jumpa-jumpa. Alhamdulillah, hari ini dapat juga. Kau apa khabar? Sihat?”

Aliah tidak menyahut. Sebaliknya, dia terus menyuap dan kali ini suapannya sengaja dilajukan, tidak lagi menikmati nasi campur yang dimakan. Ketika itu, dia hanya berkeinginan untuk cepat-cepat menyudahkan makan tengah harinya supaya dia dapat pergi dari situ dengan segera. Dia tidak mahu mengadap muka lelaki yang kini sedang berada di hadapannya walau sehebat, sekacak mana se…

Yang Terakhir: Versi Cerpen

1
“Kau dah habis fikir ke, Khairi? Perempuan macam Najiha tu kau nak bawak ke majlis Annual Dinner kita? Tak malu ke nanti bila orang gelakkan kau?” tanya Hafiz sambil mengerutkan dahi. Dia keliru dengan sikap Khairi Iqbal. Rasanya, selama mereka berkawan, belum pernah walau sekali pun, Khairi memuji gadis yang seorang itu. Gadis yang bernama Izzatul Najiha. Tup tup, hari ini, dia buat keputusan hendak menjadikan Najiha pasangannya semasa majlis kemuncak nanti. Hisy, pelik betul!
“Malu, memanglah aku malu! Tapi aku cuma nak gunakan dia saja. Nak buat Amalina cemburu.” Balas Khairi sambil menyisip air lemon perlahan. Sejuk rasa kerongkongnya bila air itu menerobos masuk ke dalam rongga.
Mata Hafiz buntang. Kepala tergeleng-geleng.
“Kenyataan kau tu lagi buat aku tak faham! Kalau kau nak buat Amalina cemburu, kau patut bawak perempuan lain. Bukan si Najiha yang macam hantu bungkus tu!”
Terlambak tawa Khairi Iqbal mendengar kata-kata sahabat baiknya itu. Hantu bungkus? Si Najiha tu?…

Inikah Cinta? : Versi Cerpen

1

"Ouch!"

Cepat-cepat Janet menghisap jari telunjuk yang terhiris tadi. Setelah kesakitan itu hilang, dia segera membasuh jari itu. Dia kemudian mengelap lalu membalut luka dengan plaster.

"Sakit? Itulah pasal. Mak Nah dah cakap, biar mak Nah aje yang buat tapi Janet degil sangat. Hendak jugak main-main pisau," sindir orang gajinya menyebabkan Janet ketawa besar.

"Inilah yang orang cakap, luka di tangan nampak berdarah. Luka di hati tak siapa tahu. Kan, mak Nah?"

Mak Nah melepaskan keluhan sebelum mencuri pandang ke arah wajah ayu di sisinya yang kini sedang tunduk dan berpaling ke arah lain. Hati mak Nah kini turut melagukan irama sedih yang pasti sedang berdendang dalam hati Janet. Biarpun sudah lama ia berlalu, pasti kenangan itu hadir kembali sebaik rangkap pepatah itu diungkap. Tempat jatuh lagikan dikenang, inikan pula kisah cinta penuh keindahan. Ke mana hendak dicampakkan?

"Dah enam tahun... dia tentu dah lupakan saya. Tentu dah kahwin…