Langkau ke kandungan utama

Blurp Dan Harga Lakonan Cinta




LAKONAN CINTA ialah buku Special Edition. Hanya dicetak sedikit sahaja. Khas kepada pembaca dan peminat ANA SOFIYA.


TAJUK : LAKONAN CINTA 
PENULIS : SOFI
HARGA : RM31 UNTUK SM DAN RM35 UNTUK SS

PERHATIAN KHAS: 
JIKA NAK ODER, TERUS PM PENERBITAN BESQ DI FACEBOOK!



BLURP:


Siapa Qif Farhan? Hebat sangat ke dia sampaikan semua orang perlu kenal? Kalau betul pun, Fazia tetap tak berminat nak tahu. Lelaki ego, bongkak... sedangkan tak hebat manapun pada diri seorang Fazia.


"Err, cik. Takkan tak kenal dengan Qif Farhan kut? Artis lelaki Malaysia yang paling popular ni!"

"Dah memang saya tak kenal dia, nak buat macam mana kan?"


Ego si pelakon popular mula tercabar. Tambahan pula bila peluang ada depan mata untuk kenakan 'si orang gaji'. Langsung dia tak lepaskan peluang. Tapi dalam sibuk mengenakan si orang gaji, hati mula dijentik cemburu bila si orang gaji lebih mesra melayan orang lain kecuali dirinya.


"I tak ada sebab nak cemburu, Id."

"Betul tak cemburu?"

"Kenapa dengan you ni, Id. Apa kes I nak cemburu bagai?"

"Yalah. Manalah tahu, kan?" Cik Gee kita ni kan ramah dan cepat mesra? Selain suka bersembang, dia rajin ambilkan air, rajin tolong kemaskan meja kerja kami dan dia suka tolong lapkan peluh..."

"Gee! You lap peluh siapa ni?"


Hah! Padan muka! Seronok sangat nak buli si orang gaji. Jangan nanti gigit jari pula!
------------------------

harap anda sudi beli ya! thanks....

Ulasan

  1. Saya tak ada facebook. Boleh tak emailkan cara cara untuk membeli novel ni kepada saya.
    peqaril@gmail.com

    Terima kasih. :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. bayar kepada Besq Publication Maybank 562478151918 lepas tu emelkan bukti bayaran, nama, alamat dan nombor telefon kepada besqpublication@yahoo.com

      Padam
  2. Kak Ana... Terbaiklah novel ni. Bagi saya, antara semua novel kak Ana, saya paling suka novel 'Lakonan Cinta'. Saya dah ulang baca 2x tapi masih rasa tak puas. Suka sgt dgn ragam Qif dgn Gee. Harap kak Ana dpt buat sambungan cerita Qif - Gee dlm lakonan cinta 2

    BalasPadam
    Balasan
    1. Allah, thanksssss so much. you made my day Hamidahmawar :)

      Padam

Catat Ulasan

terima kasih kerana anda sudi singgah dan sudi komen.

Catatan popular daripada blog ini

Cerpen: Dia Idaman Jiwa

1
“Hi, boleh aku duduk kat sini?”

Aliah mendongak. Demi terpandang sahaja wajah itu, air mukanya terus berubah. Riak tidak senang ditunjukkan kepada lelaki itu.

“Cepatlah jawab! Senang aje soalan aku tu. Boleh, jawablah boleh...”

“Kalau saya jawab tak boleh?”

Abid terus menarik kerusi yang bertentangan dengan gadis itu.

“Aku tetap duduk sini jugak.” Balasnya sambil tersengih-sengih.

“Macam tak ada tempat lain!”

“Banyak! Sana kosong. Tu, di belakang kau tu pun kosong. Tapi, aku saja aje nak duduk depan kau. Dah sebulan aku cari kau tapi tak jumpa-jumpa. Alhamdulillah, hari ini dapat juga. Kau apa khabar? Sihat?”

Aliah tidak menyahut. Sebaliknya, dia terus menyuap dan kali ini suapannya sengaja dilajukan, tidak lagi menikmati nasi campur yang dimakan. Ketika itu, dia hanya berkeinginan untuk cepat-cepat menyudahkan makan tengah harinya supaya dia dapat pergi dari situ dengan segera. Dia tidak mahu mengadap muka lelaki yang kini sedang berada di hadapannya walau sehebat, sekacak mana se…

Yang Terakhir: Versi Cerpen

1
“Kau dah habis fikir ke, Khairi? Perempuan macam Najiha tu kau nak bawak ke majlis Annual Dinner kita? Tak malu ke nanti bila orang gelakkan kau?” tanya Hafiz sambil mengerutkan dahi. Dia keliru dengan sikap Khairi Iqbal. Rasanya, selama mereka berkawan, belum pernah walau sekali pun, Khairi memuji gadis yang seorang itu. Gadis yang bernama Izzatul Najiha. Tup tup, hari ini, dia buat keputusan hendak menjadikan Najiha pasangannya semasa majlis kemuncak nanti. Hisy, pelik betul!
“Malu, memanglah aku malu! Tapi aku cuma nak gunakan dia saja. Nak buat Amalina cemburu.” Balas Khairi sambil menyisip air lemon perlahan. Sejuk rasa kerongkongnya bila air itu menerobos masuk ke dalam rongga.
Mata Hafiz buntang. Kepala tergeleng-geleng.
“Kenyataan kau tu lagi buat aku tak faham! Kalau kau nak buat Amalina cemburu, kau patut bawak perempuan lain. Bukan si Najiha yang macam hantu bungkus tu!”
Terlambak tawa Khairi Iqbal mendengar kata-kata sahabat baiknya itu. Hantu bungkus? Si Najiha tu?…

Inikah Cinta? : Versi Cerpen

1

"Ouch!"

Cepat-cepat Janet menghisap jari telunjuk yang terhiris tadi. Setelah kesakitan itu hilang, dia segera membasuh jari itu. Dia kemudian mengelap lalu membalut luka dengan plaster.

"Sakit? Itulah pasal. Mak Nah dah cakap, biar mak Nah aje yang buat tapi Janet degil sangat. Hendak jugak main-main pisau," sindir orang gajinya menyebabkan Janet ketawa besar.

"Inilah yang orang cakap, luka di tangan nampak berdarah. Luka di hati tak siapa tahu. Kan, mak Nah?"

Mak Nah melepaskan keluhan sebelum mencuri pandang ke arah wajah ayu di sisinya yang kini sedang tunduk dan berpaling ke arah lain. Hati mak Nah kini turut melagukan irama sedih yang pasti sedang berdendang dalam hati Janet. Biarpun sudah lama ia berlalu, pasti kenangan itu hadir kembali sebaik rangkap pepatah itu diungkap. Tempat jatuh lagikan dikenang, inikan pula kisah cinta penuh keindahan. Ke mana hendak dicampakkan?

"Dah enam tahun... dia tentu dah lupakan saya. Tentu dah kahwin…