Langkau ke kandungan utama

Koleksi E- Cerpen Volume 2 ~ Ana Sofiya





assalamualaikum kesayanganku di blog yang dah lama bersawang ni. terima kasih kerana masih setia dengan kak sofi. Ni datang nak buat hebahan. Baca sampai habis, ya!

-----------------------------

Projek pertama kak sofi untuk tahun 2015. Kompilasi 10 cerpen yang dimasukkan ke dalam sebuah e - book. Rasanya anda semua tahu yang kak sofi sibuk dengan projek ni sejak hampir sebulan lepas kan? Jadi di sini kak sofi nak war2kan....

Insya-Allah,

Nama e-book : Kompilasi E-cerpen Ana Sofiya Volume 2


Bilangan cerpen : 10 
(semua cerpen ini dah ditambahbaik berbanding semasa di blog)

Bilangan muka surat: 200

Kalau berminat nak beli...

sila masukkan RM10 ke dalam akaun MAYBANK
Nurul Ashikin Mahamad Bokkhari
1622 6354 0483

Lepas tu pastikan anda emelkan nama sebenar dan nama FB ke 


Pastikan anda guna alamat emel sendiri ya! bukan emel pejabat!!!

(Jangan pm! susah nanti nak skrol dan anda akan merungut x dapat haha)

E-book akan mula diemelkan kepada anda mulai hari Isnin minggu hadapan, insya-Allah.

Didahului dengan ucapan terima kasih kepada yang sudi membeli. Terima kasih, terima kasih, terima kasih...

Ulasan

  1. Kak sofi...adakah cerpen2 ni cerpen lama yg ada diblog dan diupgredkan @ cerpen baru kak sofi buat khas utk projek e book 2015 nih..

    BalasPadam
    Balasan
    1. cerpen yg ada tp kak sofi upgradekan. thanks

      Padam
  2. Cerpen ni berbeza drp Vol 1 ke

    BalasPadam

Catat Ulasan

terima kasih kerana anda sudi singgah dan sudi komen.

Catatan popular daripada blog ini

Cerpen: Dia Idaman Jiwa

1
“Hi, boleh aku duduk kat sini?”

Aliah mendongak. Demi terpandang sahaja wajah itu, air mukanya terus berubah. Riak tidak senang ditunjukkan kepada lelaki itu.

“Cepatlah jawab! Senang aje soalan aku tu. Boleh, jawablah boleh...”

“Kalau saya jawab tak boleh?”

Abid terus menarik kerusi yang bertentangan dengan gadis itu.

“Aku tetap duduk sini jugak.” Balasnya sambil tersengih-sengih.

“Macam tak ada tempat lain!”

“Banyak! Sana kosong. Tu, di belakang kau tu pun kosong. Tapi, aku saja aje nak duduk depan kau. Dah sebulan aku cari kau tapi tak jumpa-jumpa. Alhamdulillah, hari ini dapat juga. Kau apa khabar? Sihat?”

Aliah tidak menyahut. Sebaliknya, dia terus menyuap dan kali ini suapannya sengaja dilajukan, tidak lagi menikmati nasi campur yang dimakan. Ketika itu, dia hanya berkeinginan untuk cepat-cepat menyudahkan makan tengah harinya supaya dia dapat pergi dari situ dengan segera. Dia tidak mahu mengadap muka lelaki yang kini sedang berada di hadapannya walau sehebat, sekacak mana se…

Yang Terakhir: Versi Cerpen

1
“Kau dah habis fikir ke, Khairi? Perempuan macam Najiha tu kau nak bawak ke majlis Annual Dinner kita? Tak malu ke nanti bila orang gelakkan kau?” tanya Hafiz sambil mengerutkan dahi. Dia keliru dengan sikap Khairi Iqbal. Rasanya, selama mereka berkawan, belum pernah walau sekali pun, Khairi memuji gadis yang seorang itu. Gadis yang bernama Izzatul Najiha. Tup tup, hari ini, dia buat keputusan hendak menjadikan Najiha pasangannya semasa majlis kemuncak nanti. Hisy, pelik betul!
“Malu, memanglah aku malu! Tapi aku cuma nak gunakan dia saja. Nak buat Amalina cemburu.” Balas Khairi sambil menyisip air lemon perlahan. Sejuk rasa kerongkongnya bila air itu menerobos masuk ke dalam rongga.
Mata Hafiz buntang. Kepala tergeleng-geleng.
“Kenyataan kau tu lagi buat aku tak faham! Kalau kau nak buat Amalina cemburu, kau patut bawak perempuan lain. Bukan si Najiha yang macam hantu bungkus tu!”
Terlambak tawa Khairi Iqbal mendengar kata-kata sahabat baiknya itu. Hantu bungkus? Si Najiha tu?…

Inikah Cinta? : Versi Cerpen

1

"Ouch!"

Cepat-cepat Janet menghisap jari telunjuk yang terhiris tadi. Setelah kesakitan itu hilang, dia segera membasuh jari itu. Dia kemudian mengelap lalu membalut luka dengan plaster.

"Sakit? Itulah pasal. Mak Nah dah cakap, biar mak Nah aje yang buat tapi Janet degil sangat. Hendak jugak main-main pisau," sindir orang gajinya menyebabkan Janet ketawa besar.

"Inilah yang orang cakap, luka di tangan nampak berdarah. Luka di hati tak siapa tahu. Kan, mak Nah?"

Mak Nah melepaskan keluhan sebelum mencuri pandang ke arah wajah ayu di sisinya yang kini sedang tunduk dan berpaling ke arah lain. Hati mak Nah kini turut melagukan irama sedih yang pasti sedang berdendang dalam hati Janet. Biarpun sudah lama ia berlalu, pasti kenangan itu hadir kembali sebaik rangkap pepatah itu diungkap. Tempat jatuh lagikan dikenang, inikan pula kisah cinta penuh keindahan. Ke mana hendak dicampakkan?

"Dah enam tahun... dia tentu dah lupakan saya. Tentu dah kahwin…