apa yang nampak, apa yang rasa, apa yang dengar

11.6.14

e-cerpen : AKU SUDAH JATUH CINTA



AKU SUDAH JATUH CINTA




“Sukarnya hendak meluahkan, sehingga saat aku menyedari bahawa aku sudah kehilangan. Barulah aku akur pada desakan hati ini bahawa sesungguhnya, aku sudah jatuh cinta kepadamu. Mujur, sebenarnya mereka hanya menduga hatiku... kalaulah benar engkau sudah pergi, ke mana engkau akan kucari?”


Nabila tersenyum memandang wajah suaminya yang sedang enak diulit mimpi. Di tangan, buku nota suaminya ditutup perlahan-lahan. Isi hati sudah lama terluah namun dia tidak pernah jemu mengulang baca. Tanda hatinya bahagia dicintai Fuad Dziaudin. Lelaki yang tega menafikan perasaan cinta kepadanya namun akhirnya kini dialah suami paling romantis dalam dunia. Eh, iya ke?



“Aku tak tahu bila aku jatuh cinta pada kau, Nabila. Mungkin masa aku tengok air mata kau yang tumpah semasa polis bawa kau ke balai. Atau mungkin masa aku tengok kau dekat perhentian bas, dalam keadaan kehilangan dan keresahan atau mungkin juga aku sudah jatuh cinta pada kau bila aku tengok kau ketawa dengan mak Ton di halaman dulu. Tapi, yakinlah yang cinta ini sudah lama menjadi milik kau meskipun aku sering menafikan apa yang aku rasa.”

3 ulasan:

  1. errr .. just that ?? @_@

    BalasPadam
  2. actually no. nak baca full version kena beli ecerpen tu. ia dlm bentuk kompilasi 5 cerpen dengan 68 mukasuratdi sebelah, ada cara3 pembelian. tengok sidebar bertajuk, oder ecerpen

    BalasPadam

terima kasih kerana anda sudi singgah dan sudi komen.