Langkau ke kandungan utama

NOVEL KE 5 ANA SOFIYA - SUAMI SEBELAH RUMAH

Inilah dia novel ke 5 kak sofi yang bakal terbit pada bulan April depan. Novel bertajuk Suami Sebelah Rumah. Penerbit novel kak sofi kali ini ialah Fajar Pakeer.



Tajuk: Suami Sebelah Rumah
Penulis: Ana Sofiya
Harga: RM21 / RM24



................

BLURP:

Disebabkan pengantin lelakinya lari pada hari pernikahan mereka, Eryna buat kerja gila. Amar, doktor nerd anak jiran sebelah rumah, dilamarnya.

“Amar, sudi tak awak ambil saya jadi isteri awak? Kita kahwin. Boleh?”

Tentulah Amar sudi! Yang ajak dia menikah itu ialah Eryna, gadis idamannya. Gadis yang dicintainya sejak sekian lama! Gila nak tolak? Namun...

“Awak, saya harap kita rahsiakan dulu tentang kita dah nikah ni daripada pengetahuan orang lain di Kuala Lumpur sana.” ~ Eryna.
“Kenapa? Kenapa orang tak boleh tahu yang kita ni suami isteri? Kenapa perlu dirahsiakan tentang kita daripada kawan-kawan awak? Awak malu nikah dengan saya?” ~ Amar.

Amar nekad. Hati Eryna perlu dicuri sebelum Azlan kembali menagih kasih. Kerana itu, dia memilih untuk menjadi jiran sebelah rumah isterinya. Konon, senang dia hendak mengurat dan mengushar Eryna. Malangnya, bukan Eryna yang jatuh hati tetapi Anis, teman serumah isterinya itu.

Suami sebelah rumah Eryna memanglah pandai mengambil hati. Sentiasa berusaha untuk memikatnya. Jadi, sebelum Amar disambar Anis, kawan serumah yang dah terpikat tahap serius tak peduli apa... Eryna perlu buat keputusan!

Kedatangan ibu bapa masing-masing menimbulkan huru hara. Banyak soalan yang perlu dijawab andai mereka tahu Eryna dan Amar tinggal berasingan. Tapi, kalau tiba-tiba Eryna masuk ke dalam rumah Amar, tentulah Anis akan kecoh satu dunia! Dalam kemelut, Azlan menambah resah hati Eryna dengan meminta sedikit ruang untuk hatinya bertapak semula. Begitu juga dengan kehadiran Doktor Wani yang tak jemu mencanang di hospital yang Doktor Amar itu dia yang punya.

“Belum jatuh cinta dengan saya lagi?” ~ Amar

Soalan itu untuk siapa sebenarnya? Eryna, Anis atau Doktor Wani yang obses pada suami sebelah rumah dia? Ah, Eryna keliru sudah!

.....................

ada sesiapa yang berminat nak beli tak? anda boleh emel ke hana.arisya@gmail.com atau pm kak sofi di facebook Kak Sofi. semoga anda suka novel kak sofi kali ini. thanks.

Ulasan

  1. Rm21 termasuk postage yer kak?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ya insyaallah, oder ngn FP postage free

      Padam
    2. kalau nak

      bayar rm27 ke dalam akaun maybank
      nurul ashikin mahamad bokkhari
      1622 6354 0483

      tu harga buku termasuk postage
      nnt insyaallah ada tt jugak

      lepas bayar tunjuk kat sini bukti bayaran,

      bila kak sofi dh pos, insyaallah kak sofi berikan no tracking poslaju ya

      rm27 tu untuk semenanjung, rm34 utk sabah/sarawak

      Padam
  2. kak bole bg link mcm mne nk order. ..tq

    BalasPadam
    Balasan
    1. leh oder ngn Fajar Pakeer, sakinah. order@fajarnovels.com.my. tapi kalau nak yg ada tt, leh oder ngn kak sofi. add friend di facebook ya

      Padam
  3. kak..boleh bg link mcm mne nk order.tq

    BalasPadam
    Balasan
    1. kalau nak

      bayar rm27 ke dalam akaun maybank
      nurul ashikin mahamad bokkhari
      1622 6354 0483

      tu harga buku termasuk postage
      nnt insyaallah ada tt jugak

      lepas bayar tunjuk kat sini bukti bayaran,

      bila kak sofi dh pos, insyaallah kak sofi berikan no tracking poslaju ya

      rm27 tu untuk semenanjung, rm34 utk sabah/sarawak

      Padam
  4. Balasan
    1. kalau nak

      bayar rm27 ke dalam akaun maybank
      nurul ashikin mahamad bokkhari
      1622 6354 0483

      tu harga buku termasuk postage
      nnt insyaallah ada tt jugak

      lepas bayar tunjuk kat sini bukti bayaran,

      bila kak sofi dh pos, insyaallah kak sofi berikan no tracking poslaju ya

      rm27 tu untuk semenanjung, rm34 utk sabah/sarawak

      Padam
  5. Balasan
    1. kalau nak

      bayar rm27 ke dalam akaun maybank
      nurul ashikin mahamad bokkhari
      1622 6354 0483

      tu harga buku termasuk postage
      nnt insyaallah ada tt jugak

      lepas bayar tunjuk kat sini bukti bayaran,

      bila kak sofi dh pos, insyaallah kak sofi berikan no tracking poslaju ya

      rm27 tu untuk semenanjung, rm34 utk sabah/sarawak

      Padam
  6. wow,, blurp saja pun dah best...

    BalasPadam
    Balasan
    1. kalau nak

      bayar rm27 ke dalam akaun maybank
      nurul ashikin mahamad bokkhari
      1622 6354 0483

      tu harga buku termasuk postage
      nnt insyaallah ada tt jugak

      lepas bayar tunjuk kat sini bukti bayaran,

      bila kak sofi dh pos, insyaallah kak sofi berikan no tracking poslaju ya

      rm27 tu untuk semenanjung, rm34 utk sabah/sarawak

      Padam

Catat Ulasan

terima kasih kerana anda sudi singgah dan sudi komen.

Catatan popular daripada blog ini

Cerpen: Dia Idaman Jiwa

1
“Hi, boleh aku duduk kat sini?”

Aliah mendongak. Demi terpandang sahaja wajah itu, air mukanya terus berubah. Riak tidak senang ditunjukkan kepada lelaki itu.

“Cepatlah jawab! Senang aje soalan aku tu. Boleh, jawablah boleh...”

“Kalau saya jawab tak boleh?”

Abid terus menarik kerusi yang bertentangan dengan gadis itu.

“Aku tetap duduk sini jugak.” Balasnya sambil tersengih-sengih.

“Macam tak ada tempat lain!”

“Banyak! Sana kosong. Tu, di belakang kau tu pun kosong. Tapi, aku saja aje nak duduk depan kau. Dah sebulan aku cari kau tapi tak jumpa-jumpa. Alhamdulillah, hari ini dapat juga. Kau apa khabar? Sihat?”

Aliah tidak menyahut. Sebaliknya, dia terus menyuap dan kali ini suapannya sengaja dilajukan, tidak lagi menikmati nasi campur yang dimakan. Ketika itu, dia hanya berkeinginan untuk cepat-cepat menyudahkan makan tengah harinya supaya dia dapat pergi dari situ dengan segera. Dia tidak mahu mengadap muka lelaki yang kini sedang berada di hadapannya walau sehebat, sekacak mana se…

Yang Terakhir: Versi Cerpen

1
“Kau dah habis fikir ke, Khairi? Perempuan macam Najiha tu kau nak bawak ke majlis Annual Dinner kita? Tak malu ke nanti bila orang gelakkan kau?” tanya Hafiz sambil mengerutkan dahi. Dia keliru dengan sikap Khairi Iqbal. Rasanya, selama mereka berkawan, belum pernah walau sekali pun, Khairi memuji gadis yang seorang itu. Gadis yang bernama Izzatul Najiha. Tup tup, hari ini, dia buat keputusan hendak menjadikan Najiha pasangannya semasa majlis kemuncak nanti. Hisy, pelik betul!
“Malu, memanglah aku malu! Tapi aku cuma nak gunakan dia saja. Nak buat Amalina cemburu.” Balas Khairi sambil menyisip air lemon perlahan. Sejuk rasa kerongkongnya bila air itu menerobos masuk ke dalam rongga.
Mata Hafiz buntang. Kepala tergeleng-geleng.
“Kenyataan kau tu lagi buat aku tak faham! Kalau kau nak buat Amalina cemburu, kau patut bawak perempuan lain. Bukan si Najiha yang macam hantu bungkus tu!”
Terlambak tawa Khairi Iqbal mendengar kata-kata sahabat baiknya itu. Hantu bungkus? Si Najiha tu?…

Inikah Cinta? : Versi Cerpen

1

"Ouch!"

Cepat-cepat Janet menghisap jari telunjuk yang terhiris tadi. Setelah kesakitan itu hilang, dia segera membasuh jari itu. Dia kemudian mengelap lalu membalut luka dengan plaster.

"Sakit? Itulah pasal. Mak Nah dah cakap, biar mak Nah aje yang buat tapi Janet degil sangat. Hendak jugak main-main pisau," sindir orang gajinya menyebabkan Janet ketawa besar.

"Inilah yang orang cakap, luka di tangan nampak berdarah. Luka di hati tak siapa tahu. Kan, mak Nah?"

Mak Nah melepaskan keluhan sebelum mencuri pandang ke arah wajah ayu di sisinya yang kini sedang tunduk dan berpaling ke arah lain. Hati mak Nah kini turut melagukan irama sedih yang pasti sedang berdendang dalam hati Janet. Biarpun sudah lama ia berlalu, pasti kenangan itu hadir kembali sebaik rangkap pepatah itu diungkap. Tempat jatuh lagikan dikenang, inikan pula kisah cinta penuh keindahan. Ke mana hendak dicampakkan?

"Dah enam tahun... dia tentu dah lupakan saya. Tentu dah kahwin…