apa yang nampak, apa yang rasa, apa yang dengar

11.4.13

Bab 3 (ii) : Sampai Bila

Cover untuk novel ketiga kak sofi Sampai Bila sudah keluar. tadaa....

Okey, jom baca kisah seterusnya...

Bab 3 (ii) 

“Kau ni pun satu jugak! Rudi tu sikit punya smart, bergaya! Anak orang kaya pulak tu! Kerja CEO di pejabat ayah dia. Dah tu, dia gilakan kau separuh mati. Tapi, sikit pun kau tak mahukan dia. Tak mahu langsung balas cinta dia. Yang tua nak mati tu jugaklah yang kau ikut ke sana, ke mari. Usah kata si Rudi tu, aku ni pun sampai sekarang tak faham kenapa kau pilih orang tua tu, tahu!” bebel Yanti lagi.

Alisa ketawa. “Helo, Rudi tu anak orang kaya. Bakhtiar pulak, pemilik Samira Corps Sdn Bhd. Rudi tu ikan bilis aje sedangkan Bakhtiar, ikan jerung, weh! Buat apa aku nak pilih ikan bilis bila aku boleh dapat jerung yang besar? Betul tak?” balasnya riang.

“Yalah tu! Eloklah! Pilihlah ikan jerung yang ganas! Sekali dia ngap kau, habis!” rungut Yanti sebelum dia bangun untuk mencuci tangannya.

Sambil duduk, Alisa melihat ke arah skrin telefon bimbitnya. Dia tersenyum manis apabila ada mesej yang baru masuk. Mesej daripada teman lelakinya, Bakhtiar.



Sayang, I rindulah!



Segera dibalasnya.



Dah buang tabiat ke, Abang Tiar?



Tidak lama kemudian,



Sampai hati sayang cakap macam tu! Nak merajuklah!



Alisa ketawa.

Yanti yang sudah duduk semula di tempatnya sambil menyisip air tembikai, terus menarik muka masam. Meluat betul dia melihat keceriaan pada wajah Alisa apabila saling berbalas mesej dengan lelaki tua itu.

“Lisa?” panggilnya. Yanti mahu mengajak Alisa pergi dari situ. Banyak lagi yang hendak dibuat. Kalau asyik melayan lelaki tua itu dan SMSnya, bila nak gerak?

Alisa mendongak.

“Jom! Kata tadi nak beli novel,” ajak Yanti. Dia rimas dan ingin.

“Kejap, Yanti. Aku nak balas mesej Abang Tiar ni hah. Kejap aje, okey!” ucap Alisa. Jari-jemari runcingnya sibuk menekan tiap simbol dan huruf.



Abang, Lisa nak pergi MPH ni. Nak beli novel. Abang jangan nakal-nakal, ya! Kalau pergi mana-mana, biar Pak Mail bawa kereta. See you tomorrow. Luv you, Alisa.



Tak sampai setengah minit, balasan pesanan ringkas daripada lelaki itu masuk. Alisa ketawa mengekeh semasa membacanya.



Sayang, I nakal dengan you aje.



Ia ke?



Sumpah!



Alisa ketawa lagi. Pesanan baru masuk lagi.

Yanti sudah gelisah. Rimasnya!



You jangan main mata dengan orang lain, tau. Nanti I jealous. Okey, sayang, I nak tidur kejap. Tapi, frankly, I tak sabar tunggu esok. I nak... hahaha. (Tu mesti dah blush! Kan?)



Senyum menghiasi bibir Alisa. Hmm, tak sabar tunggu esok, bisik hatinya.

“Aku rasa kan, kau ni dah angau dengan orang tua tu. Bila aku fikir-fikirkan, kau dengan dia yang paling lama. Dah enam bulan dan masih lagi bertahan. Selama ni, paling kuat, paling lama pun, dua bulan sahaja. Lepas tu, selamat jalan Romeolah jawabnya.” Yanti berkata dengan dahi sedikit berkerut. Ada kebimbangan dalam hati yang terluah. Takut memikirkan Alisa sudah jatuh cinta kepada lelaki tua itu.

“Kau sengaja nak perli aku, ya? Macam aku tak tahu yang kau tu anggap aku ni playgirl, kan?”

“Bukan aku cakap macam tu! Kau yang sebut ya!” Yanti membalas.

..................
blurp dan harga akan dimasukkan nanti. harap bersabar ya! semoga anda gembira bersama2 kak sofi dengan kehadiran novel ketiga kak sofi ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

terima kasih kerana anda sudi singgah dan sudi komen.