Langkau ke kandungan utama

Teaser 1 : Sampai Bila?

Assalamualaikum dan selamat pagi. Haha, lama tak update blog. dah banyak sawang nih.. meh tolong cuci sama2. 

Okey, Sampai Bila? sudahpun kak sofi hantar ke tangan penerbit. Tak tahulah bila akan dinilai. Apa lagilah untuk mengetahui bilakah novel ke tiga kak sofi ini bakal diterbitkan. Jadi, untuk melepaskan rindu kita semua kepada Adnan Malik dan Alisa, kak sofi refresh memori anda dengan teaser, ya. Nak bab penuh? Hmm, yang tu bila novel dah dekat dekat dekat benar nak diterbitkan, okey (Kalau ada rezekilah... senyum)

Sebelum tu, kak sofi nak bagi anda semua kenal dengan Adnan Malik dan Alisa. Tengoklah.. suka tak? 


Apa tunggu lagi? jomlah kita baca teaser 1. Yang ni tentang Yanti, kawan baik Alisa.

Mata kembali terarah ke luar. Kalau ikut kata hati, mahu saja dia pergi ke kereta, buka pintu dengan kasar dan menarik tubuh Alisa keluar daripada keselesaan di dalamnya. Tetapi, takut punya fasal, niat dibatalkan. Bukan takut hantu, tidak! Yanti takut kalau-kalau terserempak dengan perlakuan tidak senonoh yang boleh menjatuhkan maruah Alisa dan lelaki pemilik kereta mewah itu. Jadi, lebih baik menunggu sahaja. 
“Hai, Lisa! Cukup-cukuplah dating tu! Keluarlah cepat! Halaulah pak we kau tu balik ke rumah dia,” hati merayu. 
Bagai diseru-seru, tiba-tiba Yanti lihat pintu belakang kereta itu dibuka. Teman serumahnya, Alisa, sedang keluar. Yanti melihat gadis itu membongkok sambil mulut kumat-kamit lagi. Lepas itu dia tersenyum. Sempat lagi tangannya melambai-lambai, sebagai lambang selamat jalan ketika kereta itu bergerak pergi. Amboi!!!
Cepat-cepat Yanti meninggalkan tepi jendela untuk duduk di atas kerusi. Tidak mahu tertangkap oleh Alisa kerana mengintai tadi. Ketika bunyi kunci bergemerincing kedengaran, diikuti bunyi pintu gril yang ditarik, Yanti sudahpun duduk tegak sambil memandang tepat ke arah pintu.
.....................
sikit2 dulu.. senyum dan bertenanglah haha...

Ulasan

  1. Tahniah kak....xsabarnyaaaaaaa

    BalasPadam
    Balasan
    1. assalamualaikum, niza. kak sofi dh add niza ke grup Sampai Bila? di FB. harap niza sudi join dan sembang2 ngan kami kat sana

      Padam
    2. وَعَلَيْكُمْ السَّلاَمُ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ .Thanks kak...jasamu dikenang...I follow u kak
      .

      Padam

Catat Ulasan

terima kasih kerana anda sudi singgah dan sudi komen.

Catatan popular daripada blog ini

Cerpen: Dia Idaman Jiwa

1
“Hi, boleh aku duduk kat sini?”

Aliah mendongak. Demi terpandang sahaja wajah itu, air mukanya terus berubah. Riak tidak senang ditunjukkan kepada lelaki itu.

“Cepatlah jawab! Senang aje soalan aku tu. Boleh, jawablah boleh...”

“Kalau saya jawab tak boleh?”

Abid terus menarik kerusi yang bertentangan dengan gadis itu.

“Aku tetap duduk sini jugak.” Balasnya sambil tersengih-sengih.

“Macam tak ada tempat lain!”

“Banyak! Sana kosong. Tu, di belakang kau tu pun kosong. Tapi, aku saja aje nak duduk depan kau. Dah sebulan aku cari kau tapi tak jumpa-jumpa. Alhamdulillah, hari ini dapat juga. Kau apa khabar? Sihat?”

Aliah tidak menyahut. Sebaliknya, dia terus menyuap dan kali ini suapannya sengaja dilajukan, tidak lagi menikmati nasi campur yang dimakan. Ketika itu, dia hanya berkeinginan untuk cepat-cepat menyudahkan makan tengah harinya supaya dia dapat pergi dari situ dengan segera. Dia tidak mahu mengadap muka lelaki yang kini sedang berada di hadapannya walau sehebat, sekacak mana se…

Yang Terakhir: Versi Cerpen

1
“Kau dah habis fikir ke, Khairi? Perempuan macam Najiha tu kau nak bawak ke majlis Annual Dinner kita? Tak malu ke nanti bila orang gelakkan kau?” tanya Hafiz sambil mengerutkan dahi. Dia keliru dengan sikap Khairi Iqbal. Rasanya, selama mereka berkawan, belum pernah walau sekali pun, Khairi memuji gadis yang seorang itu. Gadis yang bernama Izzatul Najiha. Tup tup, hari ini, dia buat keputusan hendak menjadikan Najiha pasangannya semasa majlis kemuncak nanti. Hisy, pelik betul!
“Malu, memanglah aku malu! Tapi aku cuma nak gunakan dia saja. Nak buat Amalina cemburu.” Balas Khairi sambil menyisip air lemon perlahan. Sejuk rasa kerongkongnya bila air itu menerobos masuk ke dalam rongga.
Mata Hafiz buntang. Kepala tergeleng-geleng.
“Kenyataan kau tu lagi buat aku tak faham! Kalau kau nak buat Amalina cemburu, kau patut bawak perempuan lain. Bukan si Najiha yang macam hantu bungkus tu!”
Terlambak tawa Khairi Iqbal mendengar kata-kata sahabat baiknya itu. Hantu bungkus? Si Najiha tu?…

Inikah Cinta? : Versi Cerpen

1

"Ouch!"

Cepat-cepat Janet menghisap jari telunjuk yang terhiris tadi. Setelah kesakitan itu hilang, dia segera membasuh jari itu. Dia kemudian mengelap lalu membalut luka dengan plaster.

"Sakit? Itulah pasal. Mak Nah dah cakap, biar mak Nah aje yang buat tapi Janet degil sangat. Hendak jugak main-main pisau," sindir orang gajinya menyebabkan Janet ketawa besar.

"Inilah yang orang cakap, luka di tangan nampak berdarah. Luka di hati tak siapa tahu. Kan, mak Nah?"

Mak Nah melepaskan keluhan sebelum mencuri pandang ke arah wajah ayu di sisinya yang kini sedang tunduk dan berpaling ke arah lain. Hati mak Nah kini turut melagukan irama sedih yang pasti sedang berdendang dalam hati Janet. Biarpun sudah lama ia berlalu, pasti kenangan itu hadir kembali sebaik rangkap pepatah itu diungkap. Tempat jatuh lagikan dikenang, inikan pula kisah cinta penuh keindahan. Ke mana hendak dicampakkan?

"Dah enam tahun... dia tentu dah lupakan saya. Tentu dah kahwin…