Follow Us @soratemplates

21.12.12

Kerana... Bukan Aku Yang Kau Cinta (teaser bab 9)

Disember 21, 2012 28 Comments
Yang di bawah ialah cover novel Kerana... Bukan Aku Yang Kau Cinta. Yang manakah satu menjadi pilihan Anda? Kak sofi bubuh nombor untuk setiap satu. jadi jika anda mahu pilihan anda menang, sila komen dan tuliskan nombor pilihan anda itu.  pleaseee....  pilihan anda nanti akan dijumlahkan dengan bilangan like untuk entri2 sebelum ini di mana gambar cover itu berada. 
thanks in advance

1
2
3
4
5
6
7
Inline image 1
8
9
10
11

12

entri seterusnya? hmm, baca teaser ini dulu, k! (kak sofi senyum nakal sekarang...)
..........................

"Hai, encik Aakif Fareed ada kat dalam? Boleh I jumpa dia?" 

Zahra terkedu melihat si dia di hadapannya. Matanya terus melekat pada raut itu. Sungguh, dia terpesona melihat keindahan ciptaan Allah. 

"Err.. cik ni siapa? Beritahu nama supaya saya boleh beritahu tentang cik pada encik Aakif," Zahra berkata dalam debar. Tiba-tiba sahaja hatinya dipalu resah. Bimbang memikirkan siapakah gadis ini dan hubungannya dengan Aakif.

"Nama saya Zureen Qalisha," 
 
Zureen Qalisha yang menawan
Pintu bilik terbuka dan pemilik nama Aakif Fareed kini sedang berdiri kaku di hadapan mereka berdua. Sepasang mata yang selalunya hanya nampak Zahra, hari ini, fokusnya hanya kepada si jelita itu. Lama renungan maut Aakif terpateri menyebabkan Zahra keputusan nafas. Risau, entah daripada mana datang perasaan itu. Semakin risau apabila senyuman mula menguntum pada bibir nan nipis. Semakin risau apabila kini dua insan itu sedang berdiri di hadapannya, menghadap satu sama lain. 
Aakif sudah berubah hati? 
"Orang cakap, tengok kali pertama, tenung lama-lama, okey lagi. Tapi abang ni... dah lebih. Tengok  Zureen macam tu," si jelita mulakan dahulu.  

"Tengok yang macam mana, ek?" Wah, lelaki itu pula main wayang. Tapi, kenapa Zahra rasa sakitnya?

"Hmm, macam tengok.... bakal isteri??"

Ayat si jelita menyebabkan Zahra spontan menuntas pandangan ke wajah Aakif. Waktu itu juga Aakif sedang memandang ke arahnya. Pandangan yang bersabung buat seketika sebelum masing-masing berkalih arah. 
.................
Zahra kini sedang parah....
Zahra mengeluh pedih. Sendirian. Dia lantas mengeluarkan sesuatu dari dalam laci meja. Sekeping kad yang entah siapa pengrimnya. Kad itu dibuka dan coretan hati yang diluahkan melalui tinta nurani si penulis, dibaca semula. Entah untuk kali yang ke berapa....    

Apabila aku tidak lagi mampu menunggu,
Apabila aku tidak lagi mampu mengejar bayangmu,
Kala itu...
Kau adalah insan paling bahagia,
Kau adalah insan paling gembira,
Tiada lagi aku untukmu,
Tiada lagi aku....
Aku pergi,
Kubawa cintaku yang mati,
Kerana,
Aku tahu sudah,
Tak perlu kau nyatakan,
Bahawa sesungguhnya,
Bukan Aku Yang Kau Cinta....