apa yang nampak, apa yang rasa, apa yang dengar

07 July 2012

Amalkan doa pengasih ini...

19 comments :

Pagi ini. kak sofi hendak masukkan satu n3 yang istimewa dan lain daripada posting yang biasa. n3 ini dipetik daripada posting si dia, yang menjadi sura hati ini sejak 26 tahun lalu. cewah haha...(sura?). Tajuknya seperti yang dapat anda lihat ialah doa pengasih. Jom kita tengok, ya! 
...........

Salam Pembaca,


Doa pengasih ini baik diamalkan supaya mendapat kekasih yang dihajati. Jika suka seseorang itu berusahalah secara baik dan bukan secara paksaan seperti menggunakan minyak pengasih, minyak cenuai dan lain-lain minyak yang dimentarakan dengan menggunakan sihir. 

Jika mengamalkan ayat-ayat suci Allah SWT akan mendapat berkat serta kasih sayang yang tulin. Kasih sayang berpanjangan. Jika menggunakan ilmu pengasih yang menggunakan sihir, sampai satu masa, kekasih anda akan sedar dia disihirkan. Lagipun, jauhkan sihir kerana ia adalah syirik dan dosa besar. Tak bau syurga bila mati.

Banyak ilmu-ilmu pengasih untuk diamalkan. Di antara yang terbaik ialah Doa Pengasih Nabi Yusuf. Untuk pengetahuan, Doa Pengasih ini amat kuat sekali jika diamalkan selalu selain ianya boleh membuat individu-individu yang berdepan dengan orang yang selalu mengamal doa ini akan rasa kasihan dan amat sayang kepada orang tersebut.

Amalkan dua doa ini yang sebaik-baiknya kepada mereka yang berhajat mendapat kekasih hati supaya dijadikan teman hidup. 


Maksudnya:
"(Ingatlah peristiwa) ketika Nabi Yusuf berkata kepada bapanya: "Wahai ayahku! Sesungguhnya aku mimpi melihat sebelas bintang dan matahari serta bulan; aku melihat mereka tunduk memberi hormat kepadaku". 
-(Surah Yusuf Ayat 4)

Maksudnya:
"Maha Suci Tuhan yang telah menciptakan makhluk-makhluk semuanya berpasangan; sama ada dari yang ditumbuhkan oleh bumi, atau dari diri mereka, ataupun dari apa yang mereka tidak mengetahuinya". 
- (Surah Yassin ayat 36)
Cara-caranya:

Setiap kali bertemu atau bersua dengan kekasih atau suami anda, bacalah kedua-dua ayat ini. Untuk mendapatkan kesan yang baik, hendaklah diamalkan selalu membaca di hadapannya. Tidak perlu membaca dengan kuat, memadailah dengan hanya membaca di dalam hati. Dihembus perlahan ke arah mukanya. Selain itu, agar dikasihi masyarakat, bacalah kedua2 ayat ini setiap kali lepas solat sebanyak 3 kali. 

Wasallam.
..................

Terima kasih encik suami. 

19 comments :

  1. patut diamalkan ni...
    thanks kak sofi...:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya, potongan ayat quran yang elok kita amalkan

      Delete
  2. Insyaallah akan diamalkan.. Minta izin share boleh? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam kak sofi

      mcmana pulak kalau kita x ada pasangan?blh amalkan tak doa ni supaya dipermudahkan jodoh?

      Delete
    2. salam kak sofi

      mcmana pulak kalau kita ni x ada pasangan? blh tak doa ni diamalkan supaya dipermudahkan jodoh?

      Delete
    3. boleh aje kalau nak share.

      cik anon... sila layari laman ini. ada doa pendekat jodoh pun..

      http://www.rerepirahsiaku.com

      Delete
    4. tqvm kak sofi atas perkongsian ilmu ni. saya dah cuba pi web yg kak bagi ni tp x dpt lah kak.

      cik anon

      Delete
    5. ada typo hehe. okey tekan link ini, ya...

      resepirahsiaku

      Delete
    6. salam kak sofi

      tqvm sekali lagi..syukur x terhingga kerna byk sgt info yg blh digunakan dlm kehidupan seharian, umpamanya doa ketika ke tandas. x terfikir pulak impaknya klu x baca doa. selama ni mmg baca doa pun, tp x sangka rahsia di sebalik doa tersebut. tqvm sekali lagi

      cik anon

      Delete
    7. alhamdulillah... sama2 kita amalkannya..

      Delete
  3. salam...kalau kkasih kita itu dh tinggalkan kita,bolehkah kita amalkan doa ini supaya dia kembali kpd kita.......

    ReplyDelete
  4. Salam Kak Sofi,

    Nak Tanya kalau kita tak dpt berjumpa org tu masih boleh diamalkan Surah ni ke? Bagaimana? Bayangkan wajahnya atau baca pada gambarnya atau bagaimana?

    ReplyDelete
  5. Salam...kak, mcm mane nk amalkan utk psgan kita yg telah menjauhkan diri.sy amat syg kat dia.sy nak hubungan kami kembali bhgia.mcam nk amalkan klu x berjupe.leh baca pd gambarnya.

    ReplyDelete
  6. Salam...kak, mcm mane nk amalkan utk psgan kita yg telah menjauhkan diri.sy amat syg kat dia.sy nak hubungan kami kembali bhgia.mcam nk amalkan klu x berjupe.leh baca pd gambarnya.

    ReplyDelete
  7. mcmne lak kalo kekasih tu sudah berkeras ati untuk xnak trime kite lg? die sudah serik untuk bercinta ngn kite lg? adakah doa nie betol2 berkesan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. nasib awk same dgn sy.. apa2 pun.. pokok pangkal ada pd diri kita.. kita ikhtiar dgn doa pengasih ni.. jgn putus ase.. ingat.. ALLAH tu Maha Pengasih lagi Lagi Maha Penyayang... Dia lebih mengetahui segalanya. kita jgn putus berdoa... amalkan doa pengasih ni lps solat.. kwn sy pun ade amalkan. cukup2 berkesan.. hrp.. kite same2 amalkan.. yakin lah.. Allah itu ada bersama kita.. :)

      Delete
    2. nasib kita sama.. sy amalkan doa pengasih ni... x pernah putus asa mengamalkan doa ni.. sbb sy yakin.. Allah Tu Maha Mengetahui... :) awak tabahkan hati.. amalkan doa ni lepas solat fardhu.... yakin lah... :)

      Delete
  8. ada x ayat yg kiter boleh baca dari jauh untuk dia..??

    ReplyDelete

terima kasih kerana anda sudi singgah dan sudi komen.