Langkau ke kandungan utama

Amalkan doa pengasih ini...


Pagi ini. kak sofi hendak masukkan satu n3 yang istimewa dan lain daripada posting yang biasa. n3 ini dipetik daripada posting si dia, yang menjadi sura hati ini sejak 26 tahun lalu. cewah haha...(sura?). Tajuknya seperti yang dapat anda lihat ialah doa pengasih. Jom kita tengok, ya! 
...........

Salam Pembaca,


Doa pengasih ini baik diamalkan supaya mendapat kekasih yang dihajati. Jika suka seseorang itu berusahalah secara baik dan bukan secara paksaan seperti menggunakan minyak pengasih, minyak cenuai dan lain-lain minyak yang dimentarakan dengan menggunakan sihir. 

Jika mengamalkan ayat-ayat suci Allah SWT akan mendapat berkat serta kasih sayang yang tulin. Kasih sayang berpanjangan. Jika menggunakan ilmu pengasih yang menggunakan sihir, sampai satu masa, kekasih anda akan sedar dia disihirkan. Lagipun, jauhkan sihir kerana ia adalah syirik dan dosa besar. Tak bau syurga bila mati.

Banyak ilmu-ilmu pengasih untuk diamalkan. Di antara yang terbaik ialah Doa Pengasih Nabi Yusuf. Untuk pengetahuan, Doa Pengasih ini amat kuat sekali jika diamalkan selalu selain ianya boleh membuat individu-individu yang berdepan dengan orang yang selalu mengamal doa ini akan rasa kasihan dan amat sayang kepada orang tersebut.

Amalkan dua doa ini yang sebaik-baiknya kepada mereka yang berhajat mendapat kekasih hati supaya dijadikan teman hidup. 


Maksudnya:
"(Ingatlah peristiwa) ketika Nabi Yusuf berkata kepada bapanya: "Wahai ayahku! Sesungguhnya aku mimpi melihat sebelas bintang dan matahari serta bulan; aku melihat mereka tunduk memberi hormat kepadaku". 
-(Surah Yusuf Ayat 4)

Maksudnya:
"Maha Suci Tuhan yang telah menciptakan makhluk-makhluk semuanya berpasangan; sama ada dari yang ditumbuhkan oleh bumi, atau dari diri mereka, ataupun dari apa yang mereka tidak mengetahuinya". 
- (Surah Yassin ayat 36)
Cara-caranya:

Setiap kali bertemu atau bersua dengan kekasih atau suami anda, bacalah kedua-dua ayat ini. Untuk mendapatkan kesan yang baik, hendaklah diamalkan selalu membaca di hadapannya. Tidak perlu membaca dengan kuat, memadailah dengan hanya membaca di dalam hati. Dihembus perlahan ke arah mukanya. Selain itu, agar dikasihi masyarakat, bacalah kedua2 ayat ini setiap kali lepas solat sebanyak 3 kali. 

Wasallam.
..................

Terima kasih encik suami. 

Ulasan

  1. patut diamalkan ni...
    thanks kak sofi...:)

    BalasPadam
    Balasan
    1. ya, potongan ayat quran yang elok kita amalkan

      Padam
  2. Insyaallah akan diamalkan.. Minta izin share boleh? :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. salam kak sofi

      mcmana pulak kalau kita x ada pasangan?blh amalkan tak doa ni supaya dipermudahkan jodoh?

      Padam
    2. salam kak sofi

      mcmana pulak kalau kita ni x ada pasangan? blh tak doa ni diamalkan supaya dipermudahkan jodoh?

      Padam
    3. boleh aje kalau nak share.

      cik anon... sila layari laman ini. ada doa pendekat jodoh pun..

      http://www.rerepirahsiaku.com

      Padam
    4. tqvm kak sofi atas perkongsian ilmu ni. saya dah cuba pi web yg kak bagi ni tp x dpt lah kak.

      cik anon

      Padam
    5. ada typo hehe. okey tekan link ini, ya...

      resepirahsiaku

      Padam
    6. salam kak sofi

      tqvm sekali lagi..syukur x terhingga kerna byk sgt info yg blh digunakan dlm kehidupan seharian, umpamanya doa ketika ke tandas. x terfikir pulak impaknya klu x baca doa. selama ni mmg baca doa pun, tp x sangka rahsia di sebalik doa tersebut. tqvm sekali lagi

      cik anon

      Padam
    7. alhamdulillah... sama2 kita amalkannya..

      Padam
  3. salam...kalau kkasih kita itu dh tinggalkan kita,bolehkah kita amalkan doa ini supaya dia kembali kpd kita.......

    BalasPadam
  4. Salam Kak Sofi,

    Nak Tanya kalau kita tak dpt berjumpa org tu masih boleh diamalkan Surah ni ke? Bagaimana? Bayangkan wajahnya atau baca pada gambarnya atau bagaimana?

    BalasPadam
  5. Salam...kak, mcm mane nk amalkan utk psgan kita yg telah menjauhkan diri.sy amat syg kat dia.sy nak hubungan kami kembali bhgia.mcam nk amalkan klu x berjupe.leh baca pd gambarnya.

    BalasPadam
  6. Salam...kak, mcm mane nk amalkan utk psgan kita yg telah menjauhkan diri.sy amat syg kat dia.sy nak hubungan kami kembali bhgia.mcam nk amalkan klu x berjupe.leh baca pd gambarnya.

    BalasPadam
  7. mcmne lak kalo kekasih tu sudah berkeras ati untuk xnak trime kite lg? die sudah serik untuk bercinta ngn kite lg? adakah doa nie betol2 berkesan?

    BalasPadam
    Balasan
    1. nasib awk same dgn sy.. apa2 pun.. pokok pangkal ada pd diri kita.. kita ikhtiar dgn doa pengasih ni.. jgn putus ase.. ingat.. ALLAH tu Maha Pengasih lagi Lagi Maha Penyayang... Dia lebih mengetahui segalanya. kita jgn putus berdoa... amalkan doa pengasih ni lps solat.. kwn sy pun ade amalkan. cukup2 berkesan.. hrp.. kite same2 amalkan.. yakin lah.. Allah itu ada bersama kita.. :)

      Padam
    2. nasib kita sama.. sy amalkan doa pengasih ni... x pernah putus asa mengamalkan doa ni.. sbb sy yakin.. Allah Tu Maha Mengetahui... :) awak tabahkan hati.. amalkan doa ni lepas solat fardhu.... yakin lah... :)

      Padam
  8. ada x ayat yg kiter boleh baca dari jauh untuk dia..??

    BalasPadam
  9. Assalamualaikum, saya nak tanya. Bolehkah ayat ini digunakan dan diamalkan kepada bekas kekasih saya supaya dia kembali kepada saya.

    BalasPadam
  10. Assalamualaikum, bolehkah ayat ini diamalkan dan digunakan kepada bekas kekasih supaya dia kembali kepada saya. Kamu baru berpisah selama sebulan dan dia pun belum bertunang dengan sesiapa.

    BalasPadam
  11. Assalamualaikum, saya nak tanya. Bolehkah ayat ini digunakan dan diamalkan kepada bekas kekasih saya supaya dia kembali kepada saya.

    BalasPadam
  12. Boleh ke ayt di ats utk kembalikn syg dia pda kita.. dlm keadaan y jauh..
    Mohon jawapan..

    BalasPadam
  13. Klau nak kembalikan kasih syg serta hubungan y dah rengngang bolh ke . tpi dgn jarak y jauh.. mohon jwapn

    BalasPadam
  14. assalamualaikum izinkan saya mengamalkannya

    BalasPadam
  15. Sya sdg berusaha untuk mengamalkan doa pengasih ini.. dengan yakin kita dgn Allah.. maka lebih mudah kta untuk mendapatkan nya..Assalammualaikum..

    BalasPadam
  16. saya suka dia , dia selalu dngn saya , tapi kat tmpat dia study dia dah ada org lain , mcm mana ?

    BalasPadam

Catat Ulasan

terima kasih kerana anda sudi singgah dan sudi komen.

Catatan popular daripada blog ini

Cerpen: Dia Idaman Jiwa

1
“Hi, boleh aku duduk kat sini?”

Aliah mendongak. Demi terpandang sahaja wajah itu, air mukanya terus berubah. Riak tidak senang ditunjukkan kepada lelaki itu.

“Cepatlah jawab! Senang aje soalan aku tu. Boleh, jawablah boleh...”

“Kalau saya jawab tak boleh?”

Abid terus menarik kerusi yang bertentangan dengan gadis itu.

“Aku tetap duduk sini jugak.” Balasnya sambil tersengih-sengih.

“Macam tak ada tempat lain!”

“Banyak! Sana kosong. Tu, di belakang kau tu pun kosong. Tapi, aku saja aje nak duduk depan kau. Dah sebulan aku cari kau tapi tak jumpa-jumpa. Alhamdulillah, hari ini dapat juga. Kau apa khabar? Sihat?”

Aliah tidak menyahut. Sebaliknya, dia terus menyuap dan kali ini suapannya sengaja dilajukan, tidak lagi menikmati nasi campur yang dimakan. Ketika itu, dia hanya berkeinginan untuk cepat-cepat menyudahkan makan tengah harinya supaya dia dapat pergi dari situ dengan segera. Dia tidak mahu mengadap muka lelaki yang kini sedang berada di hadapannya walau sehebat, sekacak mana se…

Yang Terakhir: Versi Cerpen

1
“Kau dah habis fikir ke, Khairi? Perempuan macam Najiha tu kau nak bawak ke majlis Annual Dinner kita? Tak malu ke nanti bila orang gelakkan kau?” tanya Hafiz sambil mengerutkan dahi. Dia keliru dengan sikap Khairi Iqbal. Rasanya, selama mereka berkawan, belum pernah walau sekali pun, Khairi memuji gadis yang seorang itu. Gadis yang bernama Izzatul Najiha. Tup tup, hari ini, dia buat keputusan hendak menjadikan Najiha pasangannya semasa majlis kemuncak nanti. Hisy, pelik betul!
“Malu, memanglah aku malu! Tapi aku cuma nak gunakan dia saja. Nak buat Amalina cemburu.” Balas Khairi sambil menyisip air lemon perlahan. Sejuk rasa kerongkongnya bila air itu menerobos masuk ke dalam rongga.
Mata Hafiz buntang. Kepala tergeleng-geleng.
“Kenyataan kau tu lagi buat aku tak faham! Kalau kau nak buat Amalina cemburu, kau patut bawak perempuan lain. Bukan si Najiha yang macam hantu bungkus tu!”
Terlambak tawa Khairi Iqbal mendengar kata-kata sahabat baiknya itu. Hantu bungkus? Si Najiha tu?…

Inikah Cinta? : Versi Cerpen

1

"Ouch!"

Cepat-cepat Janet menghisap jari telunjuk yang terhiris tadi. Setelah kesakitan itu hilang, dia segera membasuh jari itu. Dia kemudian mengelap lalu membalut luka dengan plaster.

"Sakit? Itulah pasal. Mak Nah dah cakap, biar mak Nah aje yang buat tapi Janet degil sangat. Hendak jugak main-main pisau," sindir orang gajinya menyebabkan Janet ketawa besar.

"Inilah yang orang cakap, luka di tangan nampak berdarah. Luka di hati tak siapa tahu. Kan, mak Nah?"

Mak Nah melepaskan keluhan sebelum mencuri pandang ke arah wajah ayu di sisinya yang kini sedang tunduk dan berpaling ke arah lain. Hati mak Nah kini turut melagukan irama sedih yang pasti sedang berdendang dalam hati Janet. Biarpun sudah lama ia berlalu, pasti kenangan itu hadir kembali sebaik rangkap pepatah itu diungkap. Tempat jatuh lagikan dikenang, inikan pula kisah cinta penuh keindahan. Ke mana hendak dicampakkan?

"Dah enam tahun... dia tentu dah lupakan saya. Tentu dah kahwin…