Langkau ke kandungan utama

Seorang cantik, seorang tampan...begitu jodoh ditakdirkan..

Sudah rasmilah Irma bergelar seorang isteri. Tahniah!!! 

 Suka tengok mereka. Nampak sangat bahagia...
Wah, tampan sungguh si Redza ni. jadi hero dalam novel kak sofi, boleh?
satu keistimewaan... satu ketrampilan... indah 

berdebar2 lah tu...

Maaf, gambar tak ikut turutan. tapi yang penting, ada gambar irma dan suaminya. selamat pengantin baharu. semoga kekal bahagia dengan lindungan Allah juga.

Ulasan

  1. memg sgt comel diorg b2 nih..
    tahniah irma n redza..kat wall fb sume duk share gamba diorg..
    smoga bahgia slalu n kekal hingga akhir hyt..

    BalasPadam
    Balasan
    1. hehe... berkenan sangat tengok...

      Padam
  2. kak, pengantin lelaki tu saya kenal... orgnye suka buat lawak!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. iya ke? bestnyerrr... bertuah irma..

      Padam
    2. eh, ada org yg kenal pengantin lelaki tu? saya harap dia memang jodoh terbaik buat irma. rasanya tak habis-habis org berckp pasal irma & suami.

      Padam
    3. eh, ada yang kenal pengantin lelaki tu? memang tak habis-habis org berckp pasal irma & suami. saya harap dia memang seperti yang digambarkan dlm artikel-artikel yang saya baca. bukannya apa, sebagai peguam saya sering disogokkan dengan cerita-cerita kurang enak, dengan sikap yang tidak bertanggungjawab seorang lelaki yang bernama suami. sampai ada anakguam saya beritahu ustaz yang mengendalikan 'sulh' (perbincangan) kes cerai anakguam saya pernah berkata lelaki yang bertanggungjawab di Malaysia ni dah makin pupus.

      Padam

Catat Ulasan

terima kasih kerana anda sudi singgah dan sudi komen.

Catatan popular daripada blog ini

Cerpen: Dia Idaman Jiwa

1
“Hi, boleh aku duduk kat sini?”

Aliah mendongak. Demi terpandang sahaja wajah itu, air mukanya terus berubah. Riak tidak senang ditunjukkan kepada lelaki itu.

“Cepatlah jawab! Senang aje soalan aku tu. Boleh, jawablah boleh...”

“Kalau saya jawab tak boleh?”

Abid terus menarik kerusi yang bertentangan dengan gadis itu.

“Aku tetap duduk sini jugak.” Balasnya sambil tersengih-sengih.

“Macam tak ada tempat lain!”

“Banyak! Sana kosong. Tu, di belakang kau tu pun kosong. Tapi, aku saja aje nak duduk depan kau. Dah sebulan aku cari kau tapi tak jumpa-jumpa. Alhamdulillah, hari ini dapat juga. Kau apa khabar? Sihat?”

Aliah tidak menyahut. Sebaliknya, dia terus menyuap dan kali ini suapannya sengaja dilajukan, tidak lagi menikmati nasi campur yang dimakan. Ketika itu, dia hanya berkeinginan untuk cepat-cepat menyudahkan makan tengah harinya supaya dia dapat pergi dari situ dengan segera. Dia tidak mahu mengadap muka lelaki yang kini sedang berada di hadapannya walau sehebat, sekacak mana se…

Yang Terakhir: Versi Cerpen

1
“Kau dah habis fikir ke, Khairi? Perempuan macam Najiha tu kau nak bawak ke majlis Annual Dinner kita? Tak malu ke nanti bila orang gelakkan kau?” tanya Hafiz sambil mengerutkan dahi. Dia keliru dengan sikap Khairi Iqbal. Rasanya, selama mereka berkawan, belum pernah walau sekali pun, Khairi memuji gadis yang seorang itu. Gadis yang bernama Izzatul Najiha. Tup tup, hari ini, dia buat keputusan hendak menjadikan Najiha pasangannya semasa majlis kemuncak nanti. Hisy, pelik betul!
“Malu, memanglah aku malu! Tapi aku cuma nak gunakan dia saja. Nak buat Amalina cemburu.” Balas Khairi sambil menyisip air lemon perlahan. Sejuk rasa kerongkongnya bila air itu menerobos masuk ke dalam rongga.
Mata Hafiz buntang. Kepala tergeleng-geleng.
“Kenyataan kau tu lagi buat aku tak faham! Kalau kau nak buat Amalina cemburu, kau patut bawak perempuan lain. Bukan si Najiha yang macam hantu bungkus tu!”
Terlambak tawa Khairi Iqbal mendengar kata-kata sahabat baiknya itu. Hantu bungkus? Si Najiha tu?…

Inikah Cinta? : Versi Cerpen

1

"Ouch!"

Cepat-cepat Janet menghisap jari telunjuk yang terhiris tadi. Setelah kesakitan itu hilang, dia segera membasuh jari itu. Dia kemudian mengelap lalu membalut luka dengan plaster.

"Sakit? Itulah pasal. Mak Nah dah cakap, biar mak Nah aje yang buat tapi Janet degil sangat. Hendak jugak main-main pisau," sindir orang gajinya menyebabkan Janet ketawa besar.

"Inilah yang orang cakap, luka di tangan nampak berdarah. Luka di hati tak siapa tahu. Kan, mak Nah?"

Mak Nah melepaskan keluhan sebelum mencuri pandang ke arah wajah ayu di sisinya yang kini sedang tunduk dan berpaling ke arah lain. Hati mak Nah kini turut melagukan irama sedih yang pasti sedang berdendang dalam hati Janet. Biarpun sudah lama ia berlalu, pasti kenangan itu hadir kembali sebaik rangkap pepatah itu diungkap. Tempat jatuh lagikan dikenang, inikan pula kisah cinta penuh keindahan. Ke mana hendak dicampakkan?

"Dah enam tahun... dia tentu dah lupakan saya. Tentu dah kahwin…