apa yang nampak, apa yang rasa, apa yang dengar

5.6.12

Cintai aku!

¬ Cinta....
Cinta hadir tanpa diminta
Datangnya selembut sutera
Menyapa hati ini,

Mungkin.....
Mungkin aku terpesona pada
Lembut sinar matanya ketika dia merenungku        
Mungkin.....
Mungkin aku terpesona pada
Sungging bibir nipisnya ketika dia tersenyum sinis padaku
Mungkin....
Mungkin juga aku terpikat pada
Garau suaranya berlagu ketika dia begitu berani menengkingku?
Segalanya mungkin!

Cinta...
Cinta boleh tiba dalam sesaat
Cinta...
Cinta boleh hadir ketika dua pasang mata saling bertatapan
Cinta...
Cinta boleh muncul setelah bertahun-tahun bermesra sebagai sahabat

Yang pasti,
Hatimu akan tahu kalau saja
Kamu sudah jatuh cinta pada si dia

Kerana....
Hanya dia mengisi ruang hatimu, tiada yang lain
Hanya dia mengisi mindamu, tiada yang lain
Hanya dia yang kau fikirkan, tiada yang lain
Hanya dia...
Tiada yang lain.¬

Cuba teka, siapakah yang jiwang-jiwang tulis macam tu. Kalau ada yang jawab dengan betul..... insyaAllah, kalau terbit buku ni satu hari nanti, dia akan dapat free. hehe... Selamat meneka. 

12 ulasan:

  1. zharif ke yang jiwang ni? Hehe.

    kak, cerita adif dgn sufiah tu tak publish ke?

    BalasPadam
    Balasan
    1. nanti kak sofi jawab ttg novel k hehe. bukan zharif...

      Padam
  2. Daniel - novel dipersimpangan kasih...(masa mula2 pikat nadia..

    BalasPadam
  3. cite sampai bila......

    BalasPadam
  4. Yg ats alisa kan...? Sbb ad sebut garau suara berlagu menengking ku ( jtuh cinta pd suara garau tentu pempuan kn.. N suara garau yg sering menengking adnan pny suara kn.. )

    Yg bwah tu cam aliff je, sbb ad sbut : krna hny dia yg mengisi ruang hti mu tiada yg lain... ( sbb cinta atikah hny tuk zhariff tiada lain tuk aliff )

    Tul tak kak..? Hehehe saje je ter pk jwbn camtu, entah btul entah tdk... Wallahu'alam hny akak n DIA yg lbh tw...

    BalasPadam

terima kasih kerana anda sudi singgah dan sudi komen.