Langkau ke kandungan utama

Bahang Euro 2012 semakin terasa...





Malam ni start la bola EURO 2012. Tuan rumahnya Poland dengan Ukraine. Minat ke? Kalau minat, pasukan manakah pilihan anda? Aku? Dari dulu... Portugal. Hehe... Hmm, betul la tu, sebab ada Ronaldo CR7 kat situ. Peace.... Siapa yang xde Astro, nanti kita cari live streaming, k! Selamat menonton!

Okey... kita bukan nak tengok semua games, kan. So, pilih pasukan yang anda suka kat bawah dan tengok waktu dan hari perlawanannya. Senang kan ada jadual? hehe....


Jadual Kumpulan A – EURO 2012

8 Jun – 11:55 malam
POLAND vs GREECE

9 Jun – 02:45 pagi
RUSSIA vs REP CZECH

13 Jun – 02:45 pagi
POLAND vs RUSSIA

13 Jun – 11:55 malam
GREECE vs REP CZECH

17 Jun – 02:45 pagi
GREECE vs RUSSIA

17 Jun – 02:45 pagi
REP CZECH vs POLAND


Jadual Kumpulan B – EURO 2012

9 Jun – 11:55 malam
BELANDA vs DENMARK

10 Jun – 02:45 pagi
JERMAN vs PORTUGAL

13 Jun - 11.55 malam
DENMARK VS PORTUGAL

13 Jun – 02:45 pagi
BELANDA vs JERMAN

17 Jun - 02.45 pagi
PORTUGAL VS BELANDA

17 Jun - 02.45 pagi
DENMARK vs JERMAN


Jadual Kumpulan C – EURO 2012

10 Jun – 11:55 malam
SEPANYOL vs ITALI

11 Jun – 02:45 pagi
IRELAND vs CROATIA

14 Jun – 02:45 pagi
SEPANYOL vs IRELAND
14 Jun – 11:55 malam
ITALI vs CROATIA

18 Jun – 02:45 pagi
CROATIA vs SEPANYOL

18 Jun – 02:45 pagi
ITALI vs IRELAND


Jadual Kumpulan D – EURO 2012 

11 Jun – 11:55 malam
 PERANCIS vs ENGLAND

12 Jun – 02:45 pagi 
UKRAINE vs SWEDEN

15 Jun – 11:55 malam
SWEDEN vs ENGLAND

16 Jun – 02:45 pagi
UKRAINE vs PERANCIS

20 Jun – 02:45 pagi
ENGLAND vs UKRAINE

20 Jun – 02:45 pagi
SWEDEN vs PERANCIS

Sumber Rujukan: JADUAL PERLAWANAN EURO 2012 | POLAND – UKRAINE | Anastasyea Blog 

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Cerpen: Dia Idaman Jiwa

1
“Hi, boleh aku duduk kat sini?”

Aliah mendongak. Demi terpandang sahaja wajah itu, air mukanya terus berubah. Riak tidak senang ditunjukkan kepada lelaki itu.

“Cepatlah jawab! Senang aje soalan aku tu. Boleh, jawablah boleh...”

“Kalau saya jawab tak boleh?”

Abid terus menarik kerusi yang bertentangan dengan gadis itu.

“Aku tetap duduk sini jugak.” Balasnya sambil tersengih-sengih.

“Macam tak ada tempat lain!”

“Banyak! Sana kosong. Tu, di belakang kau tu pun kosong. Tapi, aku saja aje nak duduk depan kau. Dah sebulan aku cari kau tapi tak jumpa-jumpa. Alhamdulillah, hari ini dapat juga. Kau apa khabar? Sihat?”

Aliah tidak menyahut. Sebaliknya, dia terus menyuap dan kali ini suapannya sengaja dilajukan, tidak lagi menikmati nasi campur yang dimakan. Ketika itu, dia hanya berkeinginan untuk cepat-cepat menyudahkan makan tengah harinya supaya dia dapat pergi dari situ dengan segera. Dia tidak mahu mengadap muka lelaki yang kini sedang berada di hadapannya walau sehebat, sekacak mana se…

Yang Terakhir: Versi Cerpen

1
“Kau dah habis fikir ke, Khairi? Perempuan macam Najiha tu kau nak bawak ke majlis Annual Dinner kita? Tak malu ke nanti bila orang gelakkan kau?” tanya Hafiz sambil mengerutkan dahi. Dia keliru dengan sikap Khairi Iqbal. Rasanya, selama mereka berkawan, belum pernah walau sekali pun, Khairi memuji gadis yang seorang itu. Gadis yang bernama Izzatul Najiha. Tup tup, hari ini, dia buat keputusan hendak menjadikan Najiha pasangannya semasa majlis kemuncak nanti. Hisy, pelik betul!
“Malu, memanglah aku malu! Tapi aku cuma nak gunakan dia saja. Nak buat Amalina cemburu.” Balas Khairi sambil menyisip air lemon perlahan. Sejuk rasa kerongkongnya bila air itu menerobos masuk ke dalam rongga.
Mata Hafiz buntang. Kepala tergeleng-geleng.
“Kenyataan kau tu lagi buat aku tak faham! Kalau kau nak buat Amalina cemburu, kau patut bawak perempuan lain. Bukan si Najiha yang macam hantu bungkus tu!”
Terlambak tawa Khairi Iqbal mendengar kata-kata sahabat baiknya itu. Hantu bungkus? Si Najiha tu?…

Inikah Cinta? : Versi Cerpen

1

"Ouch!"

Cepat-cepat Janet menghisap jari telunjuk yang terhiris tadi. Setelah kesakitan itu hilang, dia segera membasuh jari itu. Dia kemudian mengelap lalu membalut luka dengan plaster.

"Sakit? Itulah pasal. Mak Nah dah cakap, biar mak Nah aje yang buat tapi Janet degil sangat. Hendak jugak main-main pisau," sindir orang gajinya menyebabkan Janet ketawa besar.

"Inilah yang orang cakap, luka di tangan nampak berdarah. Luka di hati tak siapa tahu. Kan, mak Nah?"

Mak Nah melepaskan keluhan sebelum mencuri pandang ke arah wajah ayu di sisinya yang kini sedang tunduk dan berpaling ke arah lain. Hati mak Nah kini turut melagukan irama sedih yang pasti sedang berdendang dalam hati Janet. Biarpun sudah lama ia berlalu, pasti kenangan itu hadir kembali sebaik rangkap pepatah itu diungkap. Tempat jatuh lagikan dikenang, inikan pula kisah cinta penuh keindahan. Ke mana hendak dicampakkan?

"Dah enam tahun... dia tentu dah lupakan saya. Tentu dah kahwin…