Langkau ke kandungan utama

Lagi fasal DEMO depan UPSI

Assalamualaikum... 

Ekoran daripada n3 terdahulu, Ada DEMO 

Kata Ketua Polis Perak dalam mstar onlinePolis Terpaksa Tahan 17 Pelajar Universiti Bila Mereka Enggan Bersurai. Laporan oleh IVAN LOH

Sebahagian daripada laporan yang aku dah olah guna ayat aku sendiri, okey!

1. Polis telah menahan 17 pelajar termasuk seorang pelajar perempuan, yang terlibat mengambil bahagian dalam demonstrasi haram di luar kampus Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI) pada Ahad.

2. Ketua Polis Perak, Timbalan Komisioner Datuk Mohd Shukri Dahlan berkata, yang berdemo tu terdiri dpd:

a. beberapa pelajar daripada Universiti Selangor (Unisel), 
b. beberapa pelajar daripada Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM) dan 
c. beberapa pelajar daripada Management and Science University (MSU). 
d. dua saja pelajar UPSI iaitu Adam Adli Abdul Halim dan satu2nya pelajar perempuan itu.

Janji polis?
"Mereka yang ditahan semua akan dibebaskan dengan jaminan polis nanti,"
Yang ini BEST!!
- Mohd Shukri juga turut menjelaskan bahawa 
pihak polis tidak menggunakan kekerasan atau pun memukul para pelajar berkenaan sebagaimana yang didakwa oleh sesetengah blog. 
Yang ni bikin hati aku panas. Aku dapat berita tu daripada Malaysian Insider. Dia orang tipu ke? Lawyer tu pun penipu ke? 

Aku tak faham betullah! Tiap kali ada isu yang blog timbulkan, Polis akan cakap, 
Jangan percaya apa yang disebarkan di internet! RM pun pernah cakap, jangan percaya penulis blog, kan? Kan? :)
Kata Ketua Polis Perak lagi:
"Kami hanya bertindak menahan demi keselamatan awam. Mereka berdegil tidak mahu berganjak dan bersurai apabila diminta berbuat demikian oleh polis dan dengan itu polis tidak mempunyai pilihan melainkan bertindak menahan mereka," 
Oooo....

Cukuplah, ya. Yang nak tahu 'kebaikan' p, bolehlah tekan pada sini. Sambunglah baca...

Oh ya, gambar kat atas tu aku dapat daripada sini

Terima kasih atas kunjungan anda. Sila like fan page kak sofi dan jemputlah follow blog ni, ya. :)

Ulasan

  1. kata tahan je tapi siap ade yang koma lagi...sangat lah MEMBOHONG nye POLIS ni.....

    BalasPadam
  2. Nana, gambar menceritakan segala-gala...

    BalasPadam
  3. orng kate tv3 pro kerajaan..
    mcm tu jugak la ngn malaysian insider yg pro pakatan..
    msing2 ad kepentingan yg nak dijaga..

    papepun lepas tngk video demostrasi tu..aku ckp...
    nice edit~ polis nmpak jahat sngat~ :)

    kesian bpk saudara aku..xpsl2 orang benci die sbb die POLIS..

    BalasPadam
  4. Emmet, janganlah cakap macam tu! it is not the party but maybe segelintir orang kat dalamnya. manusia, di parti manapun dia, tetaplah manusia, x sepi dr kesalahan, kan?

    BalasPadam
  5. Anonymous, sebenarnya, n3 ini bukan utk kita saling tuduh menuduh dan marah2. kita manusia biasa. x perlu taksub pd sesama manusia. baik pro atau con... kl nampak yg mungkar, kita cuba betulkan dgn kuasa penulisan. itu sj niatnya. bukan nk tunjuk pandai ke apa. tidak juga utk membenci polis yg menjaga keamanan. harap maklum.

    BalasPadam
  6. kesian kat bapak-2 dan mak mereka mengharap anak balik dengan diploma ka atau pun dapat gred cemerlang..tapi balik-2 bawa gari siap kepala berbungkus...

    BalasPadam
  7. habis tu, yang pergi buat demontrasi tu buat apa, jangan kome cari penyakit.

    BalasPadam
  8. Anonymous, kdg2 akal pendek, x jelas dgn matlamat tp ada juga yg menyangka, dia perlu menegakkan kebenaran...

    BalasPadam
  9. Anonymous, jgn marah, jgn berdebat... menasihati lebih baik...

    BalasPadam

Catat Ulasan

terima kasih kerana anda sudi singgah dan sudi komen.

Catatan popular daripada blog ini

Cerpen: Dia Idaman Jiwa

1
“Hi, boleh aku duduk kat sini?”

Aliah mendongak. Demi terpandang sahaja wajah itu, air mukanya terus berubah. Riak tidak senang ditunjukkan kepada lelaki itu.

“Cepatlah jawab! Senang aje soalan aku tu. Boleh, jawablah boleh...”

“Kalau saya jawab tak boleh?”

Abid terus menarik kerusi yang bertentangan dengan gadis itu.

“Aku tetap duduk sini jugak.” Balasnya sambil tersengih-sengih.

“Macam tak ada tempat lain!”

“Banyak! Sana kosong. Tu, di belakang kau tu pun kosong. Tapi, aku saja aje nak duduk depan kau. Dah sebulan aku cari kau tapi tak jumpa-jumpa. Alhamdulillah, hari ini dapat juga. Kau apa khabar? Sihat?”

Aliah tidak menyahut. Sebaliknya, dia terus menyuap dan kali ini suapannya sengaja dilajukan, tidak lagi menikmati nasi campur yang dimakan. Ketika itu, dia hanya berkeinginan untuk cepat-cepat menyudahkan makan tengah harinya supaya dia dapat pergi dari situ dengan segera. Dia tidak mahu mengadap muka lelaki yang kini sedang berada di hadapannya walau sehebat, sekacak mana se…

Yang Terakhir: Versi Cerpen

1
“Kau dah habis fikir ke, Khairi? Perempuan macam Najiha tu kau nak bawak ke majlis Annual Dinner kita? Tak malu ke nanti bila orang gelakkan kau?” tanya Hafiz sambil mengerutkan dahi. Dia keliru dengan sikap Khairi Iqbal. Rasanya, selama mereka berkawan, belum pernah walau sekali pun, Khairi memuji gadis yang seorang itu. Gadis yang bernama Izzatul Najiha. Tup tup, hari ini, dia buat keputusan hendak menjadikan Najiha pasangannya semasa majlis kemuncak nanti. Hisy, pelik betul!
“Malu, memanglah aku malu! Tapi aku cuma nak gunakan dia saja. Nak buat Amalina cemburu.” Balas Khairi sambil menyisip air lemon perlahan. Sejuk rasa kerongkongnya bila air itu menerobos masuk ke dalam rongga.
Mata Hafiz buntang. Kepala tergeleng-geleng.
“Kenyataan kau tu lagi buat aku tak faham! Kalau kau nak buat Amalina cemburu, kau patut bawak perempuan lain. Bukan si Najiha yang macam hantu bungkus tu!”
Terlambak tawa Khairi Iqbal mendengar kata-kata sahabat baiknya itu. Hantu bungkus? Si Najiha tu?…

Inikah Cinta? : Versi Cerpen

1

"Ouch!"

Cepat-cepat Janet menghisap jari telunjuk yang terhiris tadi. Setelah kesakitan itu hilang, dia segera membasuh jari itu. Dia kemudian mengelap lalu membalut luka dengan plaster.

"Sakit? Itulah pasal. Mak Nah dah cakap, biar mak Nah aje yang buat tapi Janet degil sangat. Hendak jugak main-main pisau," sindir orang gajinya menyebabkan Janet ketawa besar.

"Inilah yang orang cakap, luka di tangan nampak berdarah. Luka di hati tak siapa tahu. Kan, mak Nah?"

Mak Nah melepaskan keluhan sebelum mencuri pandang ke arah wajah ayu di sisinya yang kini sedang tunduk dan berpaling ke arah lain. Hati mak Nah kini turut melagukan irama sedih yang pasti sedang berdendang dalam hati Janet. Biarpun sudah lama ia berlalu, pasti kenangan itu hadir kembali sebaik rangkap pepatah itu diungkap. Tempat jatuh lagikan dikenang, inikan pula kisah cinta penuh keindahan. Ke mana hendak dicampakkan?

"Dah enam tahun... dia tentu dah lupakan saya. Tentu dah kahwin…