apa yang nampak, apa yang rasa, apa yang dengar

22.12.11

Seronok ber'perang' mulut di facebook....

Assalamualaikum.....





Ni pengakuan Adlin Aman Ramli tentang kritikan Chef Wan di FB berkaitan Maharaja Lawak Mega. 


Ni komen salah seorang di FB Adlin....

Bibie Barbie Fikir2 kan lah adlin. Jgn jd manusia yg x blh terima kritikan. Manusia masing2 ada pndngn n fikirn msing2. Apa yg bek jdkan teladan, yg buruk jadikn sempadan. Mcm kamu jugaklah dulu, kritikan kdgn2 x relevan n menjatuhkan air muka org. Tp org blh terima, napa kamu x leh terima dgn kritikn yg d berikan? Xada manusia yg sempurna, dan ni lah yg d katakan Hukum Alam.. Kdgn kita d atas n kdgn kita di bawah :) bila dah rasa apa yg org len dah rasa ms AF dulu.. Adil jadinya.. Apa2pn semoga success selalu.. :)

.
Kata Chef Wan di facebook.....
"Dia kritik orang boleh, tetapi tidak boleh pula terima kritikan orang. Karakternya sudah cukup menunjukkan dirinya yang sebenar." 
Sebagai seorang selebriti yang mempunyai pengikut yang ramai, dia perlu menunjukkan persembahan lawak yang positif dan secara amnya tidak membabitkan isu-isu keluarga, agama atau persendakan orang.

Perlukah kita yang mempunyai adat dan budaya sopan yang tinggi mengikuti pelawak-pelawak Barat yang juga mampu membogelkan diri mereka untuk dijadikan bahan lawak? Pada pendapat saya, mana yang baik, kita ambil, yang buruk pula kita abaikan.

Ni pendapat penyokong DCW:
Ebox Suhaiba Saripan biasalah U.Wan..kdg2 org perasan bgs ni x boleh dikritik,disentuh mahupun dicuit..tu baru sikit..mse dia jd juri dlu pn,dia dok m'kritik org ad DIA KESAH..hal kecil je..xkan x prnh dengar ayat "..adat pertandingan,ad menang ad kalah.."klau dh rezeki dia out mlm tu,out jelah,watpe nk bising2 lncarkan mcm2 kempen..lawak pun 2-3 kali je yg bleh wat org gelak..yg lain syok sndri..pastu bleh plak kte juru x profesional,xde kepakaran dlm bidang lawak,habis dia x pkir ke penonton yg kat rumah yg menonton,kami pn xde kepakaran tp taulah membezakan yg mne bgs n x bagus..sbb tu juri dipilih bkn dr kalangan org2 lawak sbb nk tahu sejauh mana pelawak2 ni dpt m'hiburkan juri n penonton yg ad pelbagai jiwa,raga n citarasa..kdg2 juri lg lawak dr peserta..ad jg lawak yg sllu kita tonton dn dpt agak ap kesudahannya..x taulah klau dia dh bajet bleh menang,kdg2 ssh klau org dh rasa diri dia bagus dlm semua hal..terimalh kenyataan..


sofi: Entah bila mereka hendak berhenti berperang di facebook. Nampaknya memang jadi trend orang2 terkenal ni saling menghentam di laman sosial. Seronok kot bila orang baca, kan?

================================

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

terima kasih kerana anda sudi singgah dan sudi komen.