SBPA 2

Sambungan... sebenarnya aku tengok di sini, untung banyak kepada golongan muda. aanda bacalah betul2, cuba fahamkan. Aku? Aku dah tak kisah dah.. hehe... dah nak pencen dah pun!



KGT - kenaikan gaji tahunan diberi kepada pegawai yang mencapai prestasi sekurang-kurangnya Menepati Sasaran dengan kadar KGT di Jadual 6 tertakluk kepada gaji maksimum dalam Jadual Gaji Minimum - Maksimum.

Pegawai yang tidak menepati sasaran, tidak diberi KGT.

53. Formula penentuan amaun KGT ialah:

Amaun KGT = % KGT x Gaji Pokok

Amaun KGT hendaklah dibundarkan kepada RM5.00 tertinggi terhampir.
Okey, apa kata kita baca pekeliling ini sama-sama untuk lebih faham, ya! Nak cakap banyak2 pun, taklimat belum diberikan lagi. Nanti terlebih pandai, susah pulak!

Ulasan

  1. cikgu.. lepas dikira tolak, campur, darab, bahagi...hmmm ada tak rm10 riban gaji cikgu... mak aiii byk tu cikguuu...eheheheee gurau jep cikgu... nak di awan biru 4 lak cikgu...

    BalasPadam
  2. kak nora, separuh je nora sbb kita ni diploma aje.. hehe. samb? esok pagi, ya!

    BalasPadam
  3. dlm byk2 lampiran, lampiran C je tk de.. psl tangga gaji... jd kita tk tahu mcmana tangga gaji sebenar SBPA... itu yg kita nk tahu..risau juga.setahu sy, pilih sbpa tk semestinya kita wajib pilih bersara 60 thn... blh bersara ikut ssm... itu apa yg kerani sek sy bgtau td... dh berguru sikit2 dgn dia...

    BalasPadam
  4. Salina Azni, mmg boleh bersara lebih awal tetapi, syarat ketat iaitu, tak boleh dapat ganjaran pencen sehingga umur 55 tahun. buat masa sekarang, siapa yg mintak, dia dapat cara berperingkat. 20% sekali dapat. tu yg kak sofi difahamkan.

    BalasPadam
  5. betul tu cikgu sofi, kelebihan lebih kepada org muda.. umi kita pun mcm cikgu sofi jugak, dh nk pencen pun.. bak kata umi pg td, tak kesah asalkan jgn suro dia upgrade umo pencen pi 60... hehehe...

    BalasPadam
  6. adela, tp ttp kena sign jugak, kan?

    BalasPadam

Catat Ulasan

terima kasih kerana anda sudi singgah dan sudi komen.

Catatan popular daripada blog ini

Cerpen: Dia Idaman Jiwa

Yang Terakhir: Versi Cerpen

Inikah Cinta? : Versi Cerpen