Langkau ke kandungan utama

Lagi: Ombak Rindu

Assalamualaikum..... 
budak kecil tolong pejam mata, ya!


hotnyer gambar ni... 
Patutla pawagam penuh ya? eh..hm..

tak sayang mulut betul aku nih... hehe

so, ada laporan...

Di dalam akhbar tabloid, Sinar Harian, yang kata Ombak Rindu berjaya meraih kutipan hari pertama dipawagam seluruh negara berjumlah RM750,000. 

ada yang kata lebih lagi...

mencecah RM2 juta selepas tiga hari tayangan seluruh Malaysia.

malah...

topik Ombak Rindu berada di dalam senarai "trending topic" Twitter di Malaysia selama 5 hari berturut-turut sekaligus membuktikan filem itu menjadi buah mulut di kalangan pengguna media sosial tersebut.

tapi ada satu komen di malaysiandigest yang buat aku sedikit tersentak...

Irfan 2011-12-05 12:26
Ya..bahagialah dengan nikmat dunia..
Semoga kita semua mendapat petunjuk..
Azab Allah itu amat amat pedih.

Benar kata Irfan, Azab ALLAH itu amat-amat pedih...

sofi: rasa malu pulak tengok gambar kat atas tu...

================================

Ulasan

  1. sbb 2 la nvl xsesuai d film kan...
    lbh2 lg nvl yg byk bab2 romantik cmni...

    p/s - nvl 'hak cinta trpelihara' yg ad nilai2 prshbatn tu xde sape2 nk jdkn film ke? :D
    'kasihku abadi' yg sedih tu ke... :( ;)

    BalasPadam
  2. Anonymous, x de nilai2 komersial kut... kl ada bab ranjang, br laku (agaknya la..)

    BalasPadam
  3. sedih nya tgk filem nih, langsung lari dr novel asal. asal ada adegan hot je br org nk tgk... hish...

    BalasPadam
  4. adela, kih, kih, kih... no comment

    BalasPadam
  5. dah pi tgok..mmg ada beberapa adegan mcm kat gmbar tuh..sampai saya rasa tak selesa..betul2 tak selesa (geleng kepala)

    BalasPadam
  6. Faiz, x leh bawak anak, ya? hehe... hmm

    BalasPadam

Catat Ulasan

terima kasih kerana anda sudi singgah dan sudi komen.

Catatan popular daripada blog ini

Cerpen: Dia Idaman Jiwa

1
“Hi, boleh aku duduk kat sini?”

Aliah mendongak. Demi terpandang sahaja wajah itu, air mukanya terus berubah. Riak tidak senang ditunjukkan kepada lelaki itu.

“Cepatlah jawab! Senang aje soalan aku tu. Boleh, jawablah boleh...”

“Kalau saya jawab tak boleh?”

Abid terus menarik kerusi yang bertentangan dengan gadis itu.

“Aku tetap duduk sini jugak.” Balasnya sambil tersengih-sengih.

“Macam tak ada tempat lain!”

“Banyak! Sana kosong. Tu, di belakang kau tu pun kosong. Tapi, aku saja aje nak duduk depan kau. Dah sebulan aku cari kau tapi tak jumpa-jumpa. Alhamdulillah, hari ini dapat juga. Kau apa khabar? Sihat?”

Aliah tidak menyahut. Sebaliknya, dia terus menyuap dan kali ini suapannya sengaja dilajukan, tidak lagi menikmati nasi campur yang dimakan. Ketika itu, dia hanya berkeinginan untuk cepat-cepat menyudahkan makan tengah harinya supaya dia dapat pergi dari situ dengan segera. Dia tidak mahu mengadap muka lelaki yang kini sedang berada di hadapannya walau sehebat, sekacak mana se…

Yang Terakhir: Versi Cerpen

1
“Kau dah habis fikir ke, Khairi? Perempuan macam Najiha tu kau nak bawak ke majlis Annual Dinner kita? Tak malu ke nanti bila orang gelakkan kau?” tanya Hafiz sambil mengerutkan dahi. Dia keliru dengan sikap Khairi Iqbal. Rasanya, selama mereka berkawan, belum pernah walau sekali pun, Khairi memuji gadis yang seorang itu. Gadis yang bernama Izzatul Najiha. Tup tup, hari ini, dia buat keputusan hendak menjadikan Najiha pasangannya semasa majlis kemuncak nanti. Hisy, pelik betul!
“Malu, memanglah aku malu! Tapi aku cuma nak gunakan dia saja. Nak buat Amalina cemburu.” Balas Khairi sambil menyisip air lemon perlahan. Sejuk rasa kerongkongnya bila air itu menerobos masuk ke dalam rongga.
Mata Hafiz buntang. Kepala tergeleng-geleng.
“Kenyataan kau tu lagi buat aku tak faham! Kalau kau nak buat Amalina cemburu, kau patut bawak perempuan lain. Bukan si Najiha yang macam hantu bungkus tu!”
Terlambak tawa Khairi Iqbal mendengar kata-kata sahabat baiknya itu. Hantu bungkus? Si Najiha tu?…

Inikah Cinta? : Versi Cerpen

1

"Ouch!"

Cepat-cepat Janet menghisap jari telunjuk yang terhiris tadi. Setelah kesakitan itu hilang, dia segera membasuh jari itu. Dia kemudian mengelap lalu membalut luka dengan plaster.

"Sakit? Itulah pasal. Mak Nah dah cakap, biar mak Nah aje yang buat tapi Janet degil sangat. Hendak jugak main-main pisau," sindir orang gajinya menyebabkan Janet ketawa besar.

"Inilah yang orang cakap, luka di tangan nampak berdarah. Luka di hati tak siapa tahu. Kan, mak Nah?"

Mak Nah melepaskan keluhan sebelum mencuri pandang ke arah wajah ayu di sisinya yang kini sedang tunduk dan berpaling ke arah lain. Hati mak Nah kini turut melagukan irama sedih yang pasti sedang berdendang dalam hati Janet. Biarpun sudah lama ia berlalu, pasti kenangan itu hadir kembali sebaik rangkap pepatah itu diungkap. Tempat jatuh lagikan dikenang, inikan pula kisah cinta penuh keindahan. Ke mana hendak dicampakkan?

"Dah enam tahun... dia tentu dah lupakan saya. Tentu dah kahwin…