Langkau ke kandungan utama

Kerana 7 Hari Mencintaiku

Assalamualaikum.....


baru saja menghabiskan bacaan novel ini. aduh mak! apa yang aku nak cakap? 

first time baca novel hasil tulisan Siti Rosmizah ni? 

Mempesonakan! Menakjubkan!

And patutlah dah begitu lama di tangga nombor 1 Carta Popular.... ceritanya memang besttttt sangaatttt! 

semua perasaan ada masa baca. geram, sakit hati masa mula-mula lah.... waktu Mia jahat. lepas tu aku asyik menangis sejak Buntat mati.

Tahniah Siti Rosmizah. Yang pasti lepas ni nak cari novel-novelmu yang lain! Hmm....

sofi.

Ulasan

  1. novel die mmg sume2 best.....
    xde yg x best kot...

    BalasPadam
  2. novel dia mmg bes..
    saye pn suke..
    =D

    BalasPadam
  3. hahaha... kak ana sofia baru tahu ke kebenaran tu?? ala... kaka ana dah kira ketinggalan laa!jangan marah ye nanti kurang puasa.. hehehe..

    actually, novel siti rosmizah ada 4 semuanya.

    1st>> andai itu takdirnya!!! novel yang paling aku suka diantara semua novel siti rosmizah!! paling membuatkan diri ini kegereman, kebencian. kesedihan, kesukaan, kemenangisan,kesedu-sedanan, keterlukaan dan yang paling penting perasaan ini benar-benar tersentuh dengan setiap kata-kata dan perbuatan watak didalam itu... Aleya dan Syed Aizril!!!! suka sangat novel ini! aku dah ada koleksi pun!

    2nd>> cinta kau dan aku:
    novel ni novel yang sangat menggeramkan dan menyedihkan tapi tak begitu puas hati dengan pembalasan yang diterima oleh suraya! si perosak rumahtangga itu!! eeeeii... kalau aku dapat dia, lepas buka puasa ni aku bunuh dia!! hehehe.. lepas tu bolehah bertaubat masa solat terawih dekat surau al-falah!! kikiki

    3rd novel>> lafazkan kaimah cintamu:
    novel siti rosmizah yang menggunakan watak heronya seorang yang memepunyai kekasih yang dicintai sebelum bertemu dengan isteri kesayangan! novel ni sangat-sangat menggeramkan sawan! eeeii.. geram sengat Tengku Ryan Ameer! kesian aku kat Tengku Aqilah binti Dato Tengku Hisyam!!!

    novel ke-4>> tujuh hari mencintaiku:
    novel ni sangat-sangat menggeramkan dari awal sampai ke suku pernghabisan! mula-mula geram dengan watak Mia adriana lepas tu geram sangat dengan watak Khuzairi yang menjunjung ego tinggi selangit. geram juga dekat mak leha dan syakila. tapi endingnya memang superb!!!!!

    lepas ni nak tunggu kemunculan novel SR yang baru pulak!!!!

    cayalah SR!!!! I Miss Your Novel!!!


    itulah sedikit kata-kata dari aku yang bernama Korro Suffian


    selamat berbuka puasa semuanya!!!!

    semoga amalan kita diterima oleh Allah s.w.t

    silalah kunjung blog saya ya...

    http://wwwdisiniakuberjanji.blogspot.com/

    assalamualaikum!!!!!!!!!!!

    BalasPadam
  4. :) ain dah lama habis baca novel tu ..... but smpai skrng still x boleh lupa cerita nya . mengidam suami mcm Khuzairi sbnrnya .... Lyn novel ni mcm2 perasaan ada ....huhuhu .... layan semua novel siti rosmizah

    BalasPadam
  5. @Anonymous
    ya, lepas ni akan kucari yg lain2...
    ketinggalan la pulak, kan?

    BalasPadam
  6. @Cahaya Hidup

    itulah... lepas ni semua novel SR wajib beli dan jadi koleksi

    BalasPadam

Catat Ulasan

terima kasih kerana anda sudi singgah dan sudi komen.

Catatan popular daripada blog ini

Cerpen: Dia Idaman Jiwa

1
“Hi, boleh aku duduk kat sini?”

Aliah mendongak. Demi terpandang sahaja wajah itu, air mukanya terus berubah. Riak tidak senang ditunjukkan kepada lelaki itu.

“Cepatlah jawab! Senang aje soalan aku tu. Boleh, jawablah boleh...”

“Kalau saya jawab tak boleh?”

Abid terus menarik kerusi yang bertentangan dengan gadis itu.

“Aku tetap duduk sini jugak.” Balasnya sambil tersengih-sengih.

“Macam tak ada tempat lain!”

“Banyak! Sana kosong. Tu, di belakang kau tu pun kosong. Tapi, aku saja aje nak duduk depan kau. Dah sebulan aku cari kau tapi tak jumpa-jumpa. Alhamdulillah, hari ini dapat juga. Kau apa khabar? Sihat?”

Aliah tidak menyahut. Sebaliknya, dia terus menyuap dan kali ini suapannya sengaja dilajukan, tidak lagi menikmati nasi campur yang dimakan. Ketika itu, dia hanya berkeinginan untuk cepat-cepat menyudahkan makan tengah harinya supaya dia dapat pergi dari situ dengan segera. Dia tidak mahu mengadap muka lelaki yang kini sedang berada di hadapannya walau sehebat, sekacak mana se…

Yang Terakhir: Versi Cerpen

1
“Kau dah habis fikir ke, Khairi? Perempuan macam Najiha tu kau nak bawak ke majlis Annual Dinner kita? Tak malu ke nanti bila orang gelakkan kau?” tanya Hafiz sambil mengerutkan dahi. Dia keliru dengan sikap Khairi Iqbal. Rasanya, selama mereka berkawan, belum pernah walau sekali pun, Khairi memuji gadis yang seorang itu. Gadis yang bernama Izzatul Najiha. Tup tup, hari ini, dia buat keputusan hendak menjadikan Najiha pasangannya semasa majlis kemuncak nanti. Hisy, pelik betul!
“Malu, memanglah aku malu! Tapi aku cuma nak gunakan dia saja. Nak buat Amalina cemburu.” Balas Khairi sambil menyisip air lemon perlahan. Sejuk rasa kerongkongnya bila air itu menerobos masuk ke dalam rongga.
Mata Hafiz buntang. Kepala tergeleng-geleng.
“Kenyataan kau tu lagi buat aku tak faham! Kalau kau nak buat Amalina cemburu, kau patut bawak perempuan lain. Bukan si Najiha yang macam hantu bungkus tu!”
Terlambak tawa Khairi Iqbal mendengar kata-kata sahabat baiknya itu. Hantu bungkus? Si Najiha tu?…

Inikah Cinta? : Versi Cerpen

1

"Ouch!"

Cepat-cepat Janet menghisap jari telunjuk yang terhiris tadi. Setelah kesakitan itu hilang, dia segera membasuh jari itu. Dia kemudian mengelap lalu membalut luka dengan plaster.

"Sakit? Itulah pasal. Mak Nah dah cakap, biar mak Nah aje yang buat tapi Janet degil sangat. Hendak jugak main-main pisau," sindir orang gajinya menyebabkan Janet ketawa besar.

"Inilah yang orang cakap, luka di tangan nampak berdarah. Luka di hati tak siapa tahu. Kan, mak Nah?"

Mak Nah melepaskan keluhan sebelum mencuri pandang ke arah wajah ayu di sisinya yang kini sedang tunduk dan berpaling ke arah lain. Hati mak Nah kini turut melagukan irama sedih yang pasti sedang berdendang dalam hati Janet. Biarpun sudah lama ia berlalu, pasti kenangan itu hadir kembali sebaik rangkap pepatah itu diungkap. Tempat jatuh lagikan dikenang, inikan pula kisah cinta penuh keindahan. Ke mana hendak dicampakkan?

"Dah enam tahun... dia tentu dah lupakan saya. Tentu dah kahwin…