apa yang nampak, apa yang rasa, apa yang dengar

9.7.11

Cintakah dia kepada anda?

Assalamualaikum.....

Macam manakah cara untuk membuat lelaki yang disukai mencintai anda? Macam mana nak tarik perhatiannya? Macam mana nak buat dia sedar yang anda wujud dalam hidupnya?

1. Jadilah diri sendiri
- Petua terbaik. Allah dah jadikan kita ni perfect dah. Walaupun si dia minat giler pada Alyah, misalnya, tak payahlah anda hendak mekap supaya rupa anda jadi Alyah. Tak perlu! Nanti dia confuse pula. 

2. Cari keistimewaan diri yang buat dia tertarik pada anda. 
- Serlahkannya! Mungkin dia suka sikap anda yang suka berterus terang. Jadi, sentiasalah berterus terang dengannya tentang apa yang anda suka atau tidak. Sambil tu, suruh dia juga berterus terang dan menerima diri anda sebagai sahabat, tempat dia meluah masalah, jika menghadapinya.

3. Gembirakan hati ibu dan ayahnya
- Pikat dulu hati ibu bapa, dua manusia yang istimewa dalam hidupnya. Pikat di sini bermaksud, menangi hati mereka. Jangan berpura-pura, ya.... keikhlasan amat penting. Kalau anda bermuka-muka, semua itu dapat dikesan dengan mudah. 

4. Cubalah ubah sikap kepada sesuatu yang positif. 
- Jika dia tidak menyukai satu sikap anda, jangan pertikaikannya. Berfikiran positiflah! Mungkin sikap itu memang buruk dan selama ini tidak ada seorangpun yang berani menegur anda kecuali dia. Kalau dengan mengubah sikap buruk itu anda akan memilikinya, bukankah itu amat berbaloi? Ingatlah, sikap buruk kita hanya orang melihat akan nampak dan hanya kita yang boleh merubahnya!

5. Sanggup memberi cinta untuk menerima cintanya
- Jangan kedekut! Kalau anda mencintai dia, tunjukkanlah tapi dalam batasan agama, okey... Mungkin, dia akan berusaha memupuk rasa cintanya walaupun di peringkat permulaan agak sukar untuk dia melakukan...

Bertawakkallah.... hanya Allah tahu siapa jodoh anda. 

Berbahagialah jika yang dicintai itu lelaki yang bakal menjadi suami. 

Beruntunglah, jika lelaki yang dicintai mencintai anda. 

Bersyukurlah, jika dia mencintai anda lebih daripada anda mencintainya....  

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

terima kasih kerana anda sudi singgah dan sudi komen.