Follow Us @soratemplates

10.7.11

Bersih...ni n3 aku yang terakhir tentang bersih! rasanyalah...

NONE
Ketua Polis Negara: menafikan dakwaan bahawa Datuk Seri Anwar Ibrahim tercedera dalam perhimpunan BERSIH hari ini.

Habis tu, ini gambar siapa, ya?


Tak lain gambar lama? Tapi pakai baju kuning, tulis bersih. Ooo, bersih ni kan memang dah lama ada dalam kamus? hehe...

Ketua Polis Negara: 
"Dia tak ada di Pudu. Di situ saja ada gas pemedih mata. Itu tidak benar,"

Ni, pula kata orang yang menyertai bersih....

1) Mohd Hafizan Mazuki ·  

Kepala hotak. Aku bersama kumpulan dato seri. kami disembur dgn gas pemedih mata di kL sentral. kami ditembak di dalam kawasan terkepung. terowong yg dlm kL sentral. polis tempak dari depan dan belakang. x kurang dari 50 das yg ditembak. aku ni ibarat mati hidup semula hari ni. bangsat tul polis

2)Nub Lan ·  

Smua ko nk nafikan.. kami yg ddk kt sana saksikan dengan mata kepala kami sendri la.. jgn duk pakai skrip UMNO/BN bg kt ko.. buat malu jd ketua polis klo mcm 2.. IGP penipu besar, dasar Israel! memang saat DSAI dicederakan, kami di sana... sempat juga membantu DSAI menghulurkan beberapa botol air mineral utk menenangkan DSAI di dlm KL Sentral.... sejurus beberapa ketika DSAI dipapah memasuki Le Meridiean hotel, kelihatan Tuan Guru Haji Hadi di tarik memasuki trak polis... Memang BN zalim!

3) Mohamad Shahrom Shah Shamsuddin · 

Anwar bawak gas pemedih mata sendiri kot...

4) Shalehah Bt Ishak Shalehah 

Rasenyalh kot. ataupun anwar berlakon masuk hospital. kah kah kah

NONE
Nampak bukan main garang lagi polis2 ni semua, kan? Haihh....

Ketua Polis Negara ditanya.....
tentang dakwaan polis memukul peserta perhimpunan BERSIH hari ini, 

jawabnya, beliau perlu melihat laporan penuh terlebih dahulu.

"Kalau ada (polis guna kekerasan) you buat repotlah," 

katanya kepada pemberita ketika ditanya sama ada beliau akan mengambil tindakan tegas terhadap anggota polis yang bersalah.

Amboi, bukan main sombong jawapan Tuan IGP kita...insyaallah, mesti ada yang buat report nanti tapi soalnya, telus atau tidak polis nih?

nanti ada pula yang bertanya. Kak sofi sokong bersih ke? 

Aku jawab, tentu! 

Sebab, kebersihan itu separuh daripada iman, kan? 


8 ulasan:

  1. sy pun sokong bersih! ^_^ ayah dan abang sy pun join perhimpunan bersih semalam...

    BalasPadam
  2. sayang seribu kali sayang....
    fikirlah wahai orang melayu kita semua....
    sapa lead untuk 'bersih'
    fikir masak2
    takkan orang melayu jadi pengikut....
    sayang.....
    sedih tgk orang melayu......

    BalasPadam
  3. wahai anoy...lagi sedeyh tgk org melayu PERKASA n PATRIOT....habuk pon xada..dasar pngecut....

    BalasPadam
  4. saya sebagai seorang terpelajar langsung x setuju ngan BERSIH nie..
    kenapa kita mesti mengikut si AMBIGA nie yg terang2 mempersendakan agama islam..nielah peguam yg berada di barisan hadapan kes lina joy..org yg memberi servis percuma kepada org2 islam yg nak murtad..nie ke yg kita nak sanjung2...

    kenapa kita sebagai seorang islam sanggup menyusahkan orang2 lain yg x setuju langsung dgn demontrasi ni..

    kak sofi...
    satu je saya nak cakap ..sebagai seorang islam kita kena PERCAYA PADA QADA' dan QADAR...dan jika ALLAH x izinkan ANWAR menjadi pemimpin..lakukanlah apa2 cara sekali pun...dia takkan dapat melawan ketentuan ALLAH.
    dan dia pun insan biasa yg tak lari dari kesilapan..kita tahu ke niat dia yang sebenar??Itu antara dia dan ALLAH..setiap apa yg kita lakukan ada balasannya

    BalasPadam
  5. @syira mahazir, mmg susah hati bila msg2 tunjuk topeng muka..

    BalasPadam
  6. @Anonymous, kali ni... kak sofi setuju... anwar pun manusia yg ada buat salah ..., jgn org kita fanatik sgt...

    BalasPadam

terima kasih kerana anda sudi singgah dan sudi komen.