Langkau ke kandungan utama

Wardina! Aku suka ketegasanmu!


Assalamualaikum.....

Menjadi public figure memang sentiasa diintip. 
Ada saja yang ingin mengambil tahu tentang mereka. Apatah lagi kalau perkara tu d..bom! 
Wah, bukan main lagilah! 

Pengacara popular, Wardina Safiyyah Fadlullah, 32, juga tidak terkecuali. Heboh kisah dia masuk PKR. Pulak dah! Banyak blog hentam sama dia sebab join PKR... tentu sajalah blog orang UMNO, kan?

Tapi, bila Wardina beri tempoh 14 hari mulai semalam kepada pengendali blog, aku jadi hairan juga. Takkan dia marah sebab orang kaitkan dia dengan PKR kut? Kalau tak benar, biarkan ajelah. Lama-lama, bila letih, diamlah blogger-blogger yang nak trafik tinggi tu. Ewah!

Tapi, aku yakin, Wardina marah bukan sebab tu. Dia sedih sebab gambar lama dia masuk di blog2 berkenaan. Masyaallah, kalau iya pun geram sebab Wardina masuk PKR (kalau betullah?), kenapa mesti tunjuk gambar ketika dia belum menutup aurat? 

Baca ni...
Ujar pengacara Malaysia Hari Ini (MHI) di TV3 itu, blog tersebut telah memuat naik gambarnya semasa tidak memakai tudung yang disifatkan sebagai menghina dan memalukannya.
"Saya mempunyai anak dan suami. Membuka aib saya pada masa dahulu sedikit sebanyak memberi kesan kepada mereka. Jadikan kisah saya sebagai tauladan dan saya berharap hal ini tidak terjadi kepada artis-artis lain (yang kini memakai tudung)," 
Bagus, Wardina! Syabas! Memang kak sofi sokong tindakan anda. 

Tak bolehkah masukkan gambar terbaru? Yang nak masukkan gambar lama tu apasal? Kepada blogger yang dimaksudkan oleh Wardina itu, belajar-belajarlah menghormati perasaan orang lain.

Ulasan

  1. kesian dkt wardina. smoga dia trus tabah dgn sgala dugaan n cabaran hidup.=) wallahu'alam

    BalasPadam
  2. kagum!
    semoga ramai lagi artis2 kita yg mendapat hidayah Allah s.w.t.
    hanya mampu mendoakan fr jauh. :)

    BalasPadam
  3. Wardina, Jangan peduli apa orang kata. I am sure you are wise enough to decide for yourself. Inilah dugaan.

    BalasPadam
  4. @nadiah_abdllah
    ya, mmg x ramai yg sanggup tegas spt wardina ni..

    BalasPadam

Catat Ulasan

terima kasih kerana anda sudi singgah dan sudi komen.

Catatan popular daripada blog ini

Cerpen: Dia Idaman Jiwa

1
“Hi, boleh aku duduk kat sini?”

Aliah mendongak. Demi terpandang sahaja wajah itu, air mukanya terus berubah. Riak tidak senang ditunjukkan kepada lelaki itu.

“Cepatlah jawab! Senang aje soalan aku tu. Boleh, jawablah boleh...”

“Kalau saya jawab tak boleh?”

Abid terus menarik kerusi yang bertentangan dengan gadis itu.

“Aku tetap duduk sini jugak.” Balasnya sambil tersengih-sengih.

“Macam tak ada tempat lain!”

“Banyak! Sana kosong. Tu, di belakang kau tu pun kosong. Tapi, aku saja aje nak duduk depan kau. Dah sebulan aku cari kau tapi tak jumpa-jumpa. Alhamdulillah, hari ini dapat juga. Kau apa khabar? Sihat?”

Aliah tidak menyahut. Sebaliknya, dia terus menyuap dan kali ini suapannya sengaja dilajukan, tidak lagi menikmati nasi campur yang dimakan. Ketika itu, dia hanya berkeinginan untuk cepat-cepat menyudahkan makan tengah harinya supaya dia dapat pergi dari situ dengan segera. Dia tidak mahu mengadap muka lelaki yang kini sedang berada di hadapannya walau sehebat, sekacak mana se…

Yang Terakhir: Versi Cerpen

1
“Kau dah habis fikir ke, Khairi? Perempuan macam Najiha tu kau nak bawak ke majlis Annual Dinner kita? Tak malu ke nanti bila orang gelakkan kau?” tanya Hafiz sambil mengerutkan dahi. Dia keliru dengan sikap Khairi Iqbal. Rasanya, selama mereka berkawan, belum pernah walau sekali pun, Khairi memuji gadis yang seorang itu. Gadis yang bernama Izzatul Najiha. Tup tup, hari ini, dia buat keputusan hendak menjadikan Najiha pasangannya semasa majlis kemuncak nanti. Hisy, pelik betul!
“Malu, memanglah aku malu! Tapi aku cuma nak gunakan dia saja. Nak buat Amalina cemburu.” Balas Khairi sambil menyisip air lemon perlahan. Sejuk rasa kerongkongnya bila air itu menerobos masuk ke dalam rongga.
Mata Hafiz buntang. Kepala tergeleng-geleng.
“Kenyataan kau tu lagi buat aku tak faham! Kalau kau nak buat Amalina cemburu, kau patut bawak perempuan lain. Bukan si Najiha yang macam hantu bungkus tu!”
Terlambak tawa Khairi Iqbal mendengar kata-kata sahabat baiknya itu. Hantu bungkus? Si Najiha tu?…

Inikah Cinta? : Versi Cerpen

1

"Ouch!"

Cepat-cepat Janet menghisap jari telunjuk yang terhiris tadi. Setelah kesakitan itu hilang, dia segera membasuh jari itu. Dia kemudian mengelap lalu membalut luka dengan plaster.

"Sakit? Itulah pasal. Mak Nah dah cakap, biar mak Nah aje yang buat tapi Janet degil sangat. Hendak jugak main-main pisau," sindir orang gajinya menyebabkan Janet ketawa besar.

"Inilah yang orang cakap, luka di tangan nampak berdarah. Luka di hati tak siapa tahu. Kan, mak Nah?"

Mak Nah melepaskan keluhan sebelum mencuri pandang ke arah wajah ayu di sisinya yang kini sedang tunduk dan berpaling ke arah lain. Hati mak Nah kini turut melagukan irama sedih yang pasti sedang berdendang dalam hati Janet. Biarpun sudah lama ia berlalu, pasti kenangan itu hadir kembali sebaik rangkap pepatah itu diungkap. Tempat jatuh lagikan dikenang, inikan pula kisah cinta penuh keindahan. Ke mana hendak dicampakkan?

"Dah enam tahun... dia tentu dah lupakan saya. Tentu dah kahwin…