Langkau ke kandungan utama

kanser juga ada penawarnya. carilah yang serasi dengan anda!

Assalamualaikum.....


kalau boleh, kita semua hendak sihat sentiasa. betul tak? tapi, nak buat macam mana kalau kita didiagnos menghidap kanser? apakah harus menyerah diri kepada takdir? biarkan diri begitu sahaja tanpa berusaha berubat? dan, kalau berubat, mampukah menjadi sihat semula?

bagi aku, kita mesti berusaha! sihat, sembuh atau tidak, biar Allah sahaja menentukannya. yang penting, usaha, doa dan tawakal. 

jika anda sudah berubat dengan doktor, kemoterapi dah buat, radioterapi pun dah buat namun tidak ada tanda-tanda untuk sembuh, jangan give up! cuba cara lain. ingat lagi entri aku tentang bioeffective A? anda boleh cuba cara itu juga. 

okey, kali ni bukan aku nak promot sesiapa. sekadar menolong sesama insan. terutama wanita-wanita yang mengidap barah payudara (breast Cancer). 

semua orang kenal azean irdawati. dia telah mencuba satu lagi rawatan kanser payudara yang diberi nama PENAWAR SYIFA. rawatan itu dikendalikan oleh :-

Hj. Lokman Abdul Hamid
Perubatan Syifa' Al-Hidayah
1, Jalan Bestari Indah,
Villa Bestari, Sg. Pusu,
Gombak
Tel: 019 315 9377

katanya, dalam program Penawar Syifa' ada surah-surah yang boleh diamalkan, dibaca, UNTUK MEMUSNAHKAN SEL-SEL BARAH PAYUDARA itu.

antara surah-surah tersebut ialah:-
  1. AL MAIDAH 5         - AYAT 82-91
  2. A’RAAF 7                  - AYAT 70-81
  3. AR-RAD 13               - AYAT 16-28
  4. ANBIYAA 21             - AYAT 38-50
  5. ASY SYUARAA 26   - AYAT 185-227
  6. AZ ZUKHRUF 42    - AYAT 52-70
  7. AZ ZUMMAR 39      - AYAT 42-52
  8. GHAFIR 40              - AYAT 67-77
aku dapat ni dalam: penawar syifa' untuk kanser

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Cerpen: Dia Idaman Jiwa

1
“Hi, boleh aku duduk kat sini?”

Aliah mendongak. Demi terpandang sahaja wajah itu, air mukanya terus berubah. Riak tidak senang ditunjukkan kepada lelaki itu.

“Cepatlah jawab! Senang aje soalan aku tu. Boleh, jawablah boleh...”

“Kalau saya jawab tak boleh?”

Abid terus menarik kerusi yang bertentangan dengan gadis itu.

“Aku tetap duduk sini jugak.” Balasnya sambil tersengih-sengih.

“Macam tak ada tempat lain!”

“Banyak! Sana kosong. Tu, di belakang kau tu pun kosong. Tapi, aku saja aje nak duduk depan kau. Dah sebulan aku cari kau tapi tak jumpa-jumpa. Alhamdulillah, hari ini dapat juga. Kau apa khabar? Sihat?”

Aliah tidak menyahut. Sebaliknya, dia terus menyuap dan kali ini suapannya sengaja dilajukan, tidak lagi menikmati nasi campur yang dimakan. Ketika itu, dia hanya berkeinginan untuk cepat-cepat menyudahkan makan tengah harinya supaya dia dapat pergi dari situ dengan segera. Dia tidak mahu mengadap muka lelaki yang kini sedang berada di hadapannya walau sehebat, sekacak mana se…

Yang Terakhir: Versi Cerpen

1
“Kau dah habis fikir ke, Khairi? Perempuan macam Najiha tu kau nak bawak ke majlis Annual Dinner kita? Tak malu ke nanti bila orang gelakkan kau?” tanya Hafiz sambil mengerutkan dahi. Dia keliru dengan sikap Khairi Iqbal. Rasanya, selama mereka berkawan, belum pernah walau sekali pun, Khairi memuji gadis yang seorang itu. Gadis yang bernama Izzatul Najiha. Tup tup, hari ini, dia buat keputusan hendak menjadikan Najiha pasangannya semasa majlis kemuncak nanti. Hisy, pelik betul!
“Malu, memanglah aku malu! Tapi aku cuma nak gunakan dia saja. Nak buat Amalina cemburu.” Balas Khairi sambil menyisip air lemon perlahan. Sejuk rasa kerongkongnya bila air itu menerobos masuk ke dalam rongga.
Mata Hafiz buntang. Kepala tergeleng-geleng.
“Kenyataan kau tu lagi buat aku tak faham! Kalau kau nak buat Amalina cemburu, kau patut bawak perempuan lain. Bukan si Najiha yang macam hantu bungkus tu!”
Terlambak tawa Khairi Iqbal mendengar kata-kata sahabat baiknya itu. Hantu bungkus? Si Najiha tu?…

Inikah Cinta? : Versi Cerpen

1

"Ouch!"

Cepat-cepat Janet menghisap jari telunjuk yang terhiris tadi. Setelah kesakitan itu hilang, dia segera membasuh jari itu. Dia kemudian mengelap lalu membalut luka dengan plaster.

"Sakit? Itulah pasal. Mak Nah dah cakap, biar mak Nah aje yang buat tapi Janet degil sangat. Hendak jugak main-main pisau," sindir orang gajinya menyebabkan Janet ketawa besar.

"Inilah yang orang cakap, luka di tangan nampak berdarah. Luka di hati tak siapa tahu. Kan, mak Nah?"

Mak Nah melepaskan keluhan sebelum mencuri pandang ke arah wajah ayu di sisinya yang kini sedang tunduk dan berpaling ke arah lain. Hati mak Nah kini turut melagukan irama sedih yang pasti sedang berdendang dalam hati Janet. Biarpun sudah lama ia berlalu, pasti kenangan itu hadir kembali sebaik rangkap pepatah itu diungkap. Tempat jatuh lagikan dikenang, inikan pula kisah cinta penuh keindahan. Ke mana hendak dicampakkan?

"Dah enam tahun... dia tentu dah lupakan saya. Tentu dah kahwin…