apa yang nampak, apa yang rasa, apa yang dengar

30.6.11

Jangan pernah tinggalkan aku!

Bunyi enjin kereta mengaum di hadapan rumah menyebabkan Aiza melompat turun daripada katil. Laju kakinya melangkah ke tepi tingkap. Dengan berhati-hati, langsir diselak sedikit untuk memerhati ke hadapan pintu pagar rumah berkembar dua tingkat itu. 


"Thanks, sayang. You tak nak masuk dulu?"


Kenal benar dia dengan suara lembut adiknya, Izati. Ya, Izati memang lemah lembut orangnya. Tidak seperti dia, gadis tomboy yang sering menjadi kemarahan ayah dan ibu mereka. Cantik sungguh Izati berbaju kurung warna biru dengan tudung ala-ala si Hana Tajima. Memang menancam habis gayanya, manalah lelaki yang seorang itu tidak tergoda. 


"Lain kalilah I masuk, ya. Kirim salam pada mak cik dengan pak cik." 


Suara garau itu menyahut. Suara sedap, gaya apatah lagi. Jauh lebih hebat daripada si Aaron Aziz, hero pujaannya. Jauh lebih tegap daripada Remy Ishak dalam filem Cun. 


Aiza terus memerhati. Entah apa pula yang mereka di bawah itu bisikkan, dia tak pasti cuma suara mengilai adiknya yang macam Pontianak Harum Siang Malam tu tetiba kedengaran. 


Argh, Fizwan memang pandai berlucu. Sejak dulu lagi dia begitu. Sikap itulah yang pernah membuat hatinya tertarik kepada lelaki itu. Malangnya, Fizwan tak sukakan dia. Tentu saja tidak! Siapa yang suka pada gadis yang beraksi seperti seorang lelaki, kan? 


"Okey, I balik dulu. Jangan nakal-nakal tau!" 


"Alah, you ni.... you tu yang nakal!" 


Kemanjaan itu buat Aiza memandang ke bawah sekali lagi. Untuk memerhati lelaki itu pergi. Namun hati tersentap bila lelaki itu mendongak. 


Makkk, dia tahukah yang aku selalu mengintai ni? desi dalam hati sambil menyembunyikan diri. Namun sekilas dia dapat melihat sekuntum senyum terukir pada bibir lelaki itu. 


"Bye, sayang..."


Errr.... kenapa dia rasa macam Fizwan mengucapkan itu kepadanya? Buru-buru dia memandang ke bawah. Fizwan masih mendongak dan ketika saling bertentang mata, senyum itu berubah jadi sengih. Lelaki itu kemudian terus masuk dan pergi bersama sengihan itu. 


Aiza yang  masih berdiri di tepi tingkap terkedu.
>>>>>>>>


Cerpen ke dua untuk pembeli e - cerpen bakal menyusul nanti!





12 ulasan:

  1. kak sofi,
    bestnyer!!!! tak sabar nak baca full story =)

    BalasPadam
  2. aduii akak memang pandai membakar perasaan la.. makin x sabar nk tunggu e-cerpen akak siap..

    BalasPadam
  3. wah, excited nak baca. tapi takpe kak, take ur time. hopefully cerpen ni siap masa saya dah tak sibuk nanti :)

    BalasPadam
  4. alah kak.. huhuhu...

    tengah syok membaca nih! :D

    BalasPadam
  5. huhuhu... nak baca full storynya kak! ^_^

    BalasPadam
  6. ..aaaddduuuhhhh!!!!!..pandai betul cikgu sofi mainkn perasaan sy..x pe..xpe sy tunggu dgn sabar....nak beli..
    -che`leen-

    BalasPadam
  7. @miznza84
    nza, mula2 ingat nak compile sekali tapi.. ubah pendirian last minute pulak. skrg ni kak sofi buat begini. siap satu cerpen baru, kak sofi terus poskan kepada pembeli. baru bersemangat nak tulis hehe....

    BalasPadam
  8. @Cik Nera
    alah nera... kena belilah hehe...

    BalasPadam
  9. @Anonymous

    okey bila siap nanti kak sofi war-warkan

    BalasPadam

terima kasih kerana anda sudi singgah dan sudi komen.