apa yang nampak, apa yang rasa, apa yang dengar

23.6.11

iyalaa... mentang-mentang ko banyak duit aik?

Assalamualaikum.....


lihatlah keadaan kereta mewah ini! bagi yang tak kenal, mungkin tak tahupun yang inilah antara kereta-kereta mewah dunia. kereta yang hanya mampu dimiliki golongan kaya sahaja. nama kereta? porsche 911. 
target practice... maksudnya apa? jangan tak tahu.
kereta ni jadi sasaran penembak.
tu la  pasal dia dah tak ada rupa kereta dah...


kenapa jadi macam tu? 


alah, si pemiliknya dah geram sangat. dahlah dia beli kereta tu dengan harga ribu-ribuan, lepas tu kerap sangat rosak. bayangkanlah kalau kereta mewah rosak? bukan sikit duit dia kena bayar untuk repair. malangnya, tak juga baik-baik! 

ikutkan hati yang panas, dia pun mengambil keputusan membiarkan keretanya yang berharga AS$80,615 (RM244,300) menjadi sasaran latihan menembak. Kereta itu diberikan kepada sebuah persatuan yang dikenali sebagai Comm2A yang terletak di Jamaica Plain, Massachusetts, Amerika Syarikat (AS). 

apa lagi? dah kereta tu diletakkan di kawasan latihan menembak maka ia menjadi sasaran latihan oleh ahli persatuan terbabit. hasilnya, kereta yang berwarna perak itu menerima 10,000 tembakan peluru dari 140 pucuk senjata api. Tembakan yang datang dari beberapa mesingan dan senjata automatik menyebabkan rupa sebenar bentuk Porsche tersebut sukar dikenali.

macam-macam kan? iyalaaa... mentang-mentang ko banyak duit aik? cer bagi kat aku sikit duit tu! dapat juga pahala.... hehe!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

terima kasih kerana anda sudi singgah dan sudi komen.