Langkau ke kandungan utama

E - cerpen sofi? nak tak?




Assalamualaikum.....
  1. Maafkan Aku, Kekasih 1991
  2. cintanya yang gila 1949
  3. hati yang luka          1753
  4. ada bahagia         1697
  5. Sudah jodoh kita- 1645
  6. Antara Dua         1497
  7. B.E.N.C.I.-          1401
  8. selembut salju           1292
  9. rindu dan air mata 1290
  10. luka cinta semalam 1268
  11. air mata cintamu             1266
  12. akulah kekasihmu 1266
  13. akhirnya cinta                 1222
  14. SAMPAI BILA?  1167
  15. KEMBALIKAN INDAH 1157
  16. Izinkan Aku         1142
  17. Selagi cintaku ada 1118
  18. Hanya Kamu.         1104
  19. Kalau ku turutkan hati 1078
  20. Beri aku kesempatan     1072
  21. Nur Alia Natasha 1060
  22. cikguku sayang 1052
  23. Kerana kau         1050
  24. Anugerah Kasihnya 1048
  25. Abang mekanikku   951
  26. sinar cintamu           949
  27. sekadar di pinggiran   933
  28. Lelaki ini    925
  29. Tak akan pernah tahu   906
  30. Cinta padamu           876
  31. Dia yang satu           853
  32. Bangku dan bola   836
  33. CINTA            804
  34. Munir Munirah   773
  35. Sembuhkan luka ini   750
  36. Bukan niatku..           712
  37. cintaku dimukabuku    708
  38. terima kasih, sayang   696
  39. cinta terlarang           685
  40. Jangan pisahkan, kucinta dia..  557
  41. CINTA II    526
  42. Kau Ratu, Aku Raja -     514
  43. bila cinta ada            234
  44. Lydia, kau cuit hatiku!    221

tanpa sedar, itulah senarai cerpenku. 44 buah semuanya. aku senaraikannya mengikut bilangan pembaca. okey... aku nak buat undian nih! tolong angkat tangan, boleh? hehe.... xdelah... aku cuma nak korang vote di bawah, okey!

aku bercadang nak kumpulkan semua cerpen dalam satu e-book. akan jualkannya kepada anda dengan menambah 5 cerpen baru sebagai hadiah. adakah anda mahu membelinya?

harga?

oh harganya tidaklah terlalu mahal, kut?? mungkin dalam lebih kurang RM9.90.

tebal? dalam 500 mukasurat!

undilah di sini!!

adakah anda mahu membeli E - book cerpen nukilan sofi?


tolong vote, ya! maklum balas anda sangat-sangat kuperlukan! 

terima kasih.

Ulasan

Catat Ulasan

terima kasih kerana anda sudi singgah dan sudi komen.

Catatan popular daripada blog ini

Cerpen: Dia Idaman Jiwa

1
“Hi, boleh aku duduk kat sini?”

Aliah mendongak. Demi terpandang sahaja wajah itu, air mukanya terus berubah. Riak tidak senang ditunjukkan kepada lelaki itu.

“Cepatlah jawab! Senang aje soalan aku tu. Boleh, jawablah boleh...”

“Kalau saya jawab tak boleh?”

Abid terus menarik kerusi yang bertentangan dengan gadis itu.

“Aku tetap duduk sini jugak.” Balasnya sambil tersengih-sengih.

“Macam tak ada tempat lain!”

“Banyak! Sana kosong. Tu, di belakang kau tu pun kosong. Tapi, aku saja aje nak duduk depan kau. Dah sebulan aku cari kau tapi tak jumpa-jumpa. Alhamdulillah, hari ini dapat juga. Kau apa khabar? Sihat?”

Aliah tidak menyahut. Sebaliknya, dia terus menyuap dan kali ini suapannya sengaja dilajukan, tidak lagi menikmati nasi campur yang dimakan. Ketika itu, dia hanya berkeinginan untuk cepat-cepat menyudahkan makan tengah harinya supaya dia dapat pergi dari situ dengan segera. Dia tidak mahu mengadap muka lelaki yang kini sedang berada di hadapannya walau sehebat, sekacak mana se…

Yang Terakhir: Versi Cerpen

1
“Kau dah habis fikir ke, Khairi? Perempuan macam Najiha tu kau nak bawak ke majlis Annual Dinner kita? Tak malu ke nanti bila orang gelakkan kau?” tanya Hafiz sambil mengerutkan dahi. Dia keliru dengan sikap Khairi Iqbal. Rasanya, selama mereka berkawan, belum pernah walau sekali pun, Khairi memuji gadis yang seorang itu. Gadis yang bernama Izzatul Najiha. Tup tup, hari ini, dia buat keputusan hendak menjadikan Najiha pasangannya semasa majlis kemuncak nanti. Hisy, pelik betul!
“Malu, memanglah aku malu! Tapi aku cuma nak gunakan dia saja. Nak buat Amalina cemburu.” Balas Khairi sambil menyisip air lemon perlahan. Sejuk rasa kerongkongnya bila air itu menerobos masuk ke dalam rongga.
Mata Hafiz buntang. Kepala tergeleng-geleng.
“Kenyataan kau tu lagi buat aku tak faham! Kalau kau nak buat Amalina cemburu, kau patut bawak perempuan lain. Bukan si Najiha yang macam hantu bungkus tu!”
Terlambak tawa Khairi Iqbal mendengar kata-kata sahabat baiknya itu. Hantu bungkus? Si Najiha tu?…

Inikah Cinta? : Versi Cerpen

1

"Ouch!"

Cepat-cepat Janet menghisap jari telunjuk yang terhiris tadi. Setelah kesakitan itu hilang, dia segera membasuh jari itu. Dia kemudian mengelap lalu membalut luka dengan plaster.

"Sakit? Itulah pasal. Mak Nah dah cakap, biar mak Nah aje yang buat tapi Janet degil sangat. Hendak jugak main-main pisau," sindir orang gajinya menyebabkan Janet ketawa besar.

"Inilah yang orang cakap, luka di tangan nampak berdarah. Luka di hati tak siapa tahu. Kan, mak Nah?"

Mak Nah melepaskan keluhan sebelum mencuri pandang ke arah wajah ayu di sisinya yang kini sedang tunduk dan berpaling ke arah lain. Hati mak Nah kini turut melagukan irama sedih yang pasti sedang berdendang dalam hati Janet. Biarpun sudah lama ia berlalu, pasti kenangan itu hadir kembali sebaik rangkap pepatah itu diungkap. Tempat jatuh lagikan dikenang, inikan pula kisah cinta penuh keindahan. Ke mana hendak dicampakkan?

"Dah enam tahun... dia tentu dah lupakan saya. Tentu dah kahwin…