apa yang nampak, apa yang rasa, apa yang dengar

3.6.11

doa minta suami x tambah cawangan

aku tanya encik suami, memang lelaki ni teringin ke nak kahwin banyak-banyak? mana tau, bila kisah sallih yaakub dah tersebar, semua lelaki nak jadi macam dia. ikut cara dia, kan?

dia boleh sengih kat aku? aduii....... memang sah-sah gatal tu...

tapi, boleh pulak dia masukkan satu doa di blog dia.

nak tau nama doa tu? jenguk sini. 

satu doa dari Surah Taha ayat 109. Bacalah doa tersebut wahai isteri-isteri yang diluar sana sekiranya suami ada pasang niat nak kahwin lagi satu. Nak buka cawangan baru pula. Bukan hendak melawan takdir atau ketentuanNya. Jika itu yang tertulis di luh mahfuz, terimalah. Tapi berusahalah dengan yang cara baik kerana Allah SWT itu Maha Adil kepada hambaNya. 


Terjemahannya:

Pada hari itu, tidak berfaedah syafaat (dari dan kepada sesiapapun) kecuali dari orang yang diizinkan oleh Allah yang melimpah-limpah rahmatNya dan kepada orang yang diredai perkataannya.

sofi: x sanggup....

4 ulasan:

  1. http://www.resepirahsiaku.com

    kak sofi..pemilik resipiku tu suami akk ke? sy rjn gak msk ctu..hehe

    BalasPadam
  2. hehe..tak sangka sy dapt mengenalpastinya..hehehe...tgk cra akk tulis entry ni yg buat sy dapat detect...hehehe

    BalasPadam

terima kasih kerana anda sudi singgah dan sudi komen.