apa yang nampak, apa yang rasa, apa yang dengar

16.5.11

mamat gelap.. jangan tunjuk hero di bumi malaysia, okey!

warga asing yang datang ke malaysia ni ada bermacam-macam perangai. kalau yang elok tu tak apalah juga tetapi kebanyakannya.... memang menyakitkan hati!

apa yang paling biasa kita dengar? 

hmm, kes mamat gelap yang cuba mengurat wanita-wanita tempatan. senang cakap mereka menggoda perempuan melayu. mereka ni bukan kira sama ada perempuan tu anak dara ke, janda ke waima isteri orang sekalipun... asal dapat aje!!!

di kepong, empat Awang Hitam yang biadab, mengganggu seorang isteri yang sedang membawa anak-anak bermain di taman permainan. kerana takut, si isteri balik dan mengadu kepada suaminya. 

kalau anda seorang suami yang sayang anak bini, anda tentu naik angin, kan? dayus kalau tidak dipertahankan maruah isteri, betul tak? 

jadi, si suami berdepan dengan awang hitam tu. apa dia dapat? dengan beraninya, mamat gelap aka awang hitam itu mengugut mahu membelasah suami mangsa!!

mamat gelap ni tak tahu tentang sikap orang melayu yang sentiasa mengamalkan, bersatu teguh, bercerai roboh. tu sebab, dia terkejut beruk tengok seluruh penduduk di kawasan penempatan tu yang sememangnya sudah muak dengan kekecohan Awang Hitam yang mendiami kawasan berkenaan keluar beramai-ramai.

Apabila melihat kehadiran penduduk setempat yang ramai, kumpulan warga asing terbabit semakin kurang ajar dengan mencabar penduduk bertumbuk dengan mereka.

penduduk yang marah menghalau kumpulan berkenaan beredar dari kawasan itu, bagaimanapun semua suspek enggan menyebabkan berlaku pergelutan antara mereka. akibat pergelutan itu, kira-kira 30 penduduk yang berang dengan tindakan biadap warga asing berkenaan membelasah suspek hingga lembik. hah, hendak sangat, kan? padan muka diorang. 

Timbalan Ketua Polis Daerah Gombak, Superintendan Rosly Hassan berkata, polis yang mendapat maklumat menghantar unit kereta peronda ke lokasi kejadian.

Menurutnya, sebaik tiba di lokasi, polis menemui empat warga Afrika di situ dalam keadaan lemah selepas bergaduh dengan penduduk setempat. Katanya, kes itu disiasat mengikut Seksyen 147 Kanun Keseksaan kerana merusuh dan Seksyen 427 kanun sama kerana melakukan khianat.

“Kami juga meletakkan anggota polis di kawasan itu bagi mengelak kejadian itu berulang,” katanya.

aku memang tak berapa nak berkenan dengan diorang ni. dah sabit kesalahan esok-esok, hantarkan balik ke negara asal dia! jangan bagi izin dia duduk di negara kita yang tersayang ini.

siapa sokong? hehe...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

terima kasih kerana anda sudi singgah dan sudi komen.