apa yang nampak, apa yang rasa, apa yang dengar

28.5.11

Ganti pampers anak.....


Harga susu dan pampers untuk anak-anak sudah naik. Jiran sebelah rumah yang mempunyai anak kecil yang banyak menggunakan pampers selalu mengeluh. Satu plastik pampers yang harga RM50 hanya tahan 10 hari sahaja. 

Bagi yang rajin menggunakan kain lampin, terpaksa membasuh. tapi sekarang ni hujan tak menentu masa. mana lampin kain nak kering, kan? jadi, mahu x mahu kena juga beli pampers huhu...

Jadi aku dapat satu idea. pembaca yang mempunyai anak kecil boleh menggunakan kaedah ini supaya dapat menjimat kos membeli pampers serta dapat menyimpan sedikit wang untuk perbelanjaan Hari Raya Aidilfitri yang akan datang. Boleh cuba menggunakkan cara ini untuk menjimat kos.

Hanya guna cawan dari kertas...pasti menjimatkan. 
Disyorkan untuk anak lelaki sahaja! 
Untuk anak perempuan tunggu aku cari idea baru nanti!. 
Kalau pembaca ada idea baru boleh emailkan.


hehe.... jangan marah....

thanx: sidia

4 ulasan:

  1. ahhahahhahahha....saya tergelak depan pc sampai berair-air mata..
    lawak betulll...mana la orang tu dapat idea yg sangat bernas nie ek..
    tapi risau jugak...
    kalau baby tu bergerak..habisla tumpah ayak kencing dia tu..he he

    BalasPadam
  2. @mim, ingt kak sofi je glk sampai x ingt dunia hehe...

    BalasPadam

terima kasih kerana anda sudi singgah dan sudi komen.