Luahan

apa yang nampak, apa yang rasa, apa yang dengar

korang minat dia? aku minat. aku suka tengok dia miming. lawak..  tau! aku tau ramai yang kutuk dia. alah.... korang kutuk2 dia buat apa? d...

cikgu shida yang sudah popular...

By Mei 01, 2011

Tiada peminat istimewa
korang minat dia? aku minat. aku suka tengok dia miming. lawak.. 

tau! aku tau ramai yang kutuk dia. alah.... korang kutuk2 dia buat apa? dia kacau korang ke? tak? habis tu? dia nak nyanyi, nak melalak... biarkanlah... bukan luak pun!

nak tahu, sejak kisah dia yang bernama Roshida Abd Aziz, 30-an, disiar dalam harian metro, klip video miming diciptanya meraih populariti luar biasa selepas ditayangkan di laman web sosial, youtube. 

Terbaru, lakonan nyanyian miming bersama solekan ekspresi muka melalui lagu ‘Kalau Berpacaran’ nyanyian Suhaimi Mior Hassan dan Ana Raffali berjaya membuatkan nama Cikgu Syida semakin diminati di kalangan pelayar Internet. Sejak enam hari lalu, klip video berkenaan menerima tambahan 100,000 pelayar sebaik kisahnya dipaparkan Metro Ahad pada 17 April lalu, menjadikan keseluruhan 112,841 pelayar sehingga petang semalam selain laman web peminatnya dikunjungi lebih 40,000 peminat.

Dia yang dihubungi wartawan Metro Ahad semalam menegaskan, tiada peminat ‘istimewa’ cuba mendekatinya, sebaliknya ramai memuji dan menghormati ‘kerjaya’ baru dilakukannya.
“Saya tidak menyangka bakal memperoleh populariti setaraf ‘selebriti’, namun pada masa sama akan tetap meneruskan hobi ini selagi tidak menyalahi undang-undang serta mencemarkan profesion perguruan. Malah, saya percaya lambat laun ia akan diterima semua golongan masyarakat,” 
sesiapa yang nak kenal cikgu shida, bolehlah jenguk dia di Sekolah Rendah Kebangsaan Pulau Padang, Bota Kiri. dia ngajo kat sana. 

'hidup oghang peghak!' hehe....

sumber: harian metro


You Might Also Like

2 comments

  1. em...sy ralat sbb lagu tu nmpak tocang die masa die goyang2 kepala.

    BalasPadam

terima kasih kerana anda sudi singgah dan sudi komen.