Langkau ke kandungan utama

barang james bond kini boleh jadi milik anda

suka tengok citer james bond tak? aku...hmm sangat suka. hehe...terutama bila heronya si james bond tu ialah pierce brosnan dulu, i tertawan you.. arghhh gatal lah pulak!

ni nak habaq mai kat hangpa....

la ni  barang-barang james bond boleh dibeli... ya kita boleh milikinya...nak tak?

Tie Camera
Ever wondered why James Bond likes to appear in a suit?


Tie Camera
This could be a huge hidden reason. A pinhole camera concealed behind a tie is the perfect spying weapon in a ballroom or social function. Your long tie allows a range of positions for your camera to take cover behind, with the chest level often the best height for surveying big spaces. With memory chips becoming smaller each day, this gadget becomes even more viable.
maaf ya, aku malas nak translate. ambil dari yahoo ni. 
okey, gadget kedua.....
Watch Voice Recorder
Watch Voice Recorder

With a visual comes audio. As a quintessential complement to your tie camera and social conferences, the Watch Voice Recorder does exactly what its name suggests; record conversations and other key audio media into a digital format. Only a small recording device is required to be inserted under, or for the hardcore, into, your watch. Play back incriminating evidence directly from your watch in MP3 format.
yang ni best...
Mini Wireless Earpiece
Mini Wireless Earpiece

No spy job is complete without intermissions and point-man communications. Play some Metal Gear Solid games and you’ll get what we mean. For those serving as the point-man on some do-or-die real time missions, the mini wireless earpiece is an absolute necessity. Simply hook the concealed piece in your ear and start receiving instructions from your mission’s facilitator in real time.
ahaks... 
last sekali...
Keystroke Loggers
Mini Wireless Earpiece

This is a computer-dominated age and with that, spies nowadays clearly have to stay up to date. A keystroke logger plugs directly into a computer and records all the numerous keyboard inputs entered onto the keyboard. The significance of this device is that it allows you to steal passwords and other confidential information by working back the inputs on, yes, a computer.
eh ada lagi laa....
Sonic Nausea
Sonic Nausea

In tough situations where your spying mission has gone awry and need to make a quick exit out of the scene, jam the Sonic Nausea. Only requiring a 9-Volt battery, it causes ejection of high-frequency sound waves which can bring nausea and a great sense of discomfort to your immediate surroundings. Take advantage of this time to make good your escape! 
nak beli kat mana? entah.. cubalah layari sini

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Cerpen: Dia Idaman Jiwa

1
“Hi, boleh aku duduk kat sini?”

Aliah mendongak. Demi terpandang sahaja wajah itu, air mukanya terus berubah. Riak tidak senang ditunjukkan kepada lelaki itu.

“Cepatlah jawab! Senang aje soalan aku tu. Boleh, jawablah boleh...”

“Kalau saya jawab tak boleh?”

Abid terus menarik kerusi yang bertentangan dengan gadis itu.

“Aku tetap duduk sini jugak.” Balasnya sambil tersengih-sengih.

“Macam tak ada tempat lain!”

“Banyak! Sana kosong. Tu, di belakang kau tu pun kosong. Tapi, aku saja aje nak duduk depan kau. Dah sebulan aku cari kau tapi tak jumpa-jumpa. Alhamdulillah, hari ini dapat juga. Kau apa khabar? Sihat?”

Aliah tidak menyahut. Sebaliknya, dia terus menyuap dan kali ini suapannya sengaja dilajukan, tidak lagi menikmati nasi campur yang dimakan. Ketika itu, dia hanya berkeinginan untuk cepat-cepat menyudahkan makan tengah harinya supaya dia dapat pergi dari situ dengan segera. Dia tidak mahu mengadap muka lelaki yang kini sedang berada di hadapannya walau sehebat, sekacak mana se…

Yang Terakhir: Versi Cerpen

1
“Kau dah habis fikir ke, Khairi? Perempuan macam Najiha tu kau nak bawak ke majlis Annual Dinner kita? Tak malu ke nanti bila orang gelakkan kau?” tanya Hafiz sambil mengerutkan dahi. Dia keliru dengan sikap Khairi Iqbal. Rasanya, selama mereka berkawan, belum pernah walau sekali pun, Khairi memuji gadis yang seorang itu. Gadis yang bernama Izzatul Najiha. Tup tup, hari ini, dia buat keputusan hendak menjadikan Najiha pasangannya semasa majlis kemuncak nanti. Hisy, pelik betul!
“Malu, memanglah aku malu! Tapi aku cuma nak gunakan dia saja. Nak buat Amalina cemburu.” Balas Khairi sambil menyisip air lemon perlahan. Sejuk rasa kerongkongnya bila air itu menerobos masuk ke dalam rongga.
Mata Hafiz buntang. Kepala tergeleng-geleng.
“Kenyataan kau tu lagi buat aku tak faham! Kalau kau nak buat Amalina cemburu, kau patut bawak perempuan lain. Bukan si Najiha yang macam hantu bungkus tu!”
Terlambak tawa Khairi Iqbal mendengar kata-kata sahabat baiknya itu. Hantu bungkus? Si Najiha tu?…

Inikah Cinta? : Versi Cerpen

1

"Ouch!"

Cepat-cepat Janet menghisap jari telunjuk yang terhiris tadi. Setelah kesakitan itu hilang, dia segera membasuh jari itu. Dia kemudian mengelap lalu membalut luka dengan plaster.

"Sakit? Itulah pasal. Mak Nah dah cakap, biar mak Nah aje yang buat tapi Janet degil sangat. Hendak jugak main-main pisau," sindir orang gajinya menyebabkan Janet ketawa besar.

"Inilah yang orang cakap, luka di tangan nampak berdarah. Luka di hati tak siapa tahu. Kan, mak Nah?"

Mak Nah melepaskan keluhan sebelum mencuri pandang ke arah wajah ayu di sisinya yang kini sedang tunduk dan berpaling ke arah lain. Hati mak Nah kini turut melagukan irama sedih yang pasti sedang berdendang dalam hati Janet. Biarpun sudah lama ia berlalu, pasti kenangan itu hadir kembali sebaik rangkap pepatah itu diungkap. Tempat jatuh lagikan dikenang, inikan pula kisah cinta penuh keindahan. Ke mana hendak dicampakkan?

"Dah enam tahun... dia tentu dah lupakan saya. Tentu dah kahwin…