Langkau ke kandungan utama

machonya profile picture dia.... tergugat seyyhhh....

di facebook sekarang, aku sudah jadi seorang yang sangat hati-hati. bila nak confirm friend, aku mesti pastikan yang dia, aku kenal. kalau aku x kenal dia, aku mesti nak tengok profilenya. kalau rasa x brp nak berkenan, aku x akan add.

bukan sombong, okey. tidak! just to be cautious. maklum, sekarang ni banyak sangat kes penipuan. entahlah, nak berkawan pun kena menipu ke?

aku suka kawan. aku suka chat jugak. tapi kekadang, ada entah siapa dari indialah, dari uk lah, chat merayu, cakap aku cantiklah, suka tengok gambarlah...eeeii, geli...macamlah aku ni tak sedar siapa diriku. tapi yang pelik, majoriti bukan orang kita. sume dari negara mana ntah.

mana tau? dioranglah cakap. ntah2 depa tu sume orang malaysia yang menyamar? mungkin jugak!

tapi, kan... bila aku fikirkan semula, semua inilah yang menjadi pendorong kepada retaknya hubungan suami isteri. iyalah, bila isteri berfb dan terpesona dipuji, dipuja oleh jejaka yang dalam gambar kemain macho, siapa tahan, kan? godaan! godaan! x isteri, suami pula. jumpa balik classmate lama, bekas makwe yang sudah jadi janda. amacam? rasa kasihan akan menyimbah dan.... cinta kembali berputik.

entah, payah kan... iman betul2 tergugat kini. namun jangan jemu meminta agar Dia melimpahkan rahmatnya. dunia ni kejap aje. x naklah disesiakan.

p/s: kepada yang menanti cerpen or novel baru, hmm......coming! coming..hehe...

love u all. thanx atas sokonganmu.

Ulasan

  1. aku rasa xpayah tgu suami isteri kot
    pasangan monyet n muda pon ada bergaduh pasal fb

    tp bukan aku la

    haha

    BalasPadam
  2. nk senang xyh join sume2 tu.... jimat masa n tenaga pe... :P

    BalasPadam
  3. @gabanMorka

    mmg betoi... fb ni dah menghavockan perasaan dan akal waras

    BalasPadam
  4. @gabanMorka

    mmg betoi... fb ni dah menghavockan perasaan dan akal waras

    BalasPadam

Catat Ulasan

terima kasih kerana anda sudi singgah dan sudi komen.

Catatan popular daripada blog ini

Cerpen: Dia Idaman Jiwa

1
“Hi, boleh aku duduk kat sini?”

Aliah mendongak. Demi terpandang sahaja wajah itu, air mukanya terus berubah. Riak tidak senang ditunjukkan kepada lelaki itu.

“Cepatlah jawab! Senang aje soalan aku tu. Boleh, jawablah boleh...”

“Kalau saya jawab tak boleh?”

Abid terus menarik kerusi yang bertentangan dengan gadis itu.

“Aku tetap duduk sini jugak.” Balasnya sambil tersengih-sengih.

“Macam tak ada tempat lain!”

“Banyak! Sana kosong. Tu, di belakang kau tu pun kosong. Tapi, aku saja aje nak duduk depan kau. Dah sebulan aku cari kau tapi tak jumpa-jumpa. Alhamdulillah, hari ini dapat juga. Kau apa khabar? Sihat?”

Aliah tidak menyahut. Sebaliknya, dia terus menyuap dan kali ini suapannya sengaja dilajukan, tidak lagi menikmati nasi campur yang dimakan. Ketika itu, dia hanya berkeinginan untuk cepat-cepat menyudahkan makan tengah harinya supaya dia dapat pergi dari situ dengan segera. Dia tidak mahu mengadap muka lelaki yang kini sedang berada di hadapannya walau sehebat, sekacak mana se…

Yang Terakhir: Versi Cerpen

1
“Kau dah habis fikir ke, Khairi? Perempuan macam Najiha tu kau nak bawak ke majlis Annual Dinner kita? Tak malu ke nanti bila orang gelakkan kau?” tanya Hafiz sambil mengerutkan dahi. Dia keliru dengan sikap Khairi Iqbal. Rasanya, selama mereka berkawan, belum pernah walau sekali pun, Khairi memuji gadis yang seorang itu. Gadis yang bernama Izzatul Najiha. Tup tup, hari ini, dia buat keputusan hendak menjadikan Najiha pasangannya semasa majlis kemuncak nanti. Hisy, pelik betul!
“Malu, memanglah aku malu! Tapi aku cuma nak gunakan dia saja. Nak buat Amalina cemburu.” Balas Khairi sambil menyisip air lemon perlahan. Sejuk rasa kerongkongnya bila air itu menerobos masuk ke dalam rongga.
Mata Hafiz buntang. Kepala tergeleng-geleng.
“Kenyataan kau tu lagi buat aku tak faham! Kalau kau nak buat Amalina cemburu, kau patut bawak perempuan lain. Bukan si Najiha yang macam hantu bungkus tu!”
Terlambak tawa Khairi Iqbal mendengar kata-kata sahabat baiknya itu. Hantu bungkus? Si Najiha tu?…

Inikah Cinta? : Versi Cerpen

1

"Ouch!"

Cepat-cepat Janet menghisap jari telunjuk yang terhiris tadi. Setelah kesakitan itu hilang, dia segera membasuh jari itu. Dia kemudian mengelap lalu membalut luka dengan plaster.

"Sakit? Itulah pasal. Mak Nah dah cakap, biar mak Nah aje yang buat tapi Janet degil sangat. Hendak jugak main-main pisau," sindir orang gajinya menyebabkan Janet ketawa besar.

"Inilah yang orang cakap, luka di tangan nampak berdarah. Luka di hati tak siapa tahu. Kan, mak Nah?"

Mak Nah melepaskan keluhan sebelum mencuri pandang ke arah wajah ayu di sisinya yang kini sedang tunduk dan berpaling ke arah lain. Hati mak Nah kini turut melagukan irama sedih yang pasti sedang berdendang dalam hati Janet. Biarpun sudah lama ia berlalu, pasti kenangan itu hadir kembali sebaik rangkap pepatah itu diungkap. Tempat jatuh lagikan dikenang, inikan pula kisah cinta penuh keindahan. Ke mana hendak dicampakkan?

"Dah enam tahun... dia tentu dah lupakan saya. Tentu dah kahwin…