apa yang nampak, apa yang rasa, apa yang dengar

6.2.11

Siapa yang lagi kaya dari Bill Gates?

Tentu korang semua tertanya kan kenapa majoriti rakyat Mesir marah sangat pada Presiden Hosni Mubarak. dah hampir 3 dekad memerintah, berapa banyak dah duit yang dah terkumpul. masa zaman perjuangan Nabi Muhammad S.A.W. dulu, sahabat-sahabat Nabi sanggup berkorban harta benda semata-mata untuk perjuangkan agama. 

Nak tahu berapa banyak kekayaan yang keluarga Mubarak ni dah kumpul? 7 JUTA US? 70 JUTA US?? 700 JUTA US??? OH TIDAK!

US $70 BILLION!!! 

Nabi dan para sahabat pun hidup serba sederhana. Nampak kan perbezaan leader zaman Nabi dan para sahabat. Nabi SAW sentiasa pentingkan umatnya. jadi zaman dulu memang tak akan ada revolusi.  wah Hosni, rakyat hidup susah, kadar pengangguran makin tinggi, anda boleh kumpul harta sampai 70 Billion US. lagi kaya dari Bill Gates. sape yang tak nak kaya?!

tapi tak payah la kita kisahkan daripada mana sumber duit tu datang. apa yang kita perlu kisah, doakan rakyat Mesir dan saudara seislam kita selamat semuanya di sana. Let us pray for their better future. InshaAllah. :)


sumber: kosmo

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

terima kasih kerana anda sudi singgah dan sudi komen.