apa yang nampak, apa yang rasa, apa yang dengar

17.2.11

kerana terlalu sayang??

RAWAT...mangsa kini dirawat di wad kecemasan dan dilaporkan stabil.
tidakkah kasihan? tidakkkah sedih? tidakkah terharu?

nasib wanita jika dia terlalu menyayangi suaminya... beginilah....

nasib wanita jika dia terlalu memberi muka kepada suaminya.... beginilah...

nasib wanita yang takut masa depannya gelap tanpa suami durjana itu... beginilah....

suaminya, lelaki penagih dadah yang perlu wang isteri untuk meneruskan hidup dengan membeli benda haram itu. bila isteri yang hanya bekerja sebagai tukang cuci pejabat tak nak beri duit tu, dipukulnya, diterajangnya...kenapa? hendak dibunuhkan agaknya? 

aku kategorikan lelaki ini jahat!!

anda? 

ya, kadang-kadan kerana cinta kita sanggup merana dan dipandang hina. 

ya, kadang-kadang...kita kata kita tidak tergamak meninggalkannya kerana kita kesian anak-anak kita. 

tapi, bila dah jadi macam dalam gambar tu, siapakah yang kasihankan kita?

sofi.....sayu rasa hati.

4 ulasan:

  1. Kita kaum Hawa ni kengkadang kalau menyinta, semua pun nak diturut walau hati, jiwa dan raga merana...Hmmmphhh :o\

    BalasPadam
  2. ye mmg lelaki ini jahat...terbawa2 dgn nafsu dadah...

    BalasPadam
  3. @Riana Qistina
    sampai hilang peri kemanusiaannya

    BalasPadam

terima kasih kerana anda sudi singgah dan sudi komen.