Langkau ke kandungan utama

istimewa hati yang luka.

salam...

aku ucap terima kasih kepada kawan-kawan yang sudi komen citer hati yang luka. nampaknya, dalam banyak-banyak cerpen nukilanku, hati yang luka begitu dekat dengan pembaca. thanx.

biar aku ceritakan pada anda kenapa aku tulis citer ni.

it is a true story of a friend. a very good friend, indeed. both, the husband and the second wife. (tapi pergolakan tu.. idea kreatif sofilah..hehe....) aku melihat jatuh bangun rumah tangga mereka. kadang-kadang si isteri terlebih manja macam as. kekadang suami terlebih geram...macam surin. kadang-kadang isteri pertama buat perangai...

love is life and life is love. ada suka duka...ada yang terluka.

ending nanti petang aku upload... mungkin ada yang suka, mungkin ada yang marah.... tapi ini rencah kehidupan kawanku... nama semua dah tukar tentunya.

harap anda bersabar menanti.

again...thanx for all your comments.

maaf terlebih omputih pulak.

Ulasan

  1. alamak suspen je ayat akak ni.. mcm something akan jadi kat rumah tangga As n surin je..
    ape pun cite ni best bangat...

    BalasPadam
  2. takpa kak, teruskan..di akhirnya nanti, semuanya kena terima dan redha dengan takdir kan

    :) peace..

    BalasPadam
  3. @miznza84

    mmg sth akan jadi nanti...hehe

    BalasPadam
  4. @ozzyorange9768

    hehe...harap bersabar menanti sambungannya

    BalasPadam
  5. rs cam xnk bc j....tp kna bc jgk!!!
    dh bc awl, mstilh kna bc smpi hbs...
    huhu...

    BalasPadam
  6. @Anonymous

    alaa...bacalah..bukan panjang pun... sikit je lg hehe

    BalasPadam
  7. hidup rumahtangga sememangnya bukanlah mudah...............entahlah.........kesiannya pada AS yg sebenar.......
    terlalu baik......dan first wife pun baik gak sbb tak main serang2 ni.............dugaan Allah..........

    BalasPadam
  8. hr tu bile bce tajuk ingatkn sad ending...sbb hati yg luka...huu

    BalasPadam

Catat Ulasan

terima kasih kerana anda sudi singgah dan sudi komen.

Catatan popular daripada blog ini

Cerpen: Dia Idaman Jiwa

1
“Hi, boleh aku duduk kat sini?”

Aliah mendongak. Demi terpandang sahaja wajah itu, air mukanya terus berubah. Riak tidak senang ditunjukkan kepada lelaki itu.

“Cepatlah jawab! Senang aje soalan aku tu. Boleh, jawablah boleh...”

“Kalau saya jawab tak boleh?”

Abid terus menarik kerusi yang bertentangan dengan gadis itu.

“Aku tetap duduk sini jugak.” Balasnya sambil tersengih-sengih.

“Macam tak ada tempat lain!”

“Banyak! Sana kosong. Tu, di belakang kau tu pun kosong. Tapi, aku saja aje nak duduk depan kau. Dah sebulan aku cari kau tapi tak jumpa-jumpa. Alhamdulillah, hari ini dapat juga. Kau apa khabar? Sihat?”

Aliah tidak menyahut. Sebaliknya, dia terus menyuap dan kali ini suapannya sengaja dilajukan, tidak lagi menikmati nasi campur yang dimakan. Ketika itu, dia hanya berkeinginan untuk cepat-cepat menyudahkan makan tengah harinya supaya dia dapat pergi dari situ dengan segera. Dia tidak mahu mengadap muka lelaki yang kini sedang berada di hadapannya walau sehebat, sekacak mana se…

Yang Terakhir: Versi Cerpen

1
“Kau dah habis fikir ke, Khairi? Perempuan macam Najiha tu kau nak bawak ke majlis Annual Dinner kita? Tak malu ke nanti bila orang gelakkan kau?” tanya Hafiz sambil mengerutkan dahi. Dia keliru dengan sikap Khairi Iqbal. Rasanya, selama mereka berkawan, belum pernah walau sekali pun, Khairi memuji gadis yang seorang itu. Gadis yang bernama Izzatul Najiha. Tup tup, hari ini, dia buat keputusan hendak menjadikan Najiha pasangannya semasa majlis kemuncak nanti. Hisy, pelik betul!
“Malu, memanglah aku malu! Tapi aku cuma nak gunakan dia saja. Nak buat Amalina cemburu.” Balas Khairi sambil menyisip air lemon perlahan. Sejuk rasa kerongkongnya bila air itu menerobos masuk ke dalam rongga.
Mata Hafiz buntang. Kepala tergeleng-geleng.
“Kenyataan kau tu lagi buat aku tak faham! Kalau kau nak buat Amalina cemburu, kau patut bawak perempuan lain. Bukan si Najiha yang macam hantu bungkus tu!”
Terlambak tawa Khairi Iqbal mendengar kata-kata sahabat baiknya itu. Hantu bungkus? Si Najiha tu?…

Inikah Cinta? : Versi Cerpen

1

"Ouch!"

Cepat-cepat Janet menghisap jari telunjuk yang terhiris tadi. Setelah kesakitan itu hilang, dia segera membasuh jari itu. Dia kemudian mengelap lalu membalut luka dengan plaster.

"Sakit? Itulah pasal. Mak Nah dah cakap, biar mak Nah aje yang buat tapi Janet degil sangat. Hendak jugak main-main pisau," sindir orang gajinya menyebabkan Janet ketawa besar.

"Inilah yang orang cakap, luka di tangan nampak berdarah. Luka di hati tak siapa tahu. Kan, mak Nah?"

Mak Nah melepaskan keluhan sebelum mencuri pandang ke arah wajah ayu di sisinya yang kini sedang tunduk dan berpaling ke arah lain. Hati mak Nah kini turut melagukan irama sedih yang pasti sedang berdendang dalam hati Janet. Biarpun sudah lama ia berlalu, pasti kenangan itu hadir kembali sebaik rangkap pepatah itu diungkap. Tempat jatuh lagikan dikenang, inikan pula kisah cinta penuh keindahan. Ke mana hendak dicampakkan?

"Dah enam tahun... dia tentu dah lupakan saya. Tentu dah kahwin…