Langkau ke kandungan utama

SERUMAH KE DUA RUMAH?

berjalan di blog dcckmona aku terjumpa satu soalan nihh....
Isteri2 sya, masing-masing nak 1 rumah. Tapi kalau 1 rumah senang management. Ada pandangan?
kisah seorang suami yang berkahwin dua dan kemudian hendak meletakkan kedua-duanya di bawah satu bumbung, konon senang nak urus dua bini, gitu.

anda faham tak kemahuan suami ni? anda dapat tak meneka apa sebenar yang difikirkannya? ni dalam salah satu responsnya bila dikomen....
paradise says:
14 December, 2010 at 10:35 am
Saya bukan nak senang diri sendiri tapi tu la hakikatnya. Disebabkan terlampau caring tak sanggup saya berjauhan dengan mereka berdua.. Sehari rasa setahun lamanya. Kalau bertukar bilik/hari saya masih bleh pantau keduanya.. 
tu dia... pengakuan 'ikhlas' seorang lelaki. tak sanggup berjauhan, kononnyalah! entahlah.... kalau betul, bertuahlah, kan? untung kedua-dua isteri beliau, kan? tapi, adakah terfikir perasaan isteri yang terpaksa menonton 'kemesraan' suami dengan madunya? 

takut jadi kes macam yang terjadi di kedah tu?? apahal? sanggup? nyaris tak mati. kalau mati? sukakah hati? 

bagi aku, kadang-kadang lelaki bertindak tak pakai otak walaupun sebenarnya, telah allah berikan 9 akal. 

jangan marah ya, lelaki... juz emo sikit...grrr....

sofi 

Ulasan

  1. salam..

    ermm..nak komen..x pasti lah...tp elok dok berasingan kot....

    andainyer suami mempunyai kewangan yang cukupo akhlak terpuji dan madu lak yang bertimbang rasa insyallah duk sebumbung pun takper...tapi biar dok berasingan...yer kot aper sy ckp...hihihihihihi tergerak hati jer...nie


    kembar 3"ayah"

    BalasPadam
  2. @anakibu
    suami yg ngada kot..nak senang diri dia....

    BalasPadam
  3. Valuable info. Lucky me I found your site by accident, I bookmarked it.

    BalasPadam

Catat Ulasan

terima kasih kerana anda sudi singgah dan sudi komen.

Catatan popular daripada blog ini

Cerpen: Dia Idaman Jiwa

1
“Hi, boleh aku duduk kat sini?”

Aliah mendongak. Demi terpandang sahaja wajah itu, air mukanya terus berubah. Riak tidak senang ditunjukkan kepada lelaki itu.

“Cepatlah jawab! Senang aje soalan aku tu. Boleh, jawablah boleh...”

“Kalau saya jawab tak boleh?”

Abid terus menarik kerusi yang bertentangan dengan gadis itu.

“Aku tetap duduk sini jugak.” Balasnya sambil tersengih-sengih.

“Macam tak ada tempat lain!”

“Banyak! Sana kosong. Tu, di belakang kau tu pun kosong. Tapi, aku saja aje nak duduk depan kau. Dah sebulan aku cari kau tapi tak jumpa-jumpa. Alhamdulillah, hari ini dapat juga. Kau apa khabar? Sihat?”

Aliah tidak menyahut. Sebaliknya, dia terus menyuap dan kali ini suapannya sengaja dilajukan, tidak lagi menikmati nasi campur yang dimakan. Ketika itu, dia hanya berkeinginan untuk cepat-cepat menyudahkan makan tengah harinya supaya dia dapat pergi dari situ dengan segera. Dia tidak mahu mengadap muka lelaki yang kini sedang berada di hadapannya walau sehebat, sekacak mana se…

Yang Terakhir: Versi Cerpen

1
“Kau dah habis fikir ke, Khairi? Perempuan macam Najiha tu kau nak bawak ke majlis Annual Dinner kita? Tak malu ke nanti bila orang gelakkan kau?” tanya Hafiz sambil mengerutkan dahi. Dia keliru dengan sikap Khairi Iqbal. Rasanya, selama mereka berkawan, belum pernah walau sekali pun, Khairi memuji gadis yang seorang itu. Gadis yang bernama Izzatul Najiha. Tup tup, hari ini, dia buat keputusan hendak menjadikan Najiha pasangannya semasa majlis kemuncak nanti. Hisy, pelik betul!
“Malu, memanglah aku malu! Tapi aku cuma nak gunakan dia saja. Nak buat Amalina cemburu.” Balas Khairi sambil menyisip air lemon perlahan. Sejuk rasa kerongkongnya bila air itu menerobos masuk ke dalam rongga.
Mata Hafiz buntang. Kepala tergeleng-geleng.
“Kenyataan kau tu lagi buat aku tak faham! Kalau kau nak buat Amalina cemburu, kau patut bawak perempuan lain. Bukan si Najiha yang macam hantu bungkus tu!”
Terlambak tawa Khairi Iqbal mendengar kata-kata sahabat baiknya itu. Hantu bungkus? Si Najiha tu?…

Inikah Cinta? : Versi Cerpen

1

"Ouch!"

Cepat-cepat Janet menghisap jari telunjuk yang terhiris tadi. Setelah kesakitan itu hilang, dia segera membasuh jari itu. Dia kemudian mengelap lalu membalut luka dengan plaster.

"Sakit? Itulah pasal. Mak Nah dah cakap, biar mak Nah aje yang buat tapi Janet degil sangat. Hendak jugak main-main pisau," sindir orang gajinya menyebabkan Janet ketawa besar.

"Inilah yang orang cakap, luka di tangan nampak berdarah. Luka di hati tak siapa tahu. Kan, mak Nah?"

Mak Nah melepaskan keluhan sebelum mencuri pandang ke arah wajah ayu di sisinya yang kini sedang tunduk dan berpaling ke arah lain. Hati mak Nah kini turut melagukan irama sedih yang pasti sedang berdendang dalam hati Janet. Biarpun sudah lama ia berlalu, pasti kenangan itu hadir kembali sebaik rangkap pepatah itu diungkap. Tempat jatuh lagikan dikenang, inikan pula kisah cinta penuh keindahan. Ke mana hendak dicampakkan?

"Dah enam tahun... dia tentu dah lupakan saya. Tentu dah kahwin…