apa yang nampak, apa yang rasa, apa yang dengar

18.1.11

ORANG TINGGI, KACAK, LAWA PUNYA IQ TINGGI JUGA...

     
gambar kat atas tu adalah gambar selebriti barat yang memiliki daya penarik fizikal disertakan dengan kecerdasan minda. merekalah supermodel, Lily Cole, kiri, (pernah belajar di Universiti Cambridge) dan pelakon, Kate Beckinsale (lulusan Universiti Oxford).


weh, bukan nak agung-agungkan orang putih, ya. cuma, dalam n3 kali ini, aku nak tulis tentang perkaitan di antara wajah tampan, segak, lawa dengan IQ. 

dalam satu kajian oleh Sekolah Ekonomi London (LSE), didapati, orang-orang yang dalam kategori cantik dan menawan serta tinggi, tak kiralah lelaki atau perempuan, tergolong dalam kelompok manusia bertuah. mereka yang sering menarik perhatian umum ini kini diakui mempunyai IQ 14 kali lebih banyak daripada orang-orang 'biasa'. 

Wow!

ini adalah hasil kajian LSE di Britain dan USA.  betul ke ni, datok fadzilah kamsah? hmm, tentu datok akan siasat dan kaji di malaysia pulak nanti, kan?

sekarang, cubalah anda bayangkan orang-orang yang sama cantik sama lawa, sama tinggi... ini... berkahwin! wow lagi! tentu anak mereka super super pandai, betul tak? 

hehe....entah kenapa di mata ini terbayang nasha aziz dengan remy ishak...whoaa.... 

sofi

7 ulasan:

  1. wow ! kalau betol ni..ni memang info yang menarik..:)

    BalasPadam
  2. mengapa tidak:)

    BalasPadam
  3. @puteri ain
    untunglah anda yg tinggi lampai, kan?

    BalasPadam
  4. Przeczytaj caly blog jest bardzo dobry

    BalasPadam
  5. @Anonymousso, my writing is good? thank you but if you are a malay, better write in english or malay, yes? i dont hv to ggogle translate hehe

    BalasPadam
  6. Ya ke....tak semua kot....tengok anak2 murid kat sekolah tu yg badan kecil kemetot pun bijak laksana jer....yg tinggi gagah pulak yg 'out'....
    wallahua'lam....

    BalasPadam

terima kasih kerana anda sudi singgah dan sudi komen.