Langkau ke kandungan utama

jewel in the palace


aku sedang tengok cerita jewel in the palace. anak aku download. sejak kali pertama menontonnya, aku dah memang kagum dengan jalan cerita dan set penggambarannya.

bagi yang kagum cerita melayu kita, aku syorkan juga anda tengok cerita korea yang satu ini. mungkin anda nanti akan jadi peminat cerita korea? hehe...

nak tengok sama-sama? alah.... cari aje kat internet tu!

selamat menonton....

sofi

Ulasan

  1. cter ni mmg sgt bgus...wpn lame gile nk hbes tp jln cte nye buat kn sy sabar hgge akhr episode...haha

    BalasPadam
  2. @cactaceous opuntia
    itulah ... kagum dengan penghayatan penulisnya. kalaulah mampu tulis sebaik itu...

    BalasPadam
  3. saya pun suke, dok melotok depan tv tu masa ditayangkan, ada unsur pengajaran dan ilmu tentang perubatan dan masakan.

    BalasPadam
  4. Kalo x salah citer ni tayang tahun 2004, ke 2005.. ntah la.. yg saya tahu ni la korea kedua yg buat saya tertunggu2 tiap hari.. citer first tajuk Romance, tayang kat tv2 kol 6 ptg. yg ni x pasti, tapi rasanya 8.30 malam kat 8tv... Citer ni memang bagus.. suka sangat2... Antara citer korea yg pali8ng saya suka... Siap download lam lappy pastu lam pc pon ade gak dah tu lam cd pun burn lagi..

    BalasPadam
  5. @HirumaKecil
    haha... kak sofi baru habiskan...puas dpt tgk citer berlualiti camni

    BalasPadam
  6. akak:mne anak akak download cte ni ye..sy xdpt2 cari...huu

    BalasPadam
  7. @cactaceous opuntia
    http://www.megaupload.com/?f=Z5D2AKQR

    kat situlah dia upload citer tu dik. try laa..hehe

    BalasPadam

Catat Ulasan

terima kasih kerana anda sudi singgah dan sudi komen.

Catatan popular daripada blog ini

Cerpen: Dia Idaman Jiwa

1
“Hi, boleh aku duduk kat sini?”

Aliah mendongak. Demi terpandang sahaja wajah itu, air mukanya terus berubah. Riak tidak senang ditunjukkan kepada lelaki itu.

“Cepatlah jawab! Senang aje soalan aku tu. Boleh, jawablah boleh...”

“Kalau saya jawab tak boleh?”

Abid terus menarik kerusi yang bertentangan dengan gadis itu.

“Aku tetap duduk sini jugak.” Balasnya sambil tersengih-sengih.

“Macam tak ada tempat lain!”

“Banyak! Sana kosong. Tu, di belakang kau tu pun kosong. Tapi, aku saja aje nak duduk depan kau. Dah sebulan aku cari kau tapi tak jumpa-jumpa. Alhamdulillah, hari ini dapat juga. Kau apa khabar? Sihat?”

Aliah tidak menyahut. Sebaliknya, dia terus menyuap dan kali ini suapannya sengaja dilajukan, tidak lagi menikmati nasi campur yang dimakan. Ketika itu, dia hanya berkeinginan untuk cepat-cepat menyudahkan makan tengah harinya supaya dia dapat pergi dari situ dengan segera. Dia tidak mahu mengadap muka lelaki yang kini sedang berada di hadapannya walau sehebat, sekacak mana se…

Yang Terakhir: Versi Cerpen

1
“Kau dah habis fikir ke, Khairi? Perempuan macam Najiha tu kau nak bawak ke majlis Annual Dinner kita? Tak malu ke nanti bila orang gelakkan kau?” tanya Hafiz sambil mengerutkan dahi. Dia keliru dengan sikap Khairi Iqbal. Rasanya, selama mereka berkawan, belum pernah walau sekali pun, Khairi memuji gadis yang seorang itu. Gadis yang bernama Izzatul Najiha. Tup tup, hari ini, dia buat keputusan hendak menjadikan Najiha pasangannya semasa majlis kemuncak nanti. Hisy, pelik betul!
“Malu, memanglah aku malu! Tapi aku cuma nak gunakan dia saja. Nak buat Amalina cemburu.” Balas Khairi sambil menyisip air lemon perlahan. Sejuk rasa kerongkongnya bila air itu menerobos masuk ke dalam rongga.
Mata Hafiz buntang. Kepala tergeleng-geleng.
“Kenyataan kau tu lagi buat aku tak faham! Kalau kau nak buat Amalina cemburu, kau patut bawak perempuan lain. Bukan si Najiha yang macam hantu bungkus tu!”
Terlambak tawa Khairi Iqbal mendengar kata-kata sahabat baiknya itu. Hantu bungkus? Si Najiha tu?…

Inikah Cinta? : Versi Cerpen

1

"Ouch!"

Cepat-cepat Janet menghisap jari telunjuk yang terhiris tadi. Setelah kesakitan itu hilang, dia segera membasuh jari itu. Dia kemudian mengelap lalu membalut luka dengan plaster.

"Sakit? Itulah pasal. Mak Nah dah cakap, biar mak Nah aje yang buat tapi Janet degil sangat. Hendak jugak main-main pisau," sindir orang gajinya menyebabkan Janet ketawa besar.

"Inilah yang orang cakap, luka di tangan nampak berdarah. Luka di hati tak siapa tahu. Kan, mak Nah?"

Mak Nah melepaskan keluhan sebelum mencuri pandang ke arah wajah ayu di sisinya yang kini sedang tunduk dan berpaling ke arah lain. Hati mak Nah kini turut melagukan irama sedih yang pasti sedang berdendang dalam hati Janet. Biarpun sudah lama ia berlalu, pasti kenangan itu hadir kembali sebaik rangkap pepatah itu diungkap. Tempat jatuh lagikan dikenang, inikan pula kisah cinta penuh keindahan. Ke mana hendak dicampakkan?

"Dah enam tahun... dia tentu dah lupakan saya. Tentu dah kahwin…