Luahan

apa yang nampak, apa yang rasa, apa yang dengar

ingat tadi nak layan mata sebab dah dekat pukul 1 pagi dah ni. esok pulak sekolah. tapi, bila terbaca artikel ni di yahoo, rasa teringin pul...

blog untuk buat duit?

By Januari 12, 2011

ingat tadi nak layan mata sebab dah dekat pukul 1 pagi dah ni. esok pulak sekolah. tapi, bila terbaca artikel ni di yahoo, rasa teringin pulak nak masukkan 1 post berkaitan. jadi, ni dia yang aku maksudkan...


7 Ways to Make Extra Money in 2011

tengok tajuk pun dah buat aku berbunyi... wow!! memang ada 7 cara untuk dapat duit lebih yang aku dah baca tapi aku tertarik untuk berkongsi 1 isi sahaja. aku pilih yang ni...
Start a Blog
The anonymous blogger behind Lazy Man and Money defies his site's name. He works about 14 hours a day on weekdays and then puts in nine hours on Saturday and Sunday. But his hard work is paying off -- his blog earns him enough to support his lifestyle; back in 2008, he estimated his annual earnings at around $30,000. But it's tough for part-time bloggers with full-time jobs to keep up with all the demands of a lucrative blog. "There's simply a lot more [to do] than what the average reader sees," he says.
buat duit dengan blog memang dah ramai yang tahu tu. tapi bila kita diberitahu bahawa, kita perlu pastikan kerja kita di blog tu perlukan komitmen dan masa yang lama (kira-kira 14 jam) terpegun juga jadinya. tapi, berbaloi! tak percaya... tengok kat atas tu!
Even if the blog itself doesn't generate a six-figure salary, it can lead to other money-making opportunities, such as consulting or speaking gigs. Silicon Valley Blogger at The Digerati Life has carved out a successful niche as the expert on personal finance and technology in Silicon Valley. While she says she didn't earn much during the first six months of her blog's life, she received her first $100 check from Google AdSense shortly after that point, when she was getting around 600 unique visitors a day. She now earns money from her blog-related consulting, as well.
jadi, memang benarlah, kalau kita pandai menguasai fikiran tetamu yang datang serta kita memanipulasi blog kita sebaiknya, blog mampu menjadi lubuk duit. jadi, marilah kita sama-sama mengusahakannya.


sumber......yahoo

sofi

You Might Also Like

3 comments

  1. yup,setuju. dengan blog pun bleh buat duit kalau kita pandai monetize kan.

    Latest Entri :
    Kesiannya budak nih..

    BalasPadam
  2. Its awesome all of the time to view how folks can compose wonderful stuff about people topics! Thank you and I ve bookmarked you

    BalasPadam

terima kasih kerana anda sudi singgah dan sudi komen.