Follow Us @soratemplates

26.12.10

SAMPAI HATI MEREKA?

dapat aku rasakan betapa hancur hati seorang ibu yang telah mendidik dan membesarkan anak-anak sepenuh kasih sayang, bila mendapati anak-anak kesayangan yang sedang lena, tidak tidur sendirian selayaknya gadis belasan tahun melakukan pada waktu dinihari. 

terbantut hasratnya ingin menyelimut anak yang difikirkan sedang kedinginan bila mendapati bukan sorang tetapi kedua-dua orang anaknya yang masing-masing baru berumur 13 dan 15 tahun sedang enak berpelukan dengan teman lelaki masing-masing yang berumur 17 dan 20 tahun. 

sedih! memang menitis air mata ini bila membaca artikel dalam metro pagi ini. dapat kuselam kekecewaannya. dapat kurasa kesedihan dan kedukaan yang melanda. bukan sahaja aku bersimpati kepada si ibu malah aku turut bersimpati dengan si ayah. nasib baiklah, iman masih menebal dalam dada kedua-dua ibubapa. bagaimanakah sekiranya syaitan mengaruk dan menyuruh si ayah membunuh? aduhai.... nauzubillah!!!

eloklah dibawa kedua-dua 'jantan' itu ke balai. memang patutpun! dasar tak bermaruah. sanggup melakukan begitu kepada anak dara orang yang masih dibawah umur? 

kepada dua gadis kecil itu.... tidak kasihankah menconteng arang ke muka ibu dan ayah? memang kamu masih di bawah umur tetapi nafsu buas itu perlu kamu kawal! kamu perempuan! belajarlah menjadi manusia pemalu. belajarlah menjadi anak yang tahu menghargai ibu dan ayah. setidak-tidaknya pun, beljarlah menghargai diri sendiri.

bacalah.......metro

2 ulasan:

  1. hi Kak!!
    saya baru lepas baca novel akak tajuk "CINTAMU CINTAKU SATU"..
    tersangat beshhhh =)
    terima kasih untuk novel y sgt romentik nih..semasa baca novel ni,rasa seperti pertama kali jatuh cinta dulu..
    terbuai buai je..
    memang wujud kei lelaki macam taufik ashari ni???
    realitinya susah sangat nak cari laki macam ni..
    saya suka sangat novel akak sebab x berat..
    kadang2 kita baca novel nih sebb nak release tension..
    tapi sesetengah novel tu cam serabut je..dengan konflik yang berat2..makin tension lagi time baca tuh =( macam mana nak relax kan?? kalu dah time baca pun kita pening pasal konflik semua bagai..harap akak dapat hasilkan lagi novel2 bestt mcm ni k! gud luck =)

    p/s:saya habiskan novel akak dalam masa 6 jam je..pas habis tgk2 akak ada blog dekat laman DARI HUJUNG JARI...ANA SOFIYA..
    huhu dengan cergasnya saya mengomen

    BalasPadam
  2. me_myself, kak sofi nak buat komen ini sebagai satu posting. thanx ya... sudi beli dan baca hehe.... dan insyaallah, akan kuteruskan menulis selagi terdaya....

    BalasPadam

terima kasih kerana anda sudi singgah dan sudi komen.