Langkau ke kandungan utama

pengganti garfield?

Another famous moggy is Garfield whose popular cartoon strip created in the Seventies by Jim Davis often portrayed the comic cat's laziness, obsessive eating and hatred of Mondays and diets
ni gambar garfield. kucing yang terkenal malas, kuat makan dan popular. 
haha...sekarang, garfield ada saingan tau! 
si comel dari itali. 
aku suka sangat kucing yang ni. 
nama dia guily...
tengoklah gambar2 dia kat bawah ni!

Cheer up: She may be the cat's whiskers but Giuly adopts a bit of a glum expression
guily dibeli oleh chiara yang tinggal di florence, itali di kedai 'pet'
kata chiara, guily ni manja, selalu suka ikut dia pergi ke mana saja..
Catnap: Giuly enjoys a little me time as she relaxes against a wall
guily ni pendiam tapi suka main. beratnya lebih 5 kg. 
mula jadi terkenal bila chiara masukkan kisah dia dalam blog.
sejak tu, peminat semakin bertambah terutama daripada amerika dan italy.

Get-out claws: Giuly sharpens up her act for anyone who suggests she's an over-fat cat
apa guily buat tu? haha, itu hobi dia, cakar pokok. 
satu lagi hobi dia...pada aku hobi yang ni special. sebab...
guily suka main hujan..padahal kucing tak suka air, kan?
ah, lupa... cubalah anda pi kacau dia dan tegur gini ke dia....
'hello guily, my tubby cat..you are soo fat!" 
teka, apa dia buat?
hmm, macam andalah, kalau orang kata anda gemuk, anda marah tak?
guily pun sama... dia akan cakar muka anda, tau!!
It's a rollover: Giuly takes time off from the pressures of her new-found fame and takes a cat nap
hmm, penat dah main..ngantuklah! guily tidur dulu, ya!
selamat.... tidur!!
huhu....

Ulasan

  1. geramnya tgk... ada iras2 garfield... garfield tu sebaya dgn akak ni... udah 32 thn.. thn1978..

    BalasPadam
  2. @alreinsy
    hehe.. mmg menggeramkan..rasa nak cium2 kucing tu puas2

    BalasPadam

Catat Ulasan

terima kasih kerana anda sudi singgah dan sudi komen.

Catatan popular daripada blog ini

Cerpen: Dia Idaman Jiwa

1
“Hi, boleh aku duduk kat sini?”

Aliah mendongak. Demi terpandang sahaja wajah itu, air mukanya terus berubah. Riak tidak senang ditunjukkan kepada lelaki itu.

“Cepatlah jawab! Senang aje soalan aku tu. Boleh, jawablah boleh...”

“Kalau saya jawab tak boleh?”

Abid terus menarik kerusi yang bertentangan dengan gadis itu.

“Aku tetap duduk sini jugak.” Balasnya sambil tersengih-sengih.

“Macam tak ada tempat lain!”

“Banyak! Sana kosong. Tu, di belakang kau tu pun kosong. Tapi, aku saja aje nak duduk depan kau. Dah sebulan aku cari kau tapi tak jumpa-jumpa. Alhamdulillah, hari ini dapat juga. Kau apa khabar? Sihat?”

Aliah tidak menyahut. Sebaliknya, dia terus menyuap dan kali ini suapannya sengaja dilajukan, tidak lagi menikmati nasi campur yang dimakan. Ketika itu, dia hanya berkeinginan untuk cepat-cepat menyudahkan makan tengah harinya supaya dia dapat pergi dari situ dengan segera. Dia tidak mahu mengadap muka lelaki yang kini sedang berada di hadapannya walau sehebat, sekacak mana se…

Yang Terakhir: Versi Cerpen

1
“Kau dah habis fikir ke, Khairi? Perempuan macam Najiha tu kau nak bawak ke majlis Annual Dinner kita? Tak malu ke nanti bila orang gelakkan kau?” tanya Hafiz sambil mengerutkan dahi. Dia keliru dengan sikap Khairi Iqbal. Rasanya, selama mereka berkawan, belum pernah walau sekali pun, Khairi memuji gadis yang seorang itu. Gadis yang bernama Izzatul Najiha. Tup tup, hari ini, dia buat keputusan hendak menjadikan Najiha pasangannya semasa majlis kemuncak nanti. Hisy, pelik betul!
“Malu, memanglah aku malu! Tapi aku cuma nak gunakan dia saja. Nak buat Amalina cemburu.” Balas Khairi sambil menyisip air lemon perlahan. Sejuk rasa kerongkongnya bila air itu menerobos masuk ke dalam rongga.
Mata Hafiz buntang. Kepala tergeleng-geleng.
“Kenyataan kau tu lagi buat aku tak faham! Kalau kau nak buat Amalina cemburu, kau patut bawak perempuan lain. Bukan si Najiha yang macam hantu bungkus tu!”
Terlambak tawa Khairi Iqbal mendengar kata-kata sahabat baiknya itu. Hantu bungkus? Si Najiha tu?…

Inikah Cinta? : Versi Cerpen

1

"Ouch!"

Cepat-cepat Janet menghisap jari telunjuk yang terhiris tadi. Setelah kesakitan itu hilang, dia segera membasuh jari itu. Dia kemudian mengelap lalu membalut luka dengan plaster.

"Sakit? Itulah pasal. Mak Nah dah cakap, biar mak Nah aje yang buat tapi Janet degil sangat. Hendak jugak main-main pisau," sindir orang gajinya menyebabkan Janet ketawa besar.

"Inilah yang orang cakap, luka di tangan nampak berdarah. Luka di hati tak siapa tahu. Kan, mak Nah?"

Mak Nah melepaskan keluhan sebelum mencuri pandang ke arah wajah ayu di sisinya yang kini sedang tunduk dan berpaling ke arah lain. Hati mak Nah kini turut melagukan irama sedih yang pasti sedang berdendang dalam hati Janet. Biarpun sudah lama ia berlalu, pasti kenangan itu hadir kembali sebaik rangkap pepatah itu diungkap. Tempat jatuh lagikan dikenang, inikan pula kisah cinta penuh keindahan. Ke mana hendak dicampakkan?

"Dah enam tahun... dia tentu dah lupakan saya. Tentu dah kahwin…