Langkau ke kandungan utama

hotel pilihan seorang muslim

hotel de palma, ampang

hotel cukup banyak di KL. terserah kepada anda untuk menginap di mana. bagaimanapun, bagi kita, muslim, hotel ini merupakan pilihan yang terbaik dan tepat. aku sendiripun baru sahaja mengetahuinya. dan insya-allah, bila aku ke KL lagi, rangkaian hotel de palma akan menjadi pilihan aku dan keluarga. 

memang ramai yang tidak menyedari, konsep berbeza diperkenalkan rangkaian Hotel De Palma berjaya menarik minat pelanggan dengan mencatatkan kenaikan 120 peratus jumlah pelanggannya sejak diperkenalkan dua tahun lalu. bergelar hotel pertama di rantau ini yang berkonsep mematuhi syariah Islam sepenuhnya, pihak pengurusan menekankan keselesaan tetamu. Ini merangkumi aspek kemudahan beribadat, makanan halal dan tiada aktiviti bertentangan dengan ajaran Islam di hotel itu. 

Hotel De Palma yang majoriti pelanggannya terdiri daripada umat Islam turut menawarkan pelbagai program keislaman secara percuma kepada orang ramai di surau hotel. Ini termasuk solat fardu setiap waktu secara berjemaah, tadarus al-Quran, solat Jumaat, tazkirah selepas solat, tahlil, solat hajat dan beberapa program semasa yang lain.

Pengurus Bilik dan Penginapan Kumpulan Hotel De Palma, Zamir Shukri Zain, berkata sejak aktiviti berkenaan diperkenalkan sambutan yang diterima pihaknya amat memberangsangkan.

surau nurul hikmah, hotel di palma, ampang

"Segala program bercorak keislaman di hotel ini adalah percuma yang mana orang ramai sama ada pelanggan mahupun bukan pelanggan boleh menyertainya. Selain tahlil dan solat hajat pada setiap malam Jumaat, pihak kami menganjurkan tazkirah pada setiap Rabu bermula jam 12.30 tengah hari hingga ke waktu Zuhur. Malah, kami menjadi hotel pertama di Malaysia yang dibenarkan mengadakan solat Jumaat di surau Hotel De Palma Ampang yang boleh memuatkan 1,500 jemaah," katanya.

depalma salak tinggi, sepang

Untuk pilihan makanan, hotel terbabit menawarkan pelbagai pilihan set makan malam kepada mereka yang berminat selepas selesai solat hajat. Menerusi pakej serendah RM45 hingga RM65, ia menawarkan sajian dalam bentuk bufet, barbeku dan set. pengurus Sajian Makanan Hotel De Palma, Faisal@Ariffin Abd Hamid, berkata sajian yang dihidangkan adalah berdasarkan pilihan dan permintaan pelanggan.

"Makanan dihidang dalam suasana santai di tepi kolam renang. Selain itu, bagi mereka yang gemar dengan suasana makan bersila, pihak kami menyediakan kemudahan berkenaan. Makan malam ini bermula sejurus selepas acara solat hajat dan berakhir pada jam 10.30 malam," katanya.

Antara makanan barbeku disajikan termasuk udang, ayam, sotong dan stik daging. Ia disediakan dengan pilihan sos seperti sos barbeku dan lada hitam. Bagi sajian bufet dan set, pelanggan ditawarkan hidangan sajian Melayu serta muhibah yang menggabungkan makanan Melayu, Cina dan India serta makanan antarabangsa.


sumber: harian metro

Ulasan

  1. Terima Kasih atas keperihatinan saudara. Datang melawat hotel kami untuk merasai keunikan sebenar.

    Zamir Shukri Zain
    012-3391337

    BalasPadam
  2. Terima Kasih atas keperihatinan saudara. Datang melawat hotel kami untuk merasai keunikan sebenar.

    Zamir Shukri Zain
    012-3391337

    BalasPadam

Catat Ulasan

terima kasih kerana anda sudi singgah dan sudi komen.

Catatan popular daripada blog ini

Cerpen: Dia Idaman Jiwa

1
“Hi, boleh aku duduk kat sini?”

Aliah mendongak. Demi terpandang sahaja wajah itu, air mukanya terus berubah. Riak tidak senang ditunjukkan kepada lelaki itu.

“Cepatlah jawab! Senang aje soalan aku tu. Boleh, jawablah boleh...”

“Kalau saya jawab tak boleh?”

Abid terus menarik kerusi yang bertentangan dengan gadis itu.

“Aku tetap duduk sini jugak.” Balasnya sambil tersengih-sengih.

“Macam tak ada tempat lain!”

“Banyak! Sana kosong. Tu, di belakang kau tu pun kosong. Tapi, aku saja aje nak duduk depan kau. Dah sebulan aku cari kau tapi tak jumpa-jumpa. Alhamdulillah, hari ini dapat juga. Kau apa khabar? Sihat?”

Aliah tidak menyahut. Sebaliknya, dia terus menyuap dan kali ini suapannya sengaja dilajukan, tidak lagi menikmati nasi campur yang dimakan. Ketika itu, dia hanya berkeinginan untuk cepat-cepat menyudahkan makan tengah harinya supaya dia dapat pergi dari situ dengan segera. Dia tidak mahu mengadap muka lelaki yang kini sedang berada di hadapannya walau sehebat, sekacak mana se…

Yang Terakhir: Versi Cerpen

1
“Kau dah habis fikir ke, Khairi? Perempuan macam Najiha tu kau nak bawak ke majlis Annual Dinner kita? Tak malu ke nanti bila orang gelakkan kau?” tanya Hafiz sambil mengerutkan dahi. Dia keliru dengan sikap Khairi Iqbal. Rasanya, selama mereka berkawan, belum pernah walau sekali pun, Khairi memuji gadis yang seorang itu. Gadis yang bernama Izzatul Najiha. Tup tup, hari ini, dia buat keputusan hendak menjadikan Najiha pasangannya semasa majlis kemuncak nanti. Hisy, pelik betul!
“Malu, memanglah aku malu! Tapi aku cuma nak gunakan dia saja. Nak buat Amalina cemburu.” Balas Khairi sambil menyisip air lemon perlahan. Sejuk rasa kerongkongnya bila air itu menerobos masuk ke dalam rongga.
Mata Hafiz buntang. Kepala tergeleng-geleng.
“Kenyataan kau tu lagi buat aku tak faham! Kalau kau nak buat Amalina cemburu, kau patut bawak perempuan lain. Bukan si Najiha yang macam hantu bungkus tu!”
Terlambak tawa Khairi Iqbal mendengar kata-kata sahabat baiknya itu. Hantu bungkus? Si Najiha tu?…

Inikah Cinta? : Versi Cerpen

1

"Ouch!"

Cepat-cepat Janet menghisap jari telunjuk yang terhiris tadi. Setelah kesakitan itu hilang, dia segera membasuh jari itu. Dia kemudian mengelap lalu membalut luka dengan plaster.

"Sakit? Itulah pasal. Mak Nah dah cakap, biar mak Nah aje yang buat tapi Janet degil sangat. Hendak jugak main-main pisau," sindir orang gajinya menyebabkan Janet ketawa besar.

"Inilah yang orang cakap, luka di tangan nampak berdarah. Luka di hati tak siapa tahu. Kan, mak Nah?"

Mak Nah melepaskan keluhan sebelum mencuri pandang ke arah wajah ayu di sisinya yang kini sedang tunduk dan berpaling ke arah lain. Hati mak Nah kini turut melagukan irama sedih yang pasti sedang berdendang dalam hati Janet. Biarpun sudah lama ia berlalu, pasti kenangan itu hadir kembali sebaik rangkap pepatah itu diungkap. Tempat jatuh lagikan dikenang, inikan pula kisah cinta penuh keindahan. Ke mana hendak dicampakkan?

"Dah enam tahun... dia tentu dah lupakan saya. Tentu dah kahwin…