Follow Us @soratemplates

8.12.10

gua tabik sama lu!





aku dengar cerita kan, polis trafik ipoh dah berjaya dapat kumpul rm 1 juta dalam tempoh 6 hari. wow! kaya! kaya! tapi, bukan duit depalah! hehe... duit kita, duit aku, duit korang yang pi bayar saman lalulintas! 

kata ketua polis daerah ipoh, acp azisman alias,  duit tu depa dapat kumpul sebab orang2 ipoh yang dulu kena saman dah pi bayar dah saman tu. maklumlah, dah dapat diskaun 50%....

korang pernah kena saman tak? hah, pergilah cepat bayar tu sementara tawaran masih ada. nanti kang, saman naik harga, susah! sekarang ni, kan boleh tangguh2.. takut nanti melambung semua, baru menyesal. 

aku? hey..please.... i ni baik, tau. seumur hidup, belum pernah kena saman nih! tahniah puan sofi... hehe. macam mana nak kena saman? bawak kereta pun takut huhu!

percaya atau tidak, di ipoh tu kan, kata polis lah, kan..aku tolong ulang balik aje apa depa cakap. polis cakap ada sorang ni, dia dapat 50 saman. mak aiii....bayangkan, berapa banyak dia dah bayar selepas diskaun. melh kita kirakan sama2

rm300 x 50 = rm 15000 x 50% = rm 7500. aduhhh...banyak tu! membazirlah! kan ke baik kalau anda memandu dengan cermat. duit tu sedekah kat masjid, banyak pahala, kan? 

dah nak jadi ustazah pulak... sori!

baik aku chao dulu 

salam.

sumber: kosmo

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

terima kasih kerana anda sudi singgah dan sudi komen.