Langkau ke kandungan utama

DIA KATA..."SAYA GAY, SAYA OK!" GILA!

terkejut dibuatnya dengan pengakuan ini. sangat2 terkejut! dia mengaku dia berani walau terpaksa menerima cemuhan masyarakat. makkk.... nak tabik ke orang macam ni? 

aku minta maaf, aku tidak langsung menghormati lelaki ini. mengaku gay? bangganya? banggakah diri membelakangi hukum Allah? tolonggglah!! jangan takbur sangat!

dia kata dia mencari diri. dia hendak mengenali diri. dan sekarang, dia dah kenal diri dia. sebab itu dia berani mengaku yang dia gay, dia okey. gila babi punya jantan. opps, maaf, terlebih sudah. 

malas nak cakap bebanyak. layanlah video di bawah. kalau video ni lambat, buka aje you tube dan cari tajuk di atas. insyaallah, anda akan menemuinya. tapi aku cuma hendak mengingatkan bahawa kita buka dan tengok bukan sebab kita nak bagi dia popular tetapi sebab dalam hati, kita perlu mengutuk dia yang nyata melawan takdir dan ketentuan Allah di samping mendoakannya agar balik ke pangkal jalan.


sumber: bharian

Ulasan

  1. itulah kaum kaum nabi lut kembali di jiwa manusia., apa bila jiwa manusia rapuh, ia akan terus hilang dan sesat pada dosa.

    BalasPadam
  2. baru aje baca sal ni dlm akhbar
    memang bodoh betul rasanye
    dahlah melayu yg terus terang Islam sejak lahir lagi, wat pulak benda bodoh nie
    memalukan nama Islam aje
    >:(

    BalasPadam
  3. @Haruno Hana 하나

    dia kata dia dah kenal diri dia, tapi sebenarnya dia belum kenal siapakah dia sebenar sebab dia tak / belum kenal Allah..

    BalasPadam
  4. moga dia kembali ke pangkal jalan......mmg le dgn bangga ye ngaku mcm tu.....mmg dia belum kenal diri dia lg sbb dia x kenal Penciptanya....
    sian mak ayah dia......setitis air mata ibu ngalir disbbkan kita .....besarnya doa.....mohon le ampun ke pada Yang Esa sblm terlambat....

    BalasPadam
  5. betul tu kak sofi...
    saya sokong...

    BalasPadam

Catat Ulasan

terima kasih kerana anda sudi singgah dan sudi komen.

Catatan popular daripada blog ini

Cerpen: Dia Idaman Jiwa

1
“Hi, boleh aku duduk kat sini?”

Aliah mendongak. Demi terpandang sahaja wajah itu, air mukanya terus berubah. Riak tidak senang ditunjukkan kepada lelaki itu.

“Cepatlah jawab! Senang aje soalan aku tu. Boleh, jawablah boleh...”

“Kalau saya jawab tak boleh?”

Abid terus menarik kerusi yang bertentangan dengan gadis itu.

“Aku tetap duduk sini jugak.” Balasnya sambil tersengih-sengih.

“Macam tak ada tempat lain!”

“Banyak! Sana kosong. Tu, di belakang kau tu pun kosong. Tapi, aku saja aje nak duduk depan kau. Dah sebulan aku cari kau tapi tak jumpa-jumpa. Alhamdulillah, hari ini dapat juga. Kau apa khabar? Sihat?”

Aliah tidak menyahut. Sebaliknya, dia terus menyuap dan kali ini suapannya sengaja dilajukan, tidak lagi menikmati nasi campur yang dimakan. Ketika itu, dia hanya berkeinginan untuk cepat-cepat menyudahkan makan tengah harinya supaya dia dapat pergi dari situ dengan segera. Dia tidak mahu mengadap muka lelaki yang kini sedang berada di hadapannya walau sehebat, sekacak mana se…

Yang Terakhir: Versi Cerpen

1
“Kau dah habis fikir ke, Khairi? Perempuan macam Najiha tu kau nak bawak ke majlis Annual Dinner kita? Tak malu ke nanti bila orang gelakkan kau?” tanya Hafiz sambil mengerutkan dahi. Dia keliru dengan sikap Khairi Iqbal. Rasanya, selama mereka berkawan, belum pernah walau sekali pun, Khairi memuji gadis yang seorang itu. Gadis yang bernama Izzatul Najiha. Tup tup, hari ini, dia buat keputusan hendak menjadikan Najiha pasangannya semasa majlis kemuncak nanti. Hisy, pelik betul!
“Malu, memanglah aku malu! Tapi aku cuma nak gunakan dia saja. Nak buat Amalina cemburu.” Balas Khairi sambil menyisip air lemon perlahan. Sejuk rasa kerongkongnya bila air itu menerobos masuk ke dalam rongga.
Mata Hafiz buntang. Kepala tergeleng-geleng.
“Kenyataan kau tu lagi buat aku tak faham! Kalau kau nak buat Amalina cemburu, kau patut bawak perempuan lain. Bukan si Najiha yang macam hantu bungkus tu!”
Terlambak tawa Khairi Iqbal mendengar kata-kata sahabat baiknya itu. Hantu bungkus? Si Najiha tu?…

Inikah Cinta? : Versi Cerpen

1

"Ouch!"

Cepat-cepat Janet menghisap jari telunjuk yang terhiris tadi. Setelah kesakitan itu hilang, dia segera membasuh jari itu. Dia kemudian mengelap lalu membalut luka dengan plaster.

"Sakit? Itulah pasal. Mak Nah dah cakap, biar mak Nah aje yang buat tapi Janet degil sangat. Hendak jugak main-main pisau," sindir orang gajinya menyebabkan Janet ketawa besar.

"Inilah yang orang cakap, luka di tangan nampak berdarah. Luka di hati tak siapa tahu. Kan, mak Nah?"

Mak Nah melepaskan keluhan sebelum mencuri pandang ke arah wajah ayu di sisinya yang kini sedang tunduk dan berpaling ke arah lain. Hati mak Nah kini turut melagukan irama sedih yang pasti sedang berdendang dalam hati Janet. Biarpun sudah lama ia berlalu, pasti kenangan itu hadir kembali sebaik rangkap pepatah itu diungkap. Tempat jatuh lagikan dikenang, inikan pula kisah cinta penuh keindahan. Ke mana hendak dicampakkan?

"Dah enam tahun... dia tentu dah lupakan saya. Tentu dah kahwin…