Langkau ke kandungan utama

carilah kekasih yang senonoh sikit!


carilah kekasih yang senonoh sikit, ya! itu pesanku kepada gadis2 di luar sana. janganlah mudah terpesona. janganlah mudah sangat rasa kesian pada lelaki yang bergelar jantan. kalau x tahu perbezaan di antara lelaki dengan jantan, pi bukak kamus dewan. fahami perbezaannya, okey!


mula2 nak ucap terima kasih pada metro kerana memaparkan kisah ini. diharap dapat menjadi panduan kepada yang masih alpa di luar sana. 

alkisah.....

gadis berumur 24 tahun ni pergi makan dengan pakwe dia di sebuah restoran. kononnya, si pakwe ni tensyenlah sangat di tempat kerja lalu minum minuman keras sampai mabuk. dah dia mencurah perasaan mintak simpati girl ni, kan, pakwe ni cakap dia tak larat nak drive balik ke rumah. pastu dia cakap jugak yang dia takut parents dia tahu dia mabuk. so, si makwe ni pun telefon abang pakwe dia yang berumur 30-an. kononnya nak tahu apa yang harus dibuatnya maka si abang nipun datang dan cakap 'pergilah bermalam di hotel' bagi mengelakkan perbuatannya diketahui ibu bapa mereka.

di hotel, selepas memastikan pakwe dia okey, gadis itu hendak baliklah, kan. tapi malangnya, abang lelaki itu hendak merogolnya. nasib gadis ini sedikit baik sebab dia period. ya, memang dia bernasib baik walaupun terpaksa melakukan onani kepada si jahat itu. 

adus! aku harap sangatlah supaya anak2 perempuan semua, adik, kakak agar berhati-hati. jaga diri, ya!

Ulasan

  1. susah nak cari lelaki sekarang ni..

    macam jantan ja yang ada huhu

    BalasPadam

Catat Ulasan

terima kasih kerana anda sudi singgah dan sudi komen.

Catatan popular daripada blog ini

Cerpen: Dia Idaman Jiwa

1
“Hi, boleh aku duduk kat sini?”

Aliah mendongak. Demi terpandang sahaja wajah itu, air mukanya terus berubah. Riak tidak senang ditunjukkan kepada lelaki itu.

“Cepatlah jawab! Senang aje soalan aku tu. Boleh, jawablah boleh...”

“Kalau saya jawab tak boleh?”

Abid terus menarik kerusi yang bertentangan dengan gadis itu.

“Aku tetap duduk sini jugak.” Balasnya sambil tersengih-sengih.

“Macam tak ada tempat lain!”

“Banyak! Sana kosong. Tu, di belakang kau tu pun kosong. Tapi, aku saja aje nak duduk depan kau. Dah sebulan aku cari kau tapi tak jumpa-jumpa. Alhamdulillah, hari ini dapat juga. Kau apa khabar? Sihat?”

Aliah tidak menyahut. Sebaliknya, dia terus menyuap dan kali ini suapannya sengaja dilajukan, tidak lagi menikmati nasi campur yang dimakan. Ketika itu, dia hanya berkeinginan untuk cepat-cepat menyudahkan makan tengah harinya supaya dia dapat pergi dari situ dengan segera. Dia tidak mahu mengadap muka lelaki yang kini sedang berada di hadapannya walau sehebat, sekacak mana se…

Yang Terakhir: Versi Cerpen

1
“Kau dah habis fikir ke, Khairi? Perempuan macam Najiha tu kau nak bawak ke majlis Annual Dinner kita? Tak malu ke nanti bila orang gelakkan kau?” tanya Hafiz sambil mengerutkan dahi. Dia keliru dengan sikap Khairi Iqbal. Rasanya, selama mereka berkawan, belum pernah walau sekali pun, Khairi memuji gadis yang seorang itu. Gadis yang bernama Izzatul Najiha. Tup tup, hari ini, dia buat keputusan hendak menjadikan Najiha pasangannya semasa majlis kemuncak nanti. Hisy, pelik betul!
“Malu, memanglah aku malu! Tapi aku cuma nak gunakan dia saja. Nak buat Amalina cemburu.” Balas Khairi sambil menyisip air lemon perlahan. Sejuk rasa kerongkongnya bila air itu menerobos masuk ke dalam rongga.
Mata Hafiz buntang. Kepala tergeleng-geleng.
“Kenyataan kau tu lagi buat aku tak faham! Kalau kau nak buat Amalina cemburu, kau patut bawak perempuan lain. Bukan si Najiha yang macam hantu bungkus tu!”
Terlambak tawa Khairi Iqbal mendengar kata-kata sahabat baiknya itu. Hantu bungkus? Si Najiha tu?…

Inikah Cinta? : Versi Cerpen

1

"Ouch!"

Cepat-cepat Janet menghisap jari telunjuk yang terhiris tadi. Setelah kesakitan itu hilang, dia segera membasuh jari itu. Dia kemudian mengelap lalu membalut luka dengan plaster.

"Sakit? Itulah pasal. Mak Nah dah cakap, biar mak Nah aje yang buat tapi Janet degil sangat. Hendak jugak main-main pisau," sindir orang gajinya menyebabkan Janet ketawa besar.

"Inilah yang orang cakap, luka di tangan nampak berdarah. Luka di hati tak siapa tahu. Kan, mak Nah?"

Mak Nah melepaskan keluhan sebelum mencuri pandang ke arah wajah ayu di sisinya yang kini sedang tunduk dan berpaling ke arah lain. Hati mak Nah kini turut melagukan irama sedih yang pasti sedang berdendang dalam hati Janet. Biarpun sudah lama ia berlalu, pasti kenangan itu hadir kembali sebaik rangkap pepatah itu diungkap. Tempat jatuh lagikan dikenang, inikan pula kisah cinta penuh keindahan. Ke mana hendak dicampakkan?

"Dah enam tahun... dia tentu dah lupakan saya. Tentu dah kahwin…