ANTARA PTPTN, BOLA DAN BUANG BAYI

ada dua perkara menarik perhatianku pagi ini. 
hai..sofi?
x ada salam, x ada mukaddimah.. whoa?
okey.. salam. apa khabar anda semua? 
baik? sihat? alhamdulillah. 
dah baca paper dah? 
asyik dengan cerita bola, ek? kalau menang, biasalah.. riuh sekampung.. 
aku harap sangat agar di indonesia nanti, pasukan bola malaysia akan bersikap menyerang yang sama. memang, aku tengok dalam semua gamelah... terutama bolasepak. kalau kita (ewah! kita?) main menyerang, insyaallah boleh menang. tapi kalau asyik bertahan? punahlah harapan. 
aku sebenarnya tertanya-tanya, mengapa final sampai dua kali? game yang awal, okeylah, ini final pun kena buat dua kali ke? kalau nak ikut uefa, ikutlah betul-betul! buat undian nak buat final di mana, kan? 
isy, ada orang marahkah? 
aku cakap macam gitu sebab malaysia menang. cuba kalau indonesia yang memang hari itu, tentulah aku sokong final dibuat dua tiga kali pun, huhu....
dua berita dalam kosmo menarik perhatianku iaitu 
1. anak muda yang pinjam ptptn tapi x reti-reti nak bayar balik, awas kamu! jika anda sudah bekerja maka gaji anda akan dipotong sebab mulai tahun depan, itu ceti, LHDN, akan ambil alih tugas PTPTN....haha...(gelak jahat, ek!) 
layan ..... sini  kalau nak tahu lebih lanjut! 
2. atas rasa prihatin, kpj, ipoh buat satu ruang untuk baby baru lahir yang dilahirkan oleh mereka yang 'malang'. dan, sesungguhnya, dengan cepat, seorang bayi diterima semalam. aduhai... tapi, elok juga apa yang dilakukan hospital swasta ini, kan? daripada bayi itu mati dibuang? 
untuk ini, silalah baca.....sini
okey, nak bersiap dah ni... insyaallah, jumpa lagi nanti.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Cerpen: Dia Idaman Jiwa

Yang Terakhir: Versi Cerpen

Inikah Cinta? : Versi Cerpen