apa yang nampak, apa yang rasa, apa yang dengar

16.12.10

100 GURU ENGGAN TUKAR DALAM DAERAH DI SELANGOR

Kata presiden NUTP, Hashim Adnan, ada 100 orang guru (84 guru opsyen Bahasa Inggeris dan 16 orang guru opsyen Bahasa Melayu) terlibat dalam rombakan besar-besaran yang dibuat oleh KPM di selangor, enggan berpindah seperti diarahkan. 

rombakan itu kononnya ialah untuk menyusun semula penempatan guru bagi mengisi kekurangan guru BI dan BM di kawasan luar bandar berikutan pelaksanaan Program Memartabatkan Bahasa Malaysia Dan Memperkukuhkan Bahasa Inggeris (MBM MBI) untuk guru-guru Bahasa Malaysia dan Bahasa Inggeris Sekolah Rendah Dan Menengah 2009–2010.

Hashim berkata, berdasarkan pengalaman beliau, tindakan menukar guru berkenaan akan menimbulkan lebih banyak masalah daripada menyelesaikan masalah sedia ada.

Katanya, kementerian perlu mengambil kira faktor usia, penyakit serta masalah keluarga dalam menimbang rayuan oleh kesemua 100 guru yang diarah pindah daerah. - Bernama

aku pun x faham dengan kementerian pelajaran malaysia ni! ikut kepala diorang aje nak tukar2 cikgu. kalau budak yg baru posting, maaf ya, dik, aku x marah sangat sebab diorang ni baru hendak menapak, baru hendak hidup, kata orang! tapi, yg pi tukar cikgu yg dah tua tu buat apa? bayangkan kalau duduk di KL sebab selama ini mengajar di sekolah aminudin baki terpaksa berulang alik ke rawang sebab dihantar / tukar ke sekolah menengah bukit gasing (ada kan sekolah tu?) apa ke hal? 

kalau ada di antara anda pembaca setiaku orang kementerian, maaflah, ya. hari ini aku geram sikit. sikit aje! malaslah nak teruskan... k! 

sumber: kosmo


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

terima kasih kerana anda sudi singgah dan sudi komen.