Follow Us @soratemplates

22.11.10

shopping kat alam siber..pernah tertipu?


Hari ini, ramai yang suka membeli belah kat internet saja. maklum, mudah, kan? tapi dari hasil kajian, ramai yang sudah tertipu semasa seronok bershopping tu. nak tahu? pembeli pelbagai barangan secara dalam talian melalui Internet di negara ini mengalami kerugian di antara RM200,000 hingga RM300,000 setiap bulan gara-gara tertipu dengan sindiket perniagaan yang sebenarnya tidak wujud.


setiap hari, rakyat malaysia berbelanja sebanyak  RM100,000 untuk membeli macam-macam produk kat internet. wow! anda salah seorang daripada mereka, kan?

aku nak nasihat satu aje pada anda semua. bila membeli, pastikan... bayar muka dulu..boleh ke? jangan lupa kaji tentang syarikat tu! hehe...entahlah...semoga bila kita berjual beli di internet ini, kejujuran menjadi pegangan. amanah menjadi perbuatan. hmm...

4 ulasan:

  1. x pernah lgi ttipu stkat ne ..hihiih ..hrp2la semua btl bila bli on9... jum join GA dr sbh ^^

    BalasPadam
  2. tak pernah shopping online sebab takde duit.. heheh

    BalasPadam

terima kasih kerana anda sudi singgah dan sudi komen.