apa yang nampak, apa yang rasa, apa yang dengar

17.11.10

pergi yg sia2

dalam kosmo, aku terbaca kisah ini. sedih juga bila memikirkan nasib lelaki muda ini, seorang kerani sebuah pusat pengajian tinggi, yang koma selama dua hari akibat diserang dua lelaki. lelaki2 itu menggunakan pisau jenis celorek, mangsa dilaporkan mengalami kecederaan teruk di kepala, dagu dan belakang. keadaannya dilaporkan kritikal apabila lengan tangan kirinya hampir putus dan tali perutnya terburai. Dia.meninggal dunia di Hospital Tengku Ampuan Rahimah (HTAR), Klang, kira-kira pukul 5.30 pagi semalam.


Mangsa masih bujang dipercayai diserang ketika dalam perjalanan pulang selepas menghantar teman wanitanya, Zulfa Ismail atau Puteri, 20, yang tinggal di Padang Jawa pada pukul 10.17 malam, Ahad lalu.
Ketua Polis Daerah Shah Alam, Asisten Komisioner Noor Azam Jamaludin berkata, polis tidak menolak kejadian bermotif dendam berikutan teman wanita mangsa yang berasal dari Malang, Indonesia merupakan isteri orang.
aku kesiankan lelaki ini. mungkinkah dia tidak mengetahui status perempuan itu? mungkin, kan? 
aku bencikan perempuan indon itu. sudah kahwin tetapi masih berpeleseran. budaya indonesia dibawa ke malaysia. negaranya yang bebas seks, agama dan segala macam kemungkaran cuba disemai di sini pula. tidak tahu malu! tidak sedar diri! kejam! 
maaf, ya..emo lagi aku!

2 ulasan:

  1. salam kak sofi..saya suka sgt dgn blog kak sofi.. tp ader mslh sikit la...sbb kak sofi kerap sgt update blog..hehe..tak sempat nk baca..pas2 cuma ader yg latest post jer..klu bleh kak sofi letakkan sekali kat side tepi tu utk yg per month ka..yg sya leh baca post2 kak sofi selain dengan nk klik pda older post...
    pasal topic kali ni cian kat lelaki tu..muda lg..tp tersilap kenal org...kbykan warga asing pompuan terutama dari indon yg kerja kat cni semuanya dah kawin..wpun baru umur 16 tahun..sbb bla dah kawin baru diaorg leh datang cni dgn suami..jd mana2 lelaki tu cari la wanita melayu atau warga malaysia..ramai lg yg solo..

    BalasPadam
  2. @Anonymous
    salam.. kak sofi dah panjangkan senarai latest posts..dan nk ucap mekaceh sbb sudi dtg singgah, baca dan komen. bolehlah baca...hehe

    BalasPadam

terima kasih kerana anda sudi singgah dan sudi komen.