Langkau ke kandungan utama

pasangan bertuah yg gila

Fury: Pete and Alisha Arnold have set up a website Birthornot.com so internet users can help them decide whether to keep their unborn child or not
Fury: Pete and Alisha Arnold have set up a website Birthornot.com 
so internet users can help them decide whether to keep their unborn child or no t

Pasangan di atas dikenali sbg Pete n Alisha Arnold. mereka membuat gempar dalam dunia tanpa sempadan ini. mereka telah membuka satu laman web bernama Birthornot.com. nak tahu laman web tu utk apa? 

alisha sdg mengandung. baru 17 minggu umur kandungannya itu dan sememangnya janin itu sihat dlm tubuh wanita berusia 30 tahun ini. lihat gambar di bawah.  

Foetus: Their site includes ultrasound images of their 17-week unborn boy, which they have nicknamed 'Wiggles'

Foetus: Their site includes ultrasound images of their 
17-week unborn boy, 
which they have nicknamed 'Wiggles'

mereka menamakan janin itu wiggles. bagaimanapun, yg malangnya lagi, mereka, pasangan suami isteri ini membuka laman web tadi tu supaya pengunjung yg dtg dpt menentukan utk mereka, membuat pilihan melalui poll, sama ada mereka.......

patut gugurkan kandungan itu atau pun tidak. 

ya, ada mcm2 jenis gila sekarang ini. inilah dua ibubapa yg tak tahu bersyukur. sudah mengandung boleh pulak tanya....

patut digugurkan kandungan itu atau pun tidak.??

di bawah ialah lama web mereka.  

Controversy: The couple, from Minnesota, U.S., said they were unsure whether to continue with the pregnancy because they had put off having children for so long

Controversy: The couple, from Minnesota, U.S., said they were unsure whether 
to continue with the pregnancy because they had put off having children for so long

pemilihan di poll itu akan tamat pd 7 disember nnt. sesungguhnya mmg menimbulkan kontroversi. apa juga alasan termasuk mereka berkata yg mereka hendak menumpukan pd kerjaaya diberikan. dan yg paling menyedihkan sofi ialah 43% rakyat amerika suruh alisha teruskan kandungan itu. yg selebihnya? manusia2 binawe itu suruh dia menggugurkannya. hantu dlm botol betul, kan?
  

Choice: Voters have until December 7th to take part in the online poll, which has already received more than 30,000 entriesChoice: Voters have until December 7th to take part in the online poll, which has already received more than 30,000 entries

Choice: Voters have until December 7th to take part in the online poll, 
which has already received more than 30,000 entries

aku harap agar lebih byk undian yg mahukan si ibu ini meneruskan kandungannya. kl dah tak mahu sgt, nnt lepas beranak, bg aje pd org yg mahukan anak itu. Tentu ada manusia baik yg penyayang di luar sana, kan? 

gilerrrr!!! memang giilerrr pasangan ini!


lanjut di........sini


Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Cerpen: Dia Idaman Jiwa

1
“Hi, boleh aku duduk kat sini?”

Aliah mendongak. Demi terpandang sahaja wajah itu, air mukanya terus berubah. Riak tidak senang ditunjukkan kepada lelaki itu.

“Cepatlah jawab! Senang aje soalan aku tu. Boleh, jawablah boleh...”

“Kalau saya jawab tak boleh?”

Abid terus menarik kerusi yang bertentangan dengan gadis itu.

“Aku tetap duduk sini jugak.” Balasnya sambil tersengih-sengih.

“Macam tak ada tempat lain!”

“Banyak! Sana kosong. Tu, di belakang kau tu pun kosong. Tapi, aku saja aje nak duduk depan kau. Dah sebulan aku cari kau tapi tak jumpa-jumpa. Alhamdulillah, hari ini dapat juga. Kau apa khabar? Sihat?”

Aliah tidak menyahut. Sebaliknya, dia terus menyuap dan kali ini suapannya sengaja dilajukan, tidak lagi menikmati nasi campur yang dimakan. Ketika itu, dia hanya berkeinginan untuk cepat-cepat menyudahkan makan tengah harinya supaya dia dapat pergi dari situ dengan segera. Dia tidak mahu mengadap muka lelaki yang kini sedang berada di hadapannya walau sehebat, sekacak mana se…

Yang Terakhir: Versi Cerpen

1
“Kau dah habis fikir ke, Khairi? Perempuan macam Najiha tu kau nak bawak ke majlis Annual Dinner kita? Tak malu ke nanti bila orang gelakkan kau?” tanya Hafiz sambil mengerutkan dahi. Dia keliru dengan sikap Khairi Iqbal. Rasanya, selama mereka berkawan, belum pernah walau sekali pun, Khairi memuji gadis yang seorang itu. Gadis yang bernama Izzatul Najiha. Tup tup, hari ini, dia buat keputusan hendak menjadikan Najiha pasangannya semasa majlis kemuncak nanti. Hisy, pelik betul!
“Malu, memanglah aku malu! Tapi aku cuma nak gunakan dia saja. Nak buat Amalina cemburu.” Balas Khairi sambil menyisip air lemon perlahan. Sejuk rasa kerongkongnya bila air itu menerobos masuk ke dalam rongga.
Mata Hafiz buntang. Kepala tergeleng-geleng.
“Kenyataan kau tu lagi buat aku tak faham! Kalau kau nak buat Amalina cemburu, kau patut bawak perempuan lain. Bukan si Najiha yang macam hantu bungkus tu!”
Terlambak tawa Khairi Iqbal mendengar kata-kata sahabat baiknya itu. Hantu bungkus? Si Najiha tu?…

Inikah Cinta? : Versi Cerpen

1

"Ouch!"

Cepat-cepat Janet menghisap jari telunjuk yang terhiris tadi. Setelah kesakitan itu hilang, dia segera membasuh jari itu. Dia kemudian mengelap lalu membalut luka dengan plaster.

"Sakit? Itulah pasal. Mak Nah dah cakap, biar mak Nah aje yang buat tapi Janet degil sangat. Hendak jugak main-main pisau," sindir orang gajinya menyebabkan Janet ketawa besar.

"Inilah yang orang cakap, luka di tangan nampak berdarah. Luka di hati tak siapa tahu. Kan, mak Nah?"

Mak Nah melepaskan keluhan sebelum mencuri pandang ke arah wajah ayu di sisinya yang kini sedang tunduk dan berpaling ke arah lain. Hati mak Nah kini turut melagukan irama sedih yang pasti sedang berdendang dalam hati Janet. Biarpun sudah lama ia berlalu, pasti kenangan itu hadir kembali sebaik rangkap pepatah itu diungkap. Tempat jatuh lagikan dikenang, inikan pula kisah cinta penuh keindahan. Ke mana hendak dicampakkan?

"Dah enam tahun... dia tentu dah lupakan saya. Tentu dah kahwin…